הדברת חרקים – עולם ומלאו

שלמו פחות ! קבלו יותר !

יש החושבים, כי הדברת חרקים היא עסק פשוט של 'רסס והשמד'. אחרים קוראים לכל מה שזז 'חרקים', שכולם אותו הדבר ושהטיפול בכולם דומה. למען האמת, זה מובן וטבעי, כאשר אנו נתקלים על השיש במטבח בחרק, פחות משנה לנו אם הוא תיקן אמריקאי, נמלת אש, טרמיט או חדקונית האורז. אנחנו רוצים לקרוא מיידית למדביר ולהפטר ממנו כאן ועכשיו.

טבעי. אבל בואו נעשה סדר בעולם של הדברת חרקים.

הדברת חרקים
freepik

כל כך רבים.

ראוי שנדע שיש כ- 1,000,000 מיני חרקים הידועים לאדם וכנראה עוד כ-5,000,000 שאינם ידועים או מקוטלגים. לשם ההמחשה, רק התיקנים, או כפי שאנו קוראים להם "ג'וקים", מונים כ-3500 סוגים והפשפשים כ-40,000. ניתן לחלק את החרקים לשני סוגים עיקריים: 'בעלי הכנפיים'- אלו שעפים ו'חסרי הכנפיים'.

החרקים הבולטים המוכרים לנו הם: נמלים לסוגיהם וגודליהם השונים, פרעושים, תיקנים, פשפשים, טרמיטים וחרקים מעופפים כמו זבובים, יתושים, ברחשים וצרעות. עכביש, אגב, אינו נחשב טכנית ל'חרק', אבל כאמור, הסמנטיקה הזו, אינה משנה לרובנו. החרקים יכולים להיות טפילים ולפעול צמוד לבעלי חיים, גם לאנשים, בצומח וכן במזון ובחומרים מעובדים, כמו עצים, טקסטיל ועוד.

להתאים הדברה לחרק.

תחום הדברת חרקים מכיר גם הוא את השוני הרב שבין סוגי החרקים ומביא אותם בחשבון בשיטות ההדברה. לכל סוג חרק צורת טיפול שונה וחומרים אפקטיביים וייעודיים עבורו. אלו מסתמכים על נתוני הגדילה, עונות השנה, התגובה שלו לחומרים, מקומות הגידול ועוד ועוד פרמטרים.

ישנה חשיבות עצומה להתאמה מושלמת בין ההדברה לחרק. חומר שאינו מתאים לא רק שלא יגרום לחיסול הצרה, אלא אף יגדיל אותה. קן או "קהילה" של חרקים היא עצומה בגודלה ומכליה בממוצע אלפי פריטים ובנוסף, קצב ההתרבות שלהם גבוה במיוחד. אם נדביר בצורה לא אפקטיבית, אבל נהיה בטוחים שהדברנו נכון, ניתן שהות לצרה להכפיל את עצמה. מכאן גם נובעת החשיבות לעריכת הדברת חרקים מקצועית ומוכחת.

הדברת חרקים-השיטות

כיום ישנם מספר שיטות הדברת חרקים בולטות. הוותיקה, המהירה והיעילה ביותר היא ההדברה הכימית, כגון ריסוס. היא משפיעה בזמן קצר על המערכת העצבית של החרק ומחסלת אותי סופית. לצד ההדברה הכימית, קיים גם עולם ההדברות הירקות הצומח, המבוסס על הדברות אורגניות באמצעות חומרים טבעיים, שהם פחות רעילים לבני האדם ולסביבה.

עוד קיימים עולם ההדברות הביולוגיות, העושה שימוש בצורות חיים אחרות הנלחמות בחרקים וכן אביזרים ועולמות משלימים להדברה כמו פתיונות ג'ל, מלכודות והדברה אלקטרונית. בשנים האחרונות, כאמור, ישנה השתדלות לדלל מעט את השימוש בהדברת חרקים כימית. אך בשל היותה היחידה האפקטיבית לאורך זמן- אי אפשר לוותר עליה לחלוטין. הפתרון הינו בדמות 'הדברה משולבת', המשתמשת באלמנטים מהעולם הכימי ועולמות אחרים במינונים משתנים במקביל.

סוגים שונים וטיפולים שונים מביאים כמובן למחירים שונים. אך ניתן לומר, שהדברה מקצועית לבעיית חרקים ממוצעת, תחל מ-200 ₪.

הדברה עצמית ומניעה

הדברת חרקים באופן עצמאי אפשרית וניתן לקנות חומרים שונים, שאינם דורשים אישור עבודה מיוחד מטעם 'המשרד לאיכות הסביבה'. יחד עם זאת, באופן טבעי, יעילותם לא מוכחת תמיד ולרוב האפקט שלהם קצר. למדביר מקצועי יתרון רב בכך שהוא נותן טיפול מתקדם, בחומרים יעילים וגם מספק אחריות.

הדברת חרקים היא פתרון לבעיה אבל חשוב לזכור, שלמניעה חלק נכבד מאוד באי היווצרות הבעיה מלכתחילה. שמירה על ניקיון, סילוק לכלוך, סדר בחצר ובבית, אטימת חורים וכד'- יכולים למנוע הופעת חרקים, בחלק מן המקרים.

'מרכז ההדברה' הינה חברה מקצועית ומוסמכת להדברת חרקים מכל הסוגים. יש לך בעיית חרקים- דבר איתנו ונשמח לעזור.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
055-970-6831

אז מה היה לנו בכתבה:
מרכז ההדברה הישראלי
מרכז ההדברה הישראלי

אנחנו זמינים 24/6 לתת לכם מענה לשאלות ולבעיות , בנוסף אנחנו מתחייבים לתת לכם את השירות הטוב ביותר ולעמוד בזמנים,שומרים על מקצועיות ובטיחות ועובדים אך ורק באישור ובתיאום מול המשרד להגנת הסביבה.

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
חלק מהאזורים בהם אנחנו מספקים שירות:
  • ירושלים
  • תל-אביב
  • חיפה
  • פתח תקווה
  • רמת גן
  • באר שבע
  • אשדוד
  • ראשון לציון
  • חולון
  • נתניה
  • הרצליה
  • בני ברק 
  • אשקלון
  • רחובות
  • חדרה
  • באר שבע
ניתן לזהות עקרבים ולהבדיל ברמת מסוכנותם ע"י זיהוי סוג העקרב, צבעו, עובי הצוותות שלו ועוד. אבל למען האמת, לא מצופה מאף אחד להתחיל לנתח את העקרב ברגע שהוא נתקל בו. בשל הסיכון הקיים במפגש עם עקרבים, מומלץ כי הוא לא יבוצע על ידכם אלא על ידי מדביר מוסמך.
הדברת עקרבים והרחקתם

עקרבים, כמו נחשים, הם מסוג המזיקים המפחידים ומטילי המורא הגדולים ביותר בקרב בני האדם. למען האמת, מתוך 21 מינים וסוגים של עקרבים החיים בישראל, רק

הדברת חרקים
הדברת נמלים בגינה

אנחנו רואים אותן צועדות בשיירה ארוכה, מתחילות בגינה וחודרות דרך החלונות, השקעים  או מתחת לדלתות. הן בדרכן לקחת מזון מתוך הבית והארונות, בדרך חזרה לקן

ריסוס נגד נמלים – המדריך

ראיתם שיירה של נמלים צועדת בבטחה במטבח שלכם. בלי לחשוב פעמיים, הורדתם את הכפכף והתחלתם להכות בהן נמרצות או שלפתם מתחת לכיור את ה-K300 או

ריסוס נמלים אפקטיבי

כבר אמרו חכמים גדולים מאתנו: "לך אל הנמלה עצל, ראה דרכה וחכם". אז כנראה יש הרבה מה ללמוד מהנמלה החרוצה אבל מצד שני, מעטים מאוד

התקשרו עכשיו

מרכז ההדברה הישראלי!

הדברת מכרסמים, נמלים, צרעות, פרעושים, קרציות וכל סוגי המזיקים!