מרחיק יתושים לגינה – ליהנות מהגינה שלכם כמו שצריך!

שלמו פחות ! קבלו יותר !

בית פרטי הוא חלום של כל אחד וגינה פרטית בבית פרטי הוא חלום שמרגע שהתגשם, כולנו אוהבים לנצל אותו בכל רגע שרק אפשר. אלא שבעלי בתים פרטיים רבים מגלים, שבתקופות מסוימות של השנה, הופכת הישיבה בגינה לחוויה טורדנית במיוחד עם יתושים בלתי נראים שתוקפים את כל היושבים בגינה ומחזירים אותם פנימה הבית בבושת פנים ועם שלל עקיצות בכל רחבי הגוף. אז מה עושים? ישנן מספר פעולות שיכולות לפתור לכם את הבעיה מן היסוד ובין הפעולות הללו, לא כדאי לפספס את האופציה של תליית מרחיק יתושים לגינה.

מרחיק יתושים לגינה

מה הם מגיעים לגינה שלכם?

כדי לסלק את היתושים מהגינה שלכם, עליכם להבין תחילה מדוע הם מגיעים לשם מלכתחילה ואנחנו יכולים להבטיח לכם שזה לא במקרה. יתושים הם חרקים שיכולים להוות מטרד משמעותי ובמקרים מסוימים יכולים אף לשאת סכנה לבריאות ולחיי אדם. יחד עם זאת, השאיפות שלהם הן די פשוטות כפי שנתאר אותן להלן, אך לפני כן נדגיש את הדבר הבא: היתושים העוקצים אותנו הם למעשה נקבות היתושים. זכרי היתושים הם גדולים יותר ומופיעים בעיקר בעונת האביב. לאחר מכן, לאורך כל הקיץ, מה שמעצבן ועוקץ אותנו הן נקבות היתושים.

מדוע יתושים עוקצים?

ובכן, עקיצת היתוש היא לחלוטין לא המטרה אלא רק האמצעי. מטרתה של נקבת היתוש היא לשאוב דם מגופנו וגם לכך יש מטרה מאוד ברורה – להעשיר את רמת הברזל בדמה על מנת שתוכל להטיל ביציה. זאת אומרת, שכאשר אתם מוצאים יתושה מתעופפת בחדר השינה שלכם, זכרו שאין לה שום דבר אישי נגדכם, היא פשוט זקוקה לדמכם, לא שזה אמור להרגיע אתכם, אפילו לא בקצת. בכל מקרה, בניגוד לסוגים אחרים של חרקים, יתושים לא מגיעים אלינו כדי לאכול משיירי המזון שלנו, אלא דווקא כדי לשתות מהדם שלנו, עד כמה שזה נשמע נורא.

מרחיק יתושים לגינה

ובכל זאת, מה מביא אותם דווקא אלינו?

אחרי שהבנו מדוע יתושים מגיעים אלינו לבית, כדאי גם להבין למה הם מגיעים דווקא לבית שלנו ולכך יש שתי סיבות מרכזיות: א' ישנם מקורות מים עומדים בסביבת הבית שלכם וב' אתם לא מקפידים לאטום את הבית מפני חדירת יתושים. מים עומדים הם אולי מוקד המשיכה מספר אחת ליתושים, שכן נקבות היתושים זקוקות למים בכדי להטיל את הביצים שלהן. דלי מים שלא רוקנתם, בריכת שחייה פרטית שלא כיסיתם, גינה או עציצים שזה עתה השקתם לפני שנכנסתם לישון, ברז מטפטף או כל מקור אחר של מים עומדים – אם יש לכם אחד כזה בגינה, אתם יכולים לצפות ליתושים ואם יש מספיק כאלה, גם מרחיק יתושים לגינה לא יוכל להתמודד עם עומס היתושים שיגיעו אליכם.

איטום לקוי של הבית מפני חדירת יתושים אמנם לא רלוונטי לעקיצות שאתם חוטפים בגינה וגם מרחיק יתושים לגינה לא יסייע לכם בכך, אבל הוא בהחלט רלוונטי ליתושים שחודרים ממש אל חלל הפנים של הבית ואת זה אתם רוצים למנוע בכל מחיר. לשם כך, עליכם להתקין רשתות בכל חלונות ודלתות הבית, לוודא שהן כולן תקינות ושלמות וגם לוודא שהן כל הזמן סגורות ללא יוצא מן הכלל. כמו כן, כאשר אתם נכנסים מהגינה פנימה הביתה, חשוב לנער את עצמכם שכן, יתושים יכולים לחדור גם לבתים אטומים לחלוטין, באמצעות היצמדות לגופכם וכניסה יחד איתכם אל תוך הבית. אז סילוק מקורות מים עומדים והקפדה יתרה על איטום הבית מפני חדירת יתושים הם שני התנאים החשובים ביותר להרחקת יתושים מביתכם וגם שתי הסיבות המרכזיות שבגינן היתושים כן מגיעים כשהם מגיעים.

ומה לגבי הגינה?

כעת, נוכל לחזור לבעיית היתושים בגינה ולאופציה של תליית מרחיק יתושים לגינה. גם היתושים בגינה מגיעים אליכם מאותן סיבות וסביר להניח, שמרבית המקרים בהם אתם נעקצים בגינה, מתרחשים לאחר שהשקתם את הגינה, או לאחר שימוש בבריכת שחייה ביתית. אם תקפידו להרחיק מקורות מים עומדים מהבית, זה יוכל לסייע לכם גם בסילוק היתושים מהגינה. יחד עם זאת, ישנם תנאים שאינם תלויים בנו, למשל רצף של ימים בעלי לחות גבוהה במיוחד. בלילות לחים במיוחד, אפשר להרגיש תנועה ערה יותר של יתושים בגינה ונגד התופעה הזאת כבר לא יעזור סילוק של מקורות מים עומדים. אז מה עושים? מרחיק יתושים לגינה.

מרחיק יתושים לגינה – מה זה בדיוק?

ובכן, מרחיק יתושים לגינה הוא מכשיר המקרין אור אולטרה סגול. היתושים נמשכים אל מקור האור וכאשר הם נוגעים בו, הם פשוט נצלים על גביו. מן הסתם, אם אי פעם ישבתם בגינה של חברים או בני משפחה, אתם מכירים את החוויה של צלילי צלייה בכל מספר שניות ואולי אפילו ריח של בשר צלוי. צלילים אלה הם בדיוק הצלילים של יתושים וחרקים אחרים הנלכדים בגופי התאורה הרותחים של מרחיק היתושים. כלי זה נחשב ליעיל מאוד בסילוק יתושים ממרחבים פתוחים ואם הוא לא עובד אצלכם באותה רמה של יעילות, יכולות להיות לכך שתי סיבות:

א' יש אצלכם יותר מדי יתושים בשביל מרחיק יתושים אחד שיכול לטפל בהם ובמקרה כזה, אתם פשוט רוצים להוסיף עוד מרחיק יתושים לגינה.

ב' אתם לא מציבים את מרחיק היתושים במקום האידיאלי. בכל גינה ישנו מיקום אידיאלי להצבת מרחיק יתושים לגינה ושם אתם אמורים להציב אותו. אנשים רבים בוחרים את המקום הזה על פי נוחות התלייה או זמינות של עוגן לתליית המכשיר, אלא שבפועל בחירת המקום צריכה להתבסס על יעילות המכשיר ולא על שום שיקול אחר. כך למשל, רבים תולים את מרחיק היתושים בתוך החלק הפנימי של המרפסת. במצב זה, אור המכשיר אינו בוהק במיוחד. במצב זה, מרחיק היתושים גם לא יהיה הדבר הראשון בו יפגשו היתושים כשיגיעו לגינתכם. את מרחיק היתושים אתם רוצים לתלות כמה שיותר קרוב אליכם, אבל בצד החיצוני של המרפסת/ גינה. זה לא צריך להיות במקום חשוך לחלוטין, אך עדיף שלא יהיה בלב המרפסת שם התאורה מגיעה לשיא.

האם ישנם סוגים שונים של מרחיקי יתושים?

התשובה היא שישנם דגמים שונים, המציעים כמות שונה של סלילי תאורה וגודל שונה שלהם, אבל בסך הכל, כל המכשירים הללו פועלים על אותו עיקרון בדיוק ולכן כל עוד המכשיר פועל, זה לא כל כך משנה מאיזה דגם הוא ומיהו היצרן – הוא אמור לבצע את העבודה וללכוד את היתושים בגינה. ייתכן מאוד, דרך אגב, שיהיה נכון יותר מבחינתכם לרכוש מספר יחידות זולות של מרחיק יתושים לגינה ולפזר אותן בחלקים שונים של הגינה, מאשר לקנות יחידה אחת יקרה, שאולי לא תשיג את מטרתה. מדביר מורשה מקצועי יוכל לספר לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת כדי לאמץ לעצמכם שגרה של מניעה בכל הקשור ליתושים וכן להמליץ לכם על מתקנים איכותיים ועל המיקומים הטובים ביותר להציב אותם אם אתם רוצים למנוע כל מגע של יתושים בגופכם ובגופם של האורחים שלכם. הצלחה של 100% אף פעם לא ניתן להבטיח, אבל הקלה משמעותית בהחלט עומדת על הפרק.

ראו גם: הדברת יתושים בגינה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
055-970-6831

אז מה היה לנו בכתבה:
מרכז ההדברה הישראלי
מרכז ההדברה הישראלי

אנחנו זמינים 24/6 לתת לכם מענה לשאלות ולבעיות , בנוסף אנחנו מתחייבים לתת לכם את השירות הטוב ביותר ולעמוד בזמנים,שומרים על מקצועיות ובטיחות ועובדים אך ורק באישור ובתיאום מול המשרד להגנת הסביבה.

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
חלק מהאזורים בהם אנחנו מספקים שירות:
  • ירושלים
  • תל-אביב
  • חיפה
  • פתח תקווה
  • רמת גן
  • באר שבע
  • אשדוד
  • ראשון לציון
  • חולון
  • נתניה
  • הרצליה
  • בני ברק 
  • אשקלון
  • רחובות
  • חדרה
  • באר שבע
התקשרו עכשיו

מרכז ההדברה הישראלי!

הדברת מכרסמים, נמלים, צרעות, פרעושים, קרציות וכל סוגי המזיקים!