מרחיק מזיקים – ככה נפטרים מהמזיקים בבית!

שלמו פחות ! קבלו יותר !

אנחנו מגדירים אותם מזיקים, אבל בסופו של דבר מדובר בחרקים למיניהם שפשוט מחפשים אצלנו קצת מזון ומסתור. ובכל זאת, בחיפוש התמים הזה שלהם, הם יכולים לגרום לנו ללא מעט טרדה, בהלה, נזק לרכוש ואפילו פחד. זאת הסיבה, מזיקים החודרים למרחב המחייה שלנו זוכים מייד לתשומת ליבנו ולרוב גם למענה החלטי שירחיק אותם. בחלק מן המקרים, אנחנו יודעים להתמודד עם התופעה הזאת בעצמנו ובאמצעות מגוון אמצעי הדברה שניתן לקנות בכל סופר מרקט. יחד עם זאת, ישנם מקרים בהם נדרש איש מקצוע בדמותו של מרחיק מזיקים או מדביר.

מרחיק מזיקים

מרחיק מזיקים – מה זה בעצם?

האמת היא שזה לא כל כך משנה איך מגדירים אותו – מרחיק מזיקים הוא כל דבר שיכול לסייע לנו להרחיק את המזיקים מסביבת המחייה שלנו. הוא יכול להופיע בדמותו של מדביר מוסמך ומקצועי, הוא יכול להופיע באמצעות חומר או אמצעי טבעי שיודע להרחיק מזיקים למיניהם והוא יכול להופיע בדמותו של מכשיר ייעודי, שאותו נהוג באמת לכנות מרחיק מזיקים. אז אם כל מה שמעניין אתכם זה להרחיק את המזיקים מאזור המחייה שלכם, וזה לבטח מה שאכן מעניין אתכם, אז בשורות הבאות תוכלו למצוא כמה פתרונות, שניתן ליישם להרחקה של מגוון מזיקים.

מרחיק מזיקים

הרחקת מזיקים מתחילה במניעה

לא משנה באיזה מזיק מדובר, כל פעולה של הרחקת מזיקים מתחילה בראש ובראשונה במניעה. כפי שאמרנו קודם לכן, החרקים אותם אנו מגדירים כמזיקים, מגיעים אלינו לא לחינם, אלא בכדי למצוא אצלנו מזון ומסתור. ככל שנצמצם את הגישה שלהם לשני אלה, כך נוכל לחוות נוכחות מצומצמת שלהם במרחב המחייה שלנו. זה א' אומר, שאתם רוצים להקפיד מאוד על ניקיון הבית, במיוחד אם אתם סובלים מתופעות של נחילי נמלים, ג'וקים ומכרסמים למיניהם. חשוב להקפיד לנקות תמיד את השיש והכיור, לא להשאיר שיירי מזון פזורים על הרצפה, על השיש או על שולחן האוכל ואפילו לאטום קופסאות מזון יבש כמו סוכר, ריבות, דבש וכדומה (מומלץ אפילו להכניס אותם למקרר).

במידה ואתם מתמודדים עם מזיקים מעופפים, מומלץ מאוד להימנע מהשארת מקורות מים עומדים בסביבת הבית – בריכות פרטיות, דלי שטיפה, מכלים למיניהם שנותרו בהם מים עומדים – כל אלה אמורים להיות מורחקים מאזור הבית, שכן אלו מהווים מוקדי משיכה מרכזיים ליתושים, זבובים וחרקים אחרים. כמו כן, אם יש לכם גינה או עציצים מחוץ לבית, מומלץ להשקות אותם בשעות הבוקר או הצהריים. השקיה בשעות הערב תגרום לתנועה ערה של חרקים מעופפים אל עבר ביתכם בדיוק בשעות בהן אתם אוהבים לשבת במרפסת או בגינה ובדיוק לפני שאתם נכנסים לישון, אז גם מתרחשות מרבית העקיצות. כמו כן, מומלץ לעשות סדר בחצר הבית, להרים חפצים, לסגור ארונות ולמנוע עד כמה שניתן את האפשרות למציאת אזורי מסתור אצלכם בחצר.

כמו כן, חשוב מאוד לוודא שהבית אטום עד כמה שניתן, בפני חדירת מזיקים למיניהם. זה אומר שאתם רוצים להתקין רשתות בחלונות ובדלתות הבית וזה אומר שהרשתות צריכות להיות תקינות והן צריכות להיות סגורות בכל עת. אנשים רבים מתקינים רשתות בכל פתחי הבית, אך לא מקפידים לסגור אותן בצורה נכונה והרמטית ובכך למעשה מנוטרלת כל היעילות שלהן. אטמו את כל פתחי הבית באמצעות רשתות ואם אתם מזהים חריצים ונקיקים צרים בקירות החוץ של הבית, מומלץ להזמין מומחה איטום שיבצע איטום יסודי לבית.

מרחיק מזיקים – הטיפול בבעיה

אז אם הקפדתם על כללי הניקיון והסדר שפירטנו לעיל, סביר להניח שלא תסבלו במיוחד מנוכחות של מזיקים בביתכם. יחד עם זאת, כלל לא בטוח שתוכלו להקפיד על כל מה שנדרש על בסיס קבוע וגם אם כן, סביר להניח שמעת לעת ימצאו כמה חרקים את הנתיב הפרוץ כדי לחדור לביתכם. במקרה כזה, אתם רוצים להיעזר בכל אמצעי שמהווה מרחיק מזיקים אפקטיבי ולהלן נפרט בפניכם מספר אפשרויות שונות.

חומץ – חומץ הוא מרחיק מזיקים מוכר וידוע וגם מאוד אפקטיבי. מזיקים רבים נרתעים מאוד מריח החומץ ולכן יישום של חומץ על גבי משטחים שונים ברחבי הבית, יכול בהחלט למנוע כניסת מזיקים לבית ולבטח שיטוט חופשי שלהם ברחבי הבית. מהלו מעט חומץ עם מים ומרחו על גבי השיש, הכיור, אדני החלונות וכן הלאה. כמו כן, בשטיפת רצפת הבית, מומלץ למהול מעט חומץ. אתם עצמכם לא תרגישו בריח החומץ ביום יום, אבל המזיקים בהחלט יירתעו ממנו.

מקלות קינמון ועלי דפנה – שני אלו נחשבים לדוחי חרקים יעילים ויכולים לשמש אתכם בתור מרחיק חרקים מאוד אפקטיבי. פשוט פזרו ברחבי הבית או המטבח מעט מקלות קינמון או עלי דפנה ותוכלו לראות כיצד נוכחות החרקים במטבח פוחתת בצורה דרמטית.

קליפות הדרים – קליפות של פירות הדר נחשבות ליעילות מאוד בהרחקת חרקים מסוגים מסוימים. תוכלו לקלף תפוז, קלמנטינה, לימון, אשכולית או כל פרי הדר אחר, ולפזר את הקליפות ברחבי המטבח ואזורים רגישים אחרים כמו מחסן המרפסת או הבית. בנוסף, תוכלו לבשל את הקליפות במעט מים רותחים ולייצר לעצמכם תמצית שאותה תוכלו למרוח בעזרת סמרטוט על משטחים מרכזיים כמו שיש המטבח, שולחן האוכל, אדני חלונות וכן הלאה.

מרחיק מזיקים חשמלי – בכל הקשור להרחקת חרקים מעופפים, תוכלו לתלות מתקן אולטרה סגול בחצר הבית או במרפסת וליהנות משקט נפשי כמעט מוחלט. מרחיק מזיקים אולטרה סגול הוא למעשה מכשיר בעל סלילי אור אולטרה סגול, המושך אליו חרקים מעופפים מכל הסוגים. כאשר החרק יוצר מגע עם הסליל הוא למעשה נצלה בו במקום. זה אמנם ייצר לכם לא מעט צלילי צריבה ואולי גם יעלה ריח לא נעים, אבל כל עוד אתם עושים שימוש במכשיר זה במרחבי החוץ של הבית, מרחיק מזיקים אולטרה סגול נחשב לאמצעי אפקטיבי מאוד ובלתי מורגש.

מאוורר – אולי מעולם לא חשבתם על זה, אבל גם מאוורר פשוט יכול לשמש אתכם בתור מרחיק מזיקים מאוד אפקטיבי, גם בתוך הבית וגם מחוצה לו. פעולת המאוורר יוצרת תנועת אוויר חזקה בחלל החדר או במרחב החוץ, באופן כזה שמפריע מאוד לחרקים מעופפים להתנועע בחופשיות באוויר. במצב זה, נוטים החרקים פשוט להתרחק מן המקום – מישן אקומפלישד. מאוורר טוב יכול לסייע לכם גם בהתמודדות עם יתושים בזמן השינה ולעניין זה, גם מזגן יכול לסייע.

איש מקצוע בדמות מרחיק מזיקים

לבסוף, ישנה כמובן תמיד האפשרות להסתייע באיש מקצוע בדמותו של מרחיק מזיקים. מדביר מוסמך ומורשה יכול לסייע לכם בהתמודדות עם כל סוג של מזיק, החל מיתושים, נמלים וזבובים, דרך ג'וקים וכלה בעכברים, חולדות ומכרסמים אחרים. בבחירת מדביר, מומלץ מאוד לוודא שמדובר במדביר מורשה (תוכלו לבדוק זאת באמצעות חיפוש שמו במאגר המדבירים של המשרד להגנת הסביבה באתר המשרד). כמו כן, מומלץ לוודא שהמדביר הספציפי מתמחה בהדברה של המזיק הספציפי ממנו אתם רוצים להיפטר וכן מומלץ לבצע השוואת מחירים באמצעות השוואה של מספר הצעות מחיר ממספר מדבירים שונים. השוואה פשוטה יכולה לחסוך לכם מאות שקלים ואולי גם להבטיח לכם תוצאות טובות יותר בסופו של תהליך ההדברה.

ראו גם: מרחיק נחשים | מרחיק יונים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
055-970-6831

אז מה היה לנו בכתבה:
מרכז ההדברה הישראלי
מרכז ההדברה הישראלי

אנחנו זמינים 24/6 לתת לכם מענה לשאלות ולבעיות , בנוסף אנחנו מתחייבים לתת לכם את השירות הטוב ביותר ולעמוד בזמנים,שומרים על מקצועיות ובטיחות ועובדים אך ורק באישור ובתיאום מול המשרד להגנת הסביבה.

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
חלק מהאזורים בהם אנחנו מספקים שירות:
  • ירושלים
  • תל-אביב
  • חיפה
  • פתח תקווה
  • רמת גן
  • באר שבע
  • אשדוד
  • ראשון לציון
  • חולון
  • נתניה
  • הרצליה
  • בני ברק 
  • אשקלון
  • רחובות
  • חדרה
  • באר שבע
הדברת מזיקים בבית
הדברת מזיקים בבית עם שירותי הדברה

הדברת מזיקים בבית עלולה להיות מורכבת, וחשוב לדעת איך להתמודד איתם נכון. הצעד הראשון לקראת הדברת חרקים או מזיקים מהבית הוא, זיהוי סוג המזיק. השלב

התקשרו עכשיו

מרכז ההדברה הישראלי!

הדברת מכרסמים, נמלים, צרעות, פרעושים, קרציות וכל סוגי המזיקים!