לוכד זבובים – ככה נפטרים מהמטרד המעופף!

שלמו פחות ! קבלו יותר !

מרבית האנשים לא באמת סובלים ממטרדי זבובים. במרבית האזורים, זבובים נוטים להופיע בימים מסוימים, לעיתים למספר שעות ואז פשוט להיעלם כמות שבאו. אלא שכאשר הם הופכים למטרד, המטרד הזה יכול להפוך במהירות לבלתי נסבל וכשהוא מתרחש, יש לכך סיבות טובות. תפקידו של לוכד זבובים הוא להבין מהן הסיבות לכך ולנטרל אותן בזו אחר זו. כך למשל, שדות חקלאיים או צמחיית פרא יכולים למשוך להקות ענקיות של זבובים, שיתפשטו כמובן גם לאזורי המגורים מסביב. אז מה עושים כשהזבובים לא מפסיקים להטריד אתכם? על כך תוכלו לקרוא ממש כאן בשורות הבאות.

לוכד זבובים

זבובים – מדוע הם מופיעים בחיינו?

ובכן, בניגוד לבעלי חיים אחרים המחפשים מקום משלהם בתוך ביתנו, זבובים לא עושים זאת בשל המסתור, אלא בעיקר בשל המזון. היכן שהם יכולים למצוא מזון, שם הם יימצאו, אם כי זה הזמן להדגיש שרובם המכריע של הזבובים, מוצאים את מבוקשם בטבע הפתוח ואינם זקוקים למאכלי האדם כדי לשרוד. הזבובים המגיעים אל ביתנו הם פרומיל מסך הזבובים החיים בטבע ועדיין, הפרומיל הזה יכול לשגע פילים. רובנו נוטים לחשוב שזבובים נמשכים להפרשות ולזבל, אבל זבובים נמשכים גם לזיעה שלנו וזאת הסיבה שהם יכולים להתעופף ממנו לאורך שעות ללא הרף, מבלי שאנחנו מבינים מה יש להם לחפש אצלנו. המשמעות היא, שסילוק מקורות מזון קלאסיים מן המרחב יכול בהחלט לסייע בהפחתת כמות הזבובים בו, אבל הוא לא יכול לנטרל לגמרי את הבעיה. בסופו של דבר, פגיעה באטרקטיביות של אזור המגורים שלנו בעיני הזבובים הוא שלב אחד שיכול לעזור לנו עד גבול מסוים. לאחריו, נצטרך גם פשוט להדביר אותם ולהפחית את כמותם בסביבה באופן יזום.

אז קודם כל – איך מונעים את הבעיה?

הופעת זבובים בלהקות גדולות היא בעיקר תופעה סביבתית ולא מקומית. במילים אחרות, זבובים נוטים להגיע לאזורים רחבי ידיים בהם, הם יכולים למצוא מזון בשפע – אזורים חקלאיים, מושבים, קיבוצים, מזבלות וכדומה. אם באזור שלכם לא קיימים לא שדות חקלאיים ולא מזבלות, אתם נמצאים בסיכון נמוך יותר, אבל אתם לגמרי לא פטורים. פח אשפה שכונתי פתוח יכול להפוך למוקד משיכה מצוין לזבובים וממנו הם יכולים בקלות להתפזר לבתים והמבנים בסביבה הקרובה. גם מקורות מים עכורים עומדים יכולים להפוך למוקדי משיכה לזבובים ומשם גם אל תוך ביתכם.

כדי למנוע את הבעיה, כפי שיסביר לכם כל לוכד זבובים, אתם רוצים לוודא שאתם לא משאירים לזבובים שום מוקד משיכה זמין בסביבה. זה אומר שברמה האזורית, יש לטפל בכל מוקד זבל, מים עומדים וכן הלאה. בתוך הבית, אתם רוצים להקפיד על רמה גבוהה של ניקיון, להימנע מהותרת שיירי מזון על שולחן האוכל, על השיש או בכיור ולטאטא את הבית בתדירות יומיומית. כמו כן, מומלץ מאוד להתקין רשתות בכל פתחי הבית וגם לוודא שהן תקינות ושהן סגורות בכל עת, במיוחד אם בחוץ מתרחשת סערת זבובים. לבסוף, אם אתם סובלים מנוכחות גבוהה של זבובים בתוך הבית, תוכלו להשתמש במספר חומרים דוחי חרקים ובראשם חומץ. מהלו מעט חומץ במים ומרחו את התערובת על המשטחים המרכזיים בבית – שולחנות, שיש, כיור, אדני חלונות וכן הלאה. מקלות קינמון ועלי דפנה מהווים גם הם חומר דוחה זבובים וחרקים בכלל. גם קליפות הדר, שאותן תוכלו לפזר במרחב או פשוט לבשל אותן במים רותחים ולמרוח את התערובת, יכולים לסייע לכם מאוד בהרחקת זבובים מביתכם. אבל בסופו של דבר, יהיה עליכם לנקוט בצעדים אקטיביים להפחתת כמות הזבובים בסביבה ואת זה ניתן לעשות בכמה צורות.

הדברת זבובים – עבודתו של לוכד זבובים

בשלב מסוים, אחרי שנעשו כל הצעדים להרחקת זבובים מהאזור והמצב עדיין אינו אופטימלי, נדרש הסיוע של לוכד זבובים מקצועי, שיכול לטפל בתופעה זו במספר צורות שונות:

  • הדברה ביולוגית – אחת הדרכים הטובות ביותר להרחיק זבובים מאזורים מוכי זבובים היא הדברה ביולוגית. הדברה ביולוגית מיועדת להדברת זבובים במרחבים גדולים ולא במתחמים פרטיים. ההדברה מבוססת על פיזור כמות גדולה של זכרי זבובים עקרים, כך שהזדווגות הזבובים לא תוביל להתרבותם ובתוך זמן קצר, מספרם באזור ילך ויפחת. זה אומר שלמספר ימים, כאשר יפוזרו הזכרים העקרים, תהיה עלייה חדה במספר הזבובים באזור, אך לאחר מכן היא תלך ותפחת עד להפיכת המטרד לבלתי קיים.
  • לוכד זבובים חשמלי – אמצעי אפקטיבי להתמודדות עם זבובים במרחב הפרטי הוא שימוש במכשיר חשמלי ללכידת זבובים. המדובר במכשיר בעל סלילי אור אולטרה סגול, המושכים אליהם את כל סוגי החרקים וכאשר החרק בא עימם במגע, הוא סופג זרם חשמלי חזק שצולה אותו במקום.
  • שקיות הדברה – שקיות הדברה הן אמצעי הדברה יעילים מאוד נגד זבובים ומבוססים על שקיות קטנות עם תערובת של חומר הדברה כימי או טבעי שמכיל גם חומרים המושכים את הזבובים. השקיות עצמן הן סגורות לחלוטין, אך מסביב מנקבים בהן חורים קטנים דרכם יכולים הזבובים לעבור. כאשר הזבוב חודר פנימה הוא כבר לא יכול לצאת מהשקית ושם בפנים הוא פשוט מאבד את חייו. את השקיות ניתן לתלות בכל פינה, על ענפי העץ, על קירות החוץ של המבנה וכן הלאה. ככל שמכת הזבובים באזור היא גדולה יותר, כך תלייה של כמות גדולה יותר של שקיות תגביר את האפקט שלהן.

לוכד זבובים

הערך המוסף של לוכד זבובים מקצועי

אחרי שאמרנו את כל זה, לוכד זבובים אמור גם לבחון את כל סוגיית הזבובים באזור ולסייע לכם למנוע את המטרד בצורה מערכתית. זה אומר שעל הלוכד לבחון נוכחות של מצבורי אשפה באזור, נוכחות של מקורות מים עומדים וגורמים נוספים שמושכים זבובים והופכים את מרחב המחייה שלכם לאטרקטיבי עבורם. בסופו של דבר, ללא רכיב זה של ההדברה, אתם תמשיכו לסבול מהטרדות זבובים, גם אם הן תהיינה קצרות יותר ובהיקפים פחותים יותר.

על כן, כשאתם בוחרים לוכד זבובים, אתם רוצים לעשות את זה בצורה נכונה ועל סמך שיקולים מקצועיים בלבד. לעניין זה, כדאי לנסות ולקבל המלצות מחברים, בני משפחה או שכנים שכבר התמודדות עם בעיה דומה בעבר ויכולים להמליץ לכם על מדביר מקצועי. לחילופין, תוכלו לקבל חוות דעת מקצועית מאנשים שעובדים על בסיס קבוע עם מדבירים מורשים ובכלל זה בתי עסק בתחום המזון, משרדים, רשויות מקומיות וכן הלאה. זה נכון שמבחוץ, יכולה משימתו של לוכד זבובים להיראות די מובנית ופשוטה, אבל עומק השירות שתקבלו יכריע גם את השקט הנפשי ממנו תוכלו ליהנות אחרי שהמדביר יעזוב את השטח.

על כן, בבחירת לוכד זבובים, ודאו שאתם פונים למספר מדבירים, ודאו שהם מדבירים מורשים (במאגר המדבירים המופיע באתר האינטרנט של המשרד להגנת הסביבה), בקשו הצעת מחיר ובקשו שההצעה תפרט את כלל פעולות ההדברה שיבוצעו. בהתאם לכך, תוכלו לבחור את הגורם המקצועי המתאים לכם ביותר וגם אם זה יעלה לכם מעט יותר כסף, לפחות תדעו שהתוצאה הסופית תהיה שווה כל שקל ששילמתם – תוצאה עדיפה בוודאות, על פני האופציה של שקלים רבים שייצאו מכיסכם ועדיין לא יוכלו להעניק לכם את השקט המיוחל.

ראו גם: הדברת זבובים | הדברת זבובים טבעית

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
055-970-6831

אז מה היה לנו בכתבה:
מרכז ההדברה הישראלי
מרכז ההדברה הישראלי

אנחנו זמינים 24/6 לתת לכם מענה לשאלות ולבעיות , בנוסף אנחנו מתחייבים לתת לכם את השירות הטוב ביותר ולעמוד בזמנים,שומרים על מקצועיות ובטיחות ועובדים אך ורק באישור ובתיאום מול המשרד להגנת הסביבה.

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
חלק מהאזורים בהם אנחנו מספקים שירות:
  • ירושלים
  • תל-אביב
  • חיפה
  • פתח תקווה
  • רמת גן
  • באר שבע
  • אשדוד
  • ראשון לציון
  • חולון
  • נתניה
  • הרצליה
  • בני ברק 
  • אשקלון
  • רחובות
  • חדרה
  • באר שבע
התקשרו עכשיו

מרכז ההדברה הישראלי!

הדברת מכרסמים, נמלים, צרעות, פרעושים, קרציות וכל סוגי המזיקים!