הדברת דבורים וצרעות – איך מתחילים ולמי פונים

שלמו פחות ! קבלו יותר !

לעתים, דבורים וצרעות מתמקמים במקומות לא נוחים במיוחד, כאשר בדרך כלל יהיה מדובר באזור הבית שלנו. יום אחד אנחנו יכולים לצאת למרפסת, להוציא ראש מהחלון או לצאת לחצר ולגלות שמעל הראש שלנו יש כוורת דבורים. מה עושים במקרה הזה? על כך נרחיב במאמר הבא.

הדברת דבורים וצרעות

הדברת דבורים וצרעות- מתי?

דבורים וצרעות אמנם משתייכים לשתי קבוצות נפרדות, אך במקרים מסוימים, בעיקר בשל איום משותף, שתי קבוצות אלה יכולות לחבור האחת לשנייה על מנת להשמיד את האיום הפוטנציאלי. מעבר לעובדה שמתקפה של דבורים וצרעות יכולה להכניס ללחץ רב היא מסוכנת מאוד. בעיקר כאשר מדובר במתקפה גדולה. כמות גדולה של דבורים וצרעות מהווה סכנה גם לאדם בוגר. בדרך כלל, המפגש עם דבורים או צרעות יתבצע בחיק הטבע סמוך לצמחים ולפרחים מהן מלקטות הדבורים צוף ואבק פרחים למזון. דבורים, מקימות קנים במקומות גבוהים בדרך כלל ואילו צרעות מקימות את הקנים במקומות נמוכים ויחסית קרוב לבני אדם. דבורים וצרעות יכולים להתמקם סמוך לבית, ולעתים אפילו עליו. למעשה, דבורים וצרעות ניזונים גם מבשר וממוצרים מן החי ולכן, יתמקמו קרוב לבתים למציאת מזון. במקרה כזה יהיה חייב לפעול למען הרחקה או הדברה של הדבורים והצרעות.

הדברת דבורים וצרעות- האם מותר?

הדברת דבורים אינה אסורה על פי חוק. הדבורים נחשבות כמועילות מאוד לאקולוגיה ולכן, חל איסור בחוק על הדברת הדבורים אלא אם אין פתרון אחר. במקרה שהדבורים מהוות סכנה לחיי אדם או שאין אפשרות לפנות אותן מהאזור בו נמצאות, יהיה אישור להדברה. בכל מצב אחר, הדברה לא תבוא בחשבון והפתרון יהיה פינוי של הדבורים והרחקתן למקום אחר. לגבי צרעות המצב שונה. החוק לא מגן על צרעות, ולא חל איסור על הדברת צרעות. לכן, במידה ויש ליד הבית שלכם קן צרעות הפתרון יהיה הדברה.

הדברת דבורים וצרעות

הדברת דבורים וצרעות- הדברה מקצועית

הדברת דבורים וצרעות חייבת להתבצע על ידי איש מקצוע, עם הכלים המתאימים ועם ציוד מגן מתאים. הדברת דבורים וצרעות פירושה איום על קן הדבורים או הצרעות. ברגע שאלו יבחינו באיום הפוטנציאלי הן יצאו למתקפה ולכן חשוב מאוד לבצע זאת עם ציוד מגן מתאים שיספק למדביר הגנה על כל חלקי גופו. ההדברה מתבצעת על ידי ריסוס של חומרים כימיים מבוססים דלתאמתרין, ביניהם קשת, פרותאוס ודלתא גרין. חומרי ריסוס אלה ניתנים לריסוס על צרעות. במקרה של הדברת דבורים החומרים מאושרים לריסוס על דבורים על ידי המשרד להגנת הסביבה ורק על ידי מדביר עם רישיון. שימוש עצמאי בחומרי ריסוס על דבורים נחשב לעבירה על החוק. הריסוס עצמו יתבצע על ידי מוט ארוך שיאפשר למדביר גישה למוקד הנגיעות של הקן. חומרי הריסוס פוגעים במערכת העצבים של הדבורים ומשתקים אותן. על ידי כך תוכלו להדביר קן דבורים שלם במהירות ובקלות.

הדברת דבורים וצרעות- מה עושים כשאסור להדביר?

כפי שציינו קודם, חל איסור על פי חוק להדביר דבורים אלא אם כן מדובר בפתרון האפשרי היחיד. אז מה עושים במקרה בו אסור לבצע הדברה? במקרה כזה הפתרון שיעמוד לפנינו יהיה לפנות את הדבורים ולהעביר אותן למקום אחר. יש לשים לב כי לגבי הצרעות המצב שונה ובדרך כלל הרחקת הצרעות לא תהיה יעילה, מהסיבה שהצרעות מקימות קנים קטנים באותו אזור על מנת להבטיח את הישרדותן. הרחקת דבורים מתבצעת על ידי מדביר מקצועי. על מנת לפנות דבורים צריך בראש ובראשונה למצוא את מלכת הדבורים ולהעביר אותה למיכל גדול. שאר הדבורים יתעופפו אחרי המלכה שלהן למיכל וכך יהיה ניתן להעבירן למקום אחר. במידה שהדבורים הקימו קן בתוך הקיר יש לעבוד במספר שלבים. השלב הראשון יהיה פירוק של הקיר וחשיפה של הקן שלהן. לאחר חשיפת הקן יש לשאוב את הדבורים על ידי שואב מיוחד לתוך תיבת לכידה. בסיום השאיבה נוכל להעביר את הדבורים למקום חדש. בדרך כלל ירחיקו את הדבורים מהאזור וישחררו אותן בטבע. במידה ומדובר בפינוי של דבורת דבש, הפינוי יתבצע לכוורות דבוראים ברחבי הארץ. הדבורים יגדלו את הדבורים וישתמשו בהן לייצור דבש. אל תנסו לבצע את השאיבה עם שואב אבק רגיל כיוון שעלול לפגוע בדבורים במהלך השאיבה. בנוסף, לאחר שתכבו את השואב אין דבר שימנע מהדבורים לעוף בחזרה החוצה ולא תוכלו לשלוט עליהן.

ראו גם: הדברת דבורים | הדברת צרעות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
055-970-6831

אז מה היה לנו בכתבה:
מרכז ההדברה הישראלי
מרכז ההדברה הישראלי

אנחנו זמינים 24/6 לתת לכם מענה לשאלות ולבעיות , בנוסף אנחנו מתחייבים לתת לכם את השירות הטוב ביותר ולעמוד בזמנים,שומרים על מקצועיות ובטיחות ועובדים אך ורק באישור ובתיאום מול המשרד להגנת הסביבה.

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
חלק מהאזורים בהם אנחנו מספקים שירות:
  • ירושלים
  • תל-אביב
  • חיפה
  • פתח תקווה
  • רמת גן
  • באר שבע
  • אשדוד
  • ראשון לציון
  • חולון
  • נתניה
  • הרצליה
  • בני ברק 
  • אשקלון
  • רחובות
  • חדרה
  • באר שבע
התקשרו עכשיו

מרכז ההדברה הישראלי!

הדברת מכרסמים, נמלים, צרעות, פרעושים, קרציות וכל סוגי המזיקים!