הדברת עקרבים והרחקתם

שלמו פחות ! קבלו יותר !

עקרבים, כמו נחשים, הם מסוג המזיקים המפחידים ומטילי המורא הגדולים ביותר בקרב בני האדם. למען האמת, מתוך 21 מינים וסוגים של עקרבים החיים בישראל, רק 4 בלבד נחשבים מסוכנים לאדם, כשהמסוכן והקטלני ביותר הוא מה שנוהגים לכנות- 'עקרב צהוב'. הדברת עקרבים היא ייחודית, שכן אין דרך אפקטיבית להרוג עקרבים באמצעות חיטוי או ריסוס והדברת עקרבים נערכת בעיקר ע"י הרחקתם ומניעת הגעתם.

איך מזהים עקרבים?

ניתן לזהות עקרבים ולהבדיל ברמת מסוכנותם ע"י זיהוי סוג העקרב, צבעו, עובי הצוותות שלו ועוד. אבל למען האמת, לא מצופה מאף אחד להתחיל לנתח את העקרב ברגע שהוא נתקל בו. רובנו נשמור מרחק וכך אכן נכון לנהוג. העקרבים אינם תוקפנים ולרוב הם יצאו למתקפה רק כשהם צריכים להגן על עצמם. העקרבים מופיעים באזורנו בעיקר בחודשים מאי- אוקטובר, אז הם "מתעוררים" לחיים ונגלה אותם בעיקר בלילה- שאלו השעות המועדפות עליהם לפעילות ואז הם יוצאים לצוד את טורפם – חרקים אחרים.

למרות שרובנו חושבים כי העקרבים נמצאים רק ביערות, חורשות או בין סלעי המדבר, זה לא ממש נכון. הם יכולים להימצא ליד כל בית בעיר או בכפר ולא מעט פעמים אנו שומעים על הופעת עקרב, אפילו בתוך מבנים ציבוריים.

איך מונעים מעקרבים להתקרב אלינו?

כפי שאמרנו, עקרבים לא מעוניינים לחתור למגע לכווננו. הם מעדיפים את המחבוא שלהם במחילות  ובמקומות המסתור ואת השקט השורר שם. הם גם לא שואפים להיכנס אלינו הביתה, שכן הם מוצאים את מלאי המזון שלהם בחוץ. אבל לעיתים קורים מקרים שהם כן מוצאים את דרכם לתוך הבית ובכל אופן, אנחנו רוצים להרחיק אותם לא רק מהבית אלא גם מן החצר שלנו.

חשוב להבין, עקרבים יחפשו מקומות מסתור בטוחים. בין אם זה מחילות שהם חפרו בעצמם ובין אם זה ערימות גרוטאות או עשביית פרא ומסלעות לא מסודרות. לכן, יש חשיבות רבה לשמירה על ניקיון וסדר בגינה וסילוק כל מיני שאריות, היכולות לשמש בית לעקרבים. באותו אופן, יש לערוך גיזום של שיחים או אזורים לא מטופחים. דבר נוסף, הוא הקפדה על איטום, חורים, סדקים ופרצות בקירות הבית וסגירת רשתות, כאשר החלונות פתוחים, כדי שהעקרבים, שהם גדולים יחסית, לא יוכלו להתקרב לתוך הבית.

דרך נוספת היא מניעת המזון מהעקרבים, שכן אם לא יהיה להם מזון בסביבה, הם יעברו למקום אחר ויתרחקו מהבית שלנו. לכן, הדברה מסודרת נגד חרקים, תביא בסופו של דבר לדלדול אוכלוסייתם ולפיכך העקרבים לא ימצאו עוד את האזור כאטרקטיבי מבחינתם.

https://www.youtube.com/watch?v=fLAkRzxaIDk

איך מבצעים הדברת עקרבים?

לא לחינם דיברנו על מניעת התבססות העקרבים. משום שבסופו של דבר, לא ניתן להדביר עקרבים באמצעות ריסוס או פעילות דומה בלבד. העקרבים אינם עטים על הרעל ולכן ה"טריות" והאפקטיביות שלו מתפוגגים. הדברת עקרבים צריכה לכלול לצד הריסוס גם את פעילות הניקוי והמניעה שציינו למעלה, שתביא להפיכת האזור ללא אטרקטיבית וכן פעולות הרחקה אקטיביות.

פעולות אלו יערכו בעיקר בלילה. שכן אז, יכול המדביר להשתמש בתאורה אולטרה סגול כדי לבצע את הדברת העקרבים. העקרב נושא בגופו ובשריונו חלבון מיוחד, שזוהר באור פלורסנטי כחול בעת שפוגע בו אור אולטרה סגול. כך הוא מנצנץ וניתן לאתרו בקלות, ללכוד ולאסוף אותו ובכך להרחיקו מהמקום. בשיטה זו אנו בעצם לא הורגים את העקרב אלא משחררים אותו בשדה מרוחק. 

עשוי לעניין אותך: מדביר בקריות, מדביר ברחובות.

מדביר מקצועי מבצע הדברה במטבח

הדברת עקרבים מחיר

בשל הסיכון הקיים במפגש עם עקרבים, מומלץ כי הוא לא יבוצע על ידכם אלא על ידי מדביר מוסמך. מחיר הדברת עקרבים נקבע על פי גודל השטח הדורש טיפול ומידת הפעילות המשלימה (ניקוי, אטימה וכו') הנדרשת מעבר ללכידת העקרבים והאיסוף שלהם. מחיר ממוצע של הדברת העקרבים יסודית, יעמוד על החל מ-400 ₪. 

מרכז ההדברה, הינה חברה המתמחה בסילוק והדברת עקרבים ובעלת ניסיון רב בתחום, כמו גם בהדברת כל סוגי המזיקים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
055-970-6831

אז מה היה לנו בכתבה:
מרכז ההדברה הישראלי
מרכז ההדברה הישראלי

אנחנו זמינים 24/6 לתת לכם מענה לשאלות ולבעיות , בנוסף אנחנו מתחייבים לתת לכם את השירות הטוב ביותר ולעמוד בזמנים,שומרים על מקצועיות ובטיחות ועובדים אך ורק באישור ובתיאום מול המשרד להגנת הסביבה.

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
חלק מהאזורים בהם אנחנו מספקים שירות:
  • ירושלים
  • תל-אביב
  • חיפה
  • פתח תקווה
  • רמת גן
  • באר שבע
  • אשדוד
  • ראשון לציון
  • חולון
  • נתניה
  • הרצליה
  • בני ברק 
  • אשקלון
  • רחובות
  • חדרה
  • באר שבע
ביטוח לעסק
פוליסות ביטוח לעסק – מה היא כוללת ולמה זה חשוב?

אנחנו משקיעים לא זמן בתכנון, בנייה ופיתוח של העסק שלנו. לא משנה במה אנחנו מתעסקים ולמה משנה כמה גדול או קטן הוא, מי קהל היעד שלנו ומה המטרות שלנו, בסופו של דבר העסק שלנו הוא הגורם העיקרי אם לא היחידי שמייצר לנו פרנסה ומאפשר לנו לייצר הכנסות. אנחנו משקיעים את מיטב זמננו וכספנו בשביל לפתח אותו, בשביל שיכול לייצר עבורנו ביטחון כלכלי באופן עקבי.

וטרינר
למה כדאי לכם ללמוד קורס אח וטרינרי?

אח וטרינרי מספק טיפול מקצועי מלא חמלה לחיות המחמד שלנו מדי יום על ידי שילוב ההבנה התיאורטית מדעית עם ניסיון מעשי. כל מי שמחפש מקצוע מספק שבו הוא יכול להשפיע באופן מוחשי על חייהם של בעלי חיים ימצא את התפקיד של עוזר וטרינר כאידיאלי עבורו.

קוטל יתושים חשמלי – איזה לבחור כדי שיעשה את העבודה?

ככל שהטמפרטורות עולות, מספר הזבובים, היתושים ושאר החרקים המעופפים עולה בהתאם, ואתם בוודאי מחפשים את הדרך היעילה ביותר להיפטר מהם ולהרחיק אותם מהחצר שלכם. אחת השיטות היעילות ביותר שעומדות לרשותכם, היא קוטל היתושים החשמלי.

חצר
3 טיפים לטיפוח חצר נקייה ממזיקים

בית עם חצר מעניק חיים עם איכות גבוהה מאוד. ליתר דיוק, כשיש חצר יש פוטנציאל לבילויים כיפיים, לבד או עם חברים, אבל כדי לממש את הפוטנציאל חשוב להתנהל בחוכמה. במיוחד חובה לוודא שהחצר נקייה מחרקים שונים שעלולים לפגוע במידה ניכרת בהנאה שלכם. באופן דומה יש חרקים שפוגעים בצמחייה, וגם מהם חשוב להיפטר, ומהר. כאן בעמוד תמצאו 3 טיפים שימושיים שיעזרו לכם להרחיק את המזיקים ולמצות את השטח הפתוח.

מה קובע חוק ההדברה החדש שכל אחד חייב לדעת?

השיטות בהן נעשה שימוש והתקנות המסדירות את שירותי ההדברה יכולות להשפיע מאוד הן על נותני השירות והן על מבקשי השירות. עם כניסתו של חוק ההדברה החדש, חיוני שכולם יבינו את השלכותיו ואת השינויים שהוא מביא. מאמר זה נועד לשפוך אור על ההיבטים המרכזיים של החקיקה החדשה.

הדברת מבני מגורים

שירותי הדברה של מבני מגורים הוא שירות הדברה מקצועי המיועד לצרכי מניעה או הדברה של מזיקים ומכרסמים שונים. שירות זה מיושם בכל חלקי המבנה, לרבות, חדרי אשפה, חצרות וגינות משותפות, מקלטים ומחסנים משותפים, בורות ביוב, קווי צנרת, חדרי מדרגות, גגות מבנים, פירי מעליות, מרזבים, חניונים וכדומה.

התקשרו עכשיו

מרכז ההדברה הישראלי!

הדברת מכרסמים, נמלים, צרעות, פרעושים, קרציות וכל סוגי המזיקים!