הדברת טרמיטים 101 – המדריך למבוהל…

שלמו פחות ! קבלו יותר !

טרמיטים בבית או בעסק הם בהחלט סיבה לבהלה, שכן מרגע שהם נוכחים במתחם כלשהו, הדרך להרס רב של רהיטים, ובמקרים החמורים יותר אף של יסודות המבנה, היא דבר בלתי נמנע, אלא אם כן תדעו לזהות אותם בזמן ותזמינו הדברה נגד טרמיטים כמה שיותר מוקדם.

 

רוצים לדעת איך להיפטר מטרמיטים בבית או בגינה או בעסק שלכם, אילו שיטות להדברת טרמיטים קיימות, אילו סוגי טרמיטים יכולים לפלוש למתחם שלכם ומהם הדגשים החשובים בבחירת נותן השירות שלכם? הנה מדריך מפורט שיעשה סדר למבוהלים שביניכם.

 

מה זה בעצם טרמיטים?

טרמיטים הם חרקים שבמראה שלהם אומנם מזכירים מאוד נמלים, אך למעשה מלבד זאת ועצם היותם חיים גם כן במושבות, שונים לגמרי מבחינת הנזקים שהם עלולים לגרום לכם (ר' בהמשך). בעוד נמלים אינן מזיקות למבנים בהם הן מסתתרות, הטרמיטים כן מזיקים להם ולמעשה ניזונים מהם. הטרמיטים בונים את הקן שלהם במעמקי האדמה (או בתוך עצים) ומשם חופרים תעלות אל עבר מקורות המזון שלהם, בעיקר כאלו שעשויים מעץ. בדרכם אל מקורות המזון, שום דבר לא עוצר אותם, בין אם מדובר בקירות עץ, גבס ואפילו בטון.

 

בישראל ישנם מספר סוגי טרמיטים נפוצים והם הטרמיט הארץ-ישראלי (מקנן בתוך האדמה) והטרמיט הסיני (מקנן בעץ). שני סוגים אלו מהווים את רוב מקרי הנזק שנגרמים למבנים עקב טרמיטים. לאחרונה חדר לישראל גם זן חדש של טרמיטים, ככל הנראה החזק והמאיים מכולם – טרמיט העל הפורמוסי, שמסוגל לעכל לא רק עץ אלא גם בטון, גבס, פלסטיק ואפילו מתכות שונות.

 

לאילו נזקים גורמים טרמיטים?

כאמור, הנזק החמור ביותר שיכולים לגרום טרמיטים הוא פגיעה ביסודות המבנה. הבעיה  עם טרמיטים היא בכך שהם עוברים ממקום המושבה שלהם אל תוך המבנה באופן נסתר וכמעט בלתי נראה וזאת באמצעות התעלות שהם חופרים, שעוברות דרך קירות, תקרות, משקופים, קירות גבס, הנמכות תקרה, פרקטים וכו', תוך כדי שהם מכרסמים בכל מה שנקרה בדרכם. בסופו של דבר, כאשר מושבה של טרמיטים פועלת זמן רב מתחת למבנה מסויים, היא עשויה לערער את היסודות שלו עד לקריסתו. בנוסף הם יכולים להרוס משקופים של דלתות, לגרום נזק  למערכות חשמל (בשל הלחות הגדולה שנוצרת בגללם בתוך הקירות), לגרום ללכלוך בוצי על גבי הקירות ולהופעת ריחות צחנה.

 

אל דאגה – טרמיטים ניתן להדביר!

הבטחנו לכם שנרגיע אתכם והנה זה מגיע. בוודאי תשמחו לדעת שבדיוק כמו סוגי מזיקים אחרים, גם טרמיטים ניתן להדביר. אומנם הדבר מורכב יותר, אך כל עוד תתקשרו עם חברת הדברה מקצועית ומנוסה, הדבר בהחלט אפשרי. אז איך מדבירים טרמיטים? באמצעות אחת או יותר מהשיטות הבאות:

·         פיתיונות רעיליםשכוללים בתוכם מוצרי תאית ופרומונים שמושכים את הטרמיטים ומרעילים אותם. שיטה זו מתאימה למקרים שבהם בעיית הטרמיטים אינה חמורה. למשל, אם נתגלו טרמיטים במשקוף אחד בלבד בבית או בעסק, ניתן לפזר סביבו את הפיתיונות הרעילים. הטרמיטים יצרכו אותם, יכניסו אותם עמוק למשקוף והמושבה כולה תורעל.

 

·         ריסוס לתוך קידוחיםבמידה וקיימת מושבת טרמיטים מתחת למבנה (מה שיתגלה באבחון המקדים של המדביר), השימוש בפיתיונות בלבד לא יפתור את הבעיה ויש לבצע בנוסף גם פעולה הרבה יותר יסודית. על מנת לחסל לחלוטין את אוכלוסיית הטרמיטים, יש לוודא כי פוגעים בלב המושבה ולשם כך על המדביר לבצע קידוחים לא רק לתוך המשקוף בו הם נמצאים אלא בדרך כלל גם בגינה, ולהחדיר אל החלק שמתחת למבנה ריסוס שכולל חומרי רעל ייעודיים לטרמיטים. הרעל פוגע במלכה שמעמידה צאצאים והקן אמור להיות מחוסל תוך מספר ימים.

 

·         הדברת טרמיטים ללא קידוח – במידה ולא ניתן לקדוח, או שלא בטוחים לחלוטין במיקום המדויק של המושבה, ניתן לבצע את ההדברה גם ללא קידוחים כלל וכלל וזאת באמצעות שימוש בנמטודות. תולעים אלו ניזונות מנמלים וטרמיטים ולמעשה יבצעו את העבודה בשבילכם, גם אם מדובר במושבה רחוקה יחסית או כזו שממוקמת עמוק מאוד באדמה.

 

דגשים בבחירת חברת ההדברה המבצעת

כפי שבוודאי הבנתם, הדברה של קן טרמיטים היא דבר מאוד מורכב ומסובך. עליכם לקחת בחשבון כי מדובר באחד מסוגי החרקים היותר עיקשים ומזיקים, מה שאומר שאתם צריכים לבחור היטב את החברה שמבצעת את המשימה. קריטריון חשוב שיעזור לכם לסנן ולבחור חברת הדברה מקצועית בין אינספור החברות הקיימות בתחום, הוא קבלת אחריות על העבודה (בכתב!!!), כך שתוכלו להיות בטוחים שמדובר בחברה שמבטיחה לפתור לכם את בעיית הטרמיטים לצמיתות, גם אם הדבר ידרוש ממנה שליחה של מדביר מקצועי פעם נוספת, ללא תוספת תשלום. שיהיה בהצלחה!

 

הכתבה באדיבות חברת פסט מאסטר המתמחה בהדברה טרמיטים בכל אזורי הארץ. למידע נוסף ניתן לצלצל לטלפון: 050-8303463

 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
055-970-6831

אז מה היה לנו בכתבה:
מרכז ההדברה הישראלי
מרכז ההדברה הישראלי

אנחנו זמינים 24/6 לתת לכם מענה לשאלות ולבעיות , בנוסף אנחנו מתחייבים לתת לכם את השירות הטוב ביותר ולעמוד בזמנים,שומרים על מקצועיות ובטיחות ועובדים אך ורק באישור ובתיאום מול המשרד להגנת הסביבה.

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
חלק מהאזורים בהם אנחנו מספקים שירות:
  • ירושלים
  • תל-אביב
  • חיפה
  • פתח תקווה
  • רמת גן
  • באר שבע
  • אשדוד
  • ראשון לציון
  • חולון
  • נתניה
  • הרצליה
  • בני ברק 
  • אשקלון
  • רחובות
  • חדרה
  • באר שבע
ביטוח לעסק
פוליסות ביטוח לעסק – מה היא כוללת ולמה זה חשוב?

אנחנו משקיעים לא זמן בתכנון, בנייה ופיתוח של העסק שלנו. לא משנה במה אנחנו מתעסקים ולמה משנה כמה גדול או קטן הוא, מי קהל היעד שלנו ומה המטרות שלנו, בסופו של דבר העסק שלנו הוא הגורם העיקרי אם לא היחידי שמייצר לנו פרנסה ומאפשר לנו לייצר הכנסות. אנחנו משקיעים את מיטב זמננו וכספנו בשביל לפתח אותו, בשביל שיכול לייצר עבורנו ביטחון כלכלי באופן עקבי.

וטרינר
למה כדאי לכם ללמוד קורס אח וטרינרי?

אח וטרינרי מספק טיפול מקצועי מלא חמלה לחיות המחמד שלנו מדי יום על ידי שילוב ההבנה התיאורטית מדעית עם ניסיון מעשי. כל מי שמחפש מקצוע מספק שבו הוא יכול להשפיע באופן מוחשי על חייהם של בעלי חיים ימצא את התפקיד של עוזר וטרינר כאידיאלי עבורו.

קוטל יתושים חשמלי – איזה לבחור כדי שיעשה את העבודה?

ככל שהטמפרטורות עולות, מספר הזבובים, היתושים ושאר החרקים המעופפים עולה בהתאם, ואתם בוודאי מחפשים את הדרך היעילה ביותר להיפטר מהם ולהרחיק אותם מהחצר שלכם. אחת השיטות היעילות ביותר שעומדות לרשותכם, היא קוטל היתושים החשמלי.

חצר
3 טיפים לטיפוח חצר נקייה ממזיקים

בית עם חצר מעניק חיים עם איכות גבוהה מאוד. ליתר דיוק, כשיש חצר יש פוטנציאל לבילויים כיפיים, לבד או עם חברים, אבל כדי לממש את הפוטנציאל חשוב להתנהל בחוכמה. במיוחד חובה לוודא שהחצר נקייה מחרקים שונים שעלולים לפגוע במידה ניכרת בהנאה שלכם. באופן דומה יש חרקים שפוגעים בצמחייה, וגם מהם חשוב להיפטר, ומהר. כאן בעמוד תמצאו 3 טיפים שימושיים שיעזרו לכם להרחיק את המזיקים ולמצות את השטח הפתוח.

מה קובע חוק ההדברה החדש שכל אחד חייב לדעת?

השיטות בהן נעשה שימוש והתקנות המסדירות את שירותי ההדברה יכולות להשפיע מאוד הן על נותני השירות והן על מבקשי השירות. עם כניסתו של חוק ההדברה החדש, חיוני שכולם יבינו את השלכותיו ואת השינויים שהוא מביא. מאמר זה נועד לשפוך אור על ההיבטים המרכזיים של החקיקה החדשה.

הדברת מבני מגורים

שירותי הדברה של מבני מגורים הוא שירות הדברה מקצועי המיועד לצרכי מניעה או הדברה של מזיקים ומכרסמים שונים. שירות זה מיושם בכל חלקי המבנה, לרבות, חדרי אשפה, חצרות וגינות משותפות, מקלטים ומחסנים משותפים, בורות ביוב, קווי צנרת, חדרי מדרגות, גגות מבנים, פירי מעליות, מרזבים, חניונים וכדומה.

התקשרו עכשיו

מרכז ההדברה הישראלי!

הדברת מכרסמים, נמלים, צרעות, פרעושים, קרציות וכל סוגי המזיקים!