מרחיק זבובים – להעיף את הזבוזים אחת ולתמיד

שלמו פחות ! קבלו יותר !

בובים אמנם לא מפחידים אותנו כמו ג'וקים, אבל יכולים להיות הרבה יותר מציקים ומטרידים. לזבובים אמנם יש תפקיד חשוב בטבע, אבל ככל שזה קשור לחדירה שלהם אל המרחב הפרטי שלנו, הם לא יותר מיצורים מטרידים שצריך להרחיק מאיתנו. אלא שככל שאתם מנסים יותר להרחיק אותם, כך אתם מגלים יותר עד כמה זה קשה ואולי גם בלתי אפשרי. אז מהם האמצעים שיכולים לשרת אתכם בהרחקת זבובים? באילו מקרים תרצו להזעיק גם מרחיק זבובים מקצועי לטובת המשימה ומהן הטכניקות להרחקת זבובים וכמובן הדברת זבובים? על כל אלה תוכלו לקרוא ממש כאן בשורות הבאות.

מרחיק זבובים

הרחקת זבובים – מה זה אומר?

הרחקת זבובים הוא מונח שנשמע מעט נקי מדי ביחס לתהליך שאותו יש לבצע בכדי להיפטר ממטרד זבובים בפועל, התהליך שמבצע מרחיק זבובים הוא תהליך של הדברת הזבובים באמצעות המתתם, אם כי ישנן טכניקות שונות והתנהגויות שונות מבחינתכם, המאפשרות פשוט להרחיק אותם מלכתחילה. הרחקת זבובים הוא למעשה סט של פעולות בהן אתם נוקטים בכדי להבטיח שהזבובים לא יטרידו אתכם בסביבה הפרטית שלכם. ישנם אזורים בהם מטרד זה הוא ברמה סבירה וטבעית וכך אנחנו אכן מתייחס אליו, בעוד באזורים אחרים, בעיקר כפריים, כמו גם בתקופות שונות של השנה, יכול מטרד זה ליצור פגיעה ממשית באיכות החיים. בכל מקרה, תמיד יש דרך להתמודד עם הבעיה ואם לא הצלחתם להתמודד איתה בעצמכם, תמיד עומדת בפניכם האופציה להזעיק מרחיק זבובים מקצועי.

מרחיק זבובים

אז איך מתבצעת הרחקת זבובים?

ובכן, אם אתם פשוט רוצים להרחיק מהסביבה שלכם זבובים, הדבר הנכון והטוב ביותר לעשות הוא למנוע את הגעתם אליכם מלכתחילה. מרגע שמתחילים הזבובים להגיע אל אזור המחייה שלכם, הם יכולים פשוט להתנחל ולהתרבות בו, ומשם כבר יהיה לכם קשה יותר לצאת. אז הנה מספר הנחיות שיסייעו לכם מאוד למנוע את הגעתם אליכם מלכתחילה:

ניקיון – ניקיון הוא אולי האלמנט החשוב ביותר שעליכם להקפיד עליו אם אתם רוצים להפחית נוכחות של זבובים בסביבתכם. הזבובים מגיעים אליכם בחיפוש אחר מזון ואם אתם לא מקפידים לנקות את השיש, לטאטא את הרצפה, לשטוף את הכלים וכן הלאה, אתם יוצרים עבורם קרקע פורייה לחיפוש ואיסוף מזון. על כן, הקפידו על סביבה כמה שיותר נקייה ולא רק בתוך הבית, אלא גם בגינה, בחצר או בסביבת המבנה. כך למשל, פחי אשפה שכונתיים יכולים להוות מוקד משיכה משמעותי של זבובים וממנו הם יכולים בקלות להתפשט למבנים מסביב.

מניעת מים עומדים – כמו יתושים, גם זבובים אוהבים מאוד מקורות מים עומדים ובעיקר אם המים האלה "מחוברים" לאדמה. אחד ממקומות המסתור וההתרבות האהובים ביותר על זבובים הם עציצים בבית או מחוצה לו. העציצים מקבלים מים בצורה סדירה והזבובים מנצלים זאת בכדי לחיות בתוך העציץ ולהטיל את הביצים בתוך האדמה. על כן, וזה גם חלק מהתהליך המקצועי שמבצע מרחיק זבובים, אם יש לכם עציצים בבית, אתם רוצים לבחון האם בהשקיה שלהם מתחילים להתעופף זבובונים קטנים. אם התשובה חיובית, זה אומר שאתם רוצים ליישם מדיניות השקיה קצת יותר "יבשה", כלומר לאפשר לאדמה להתייבש לחלוטין לפני שמשקים אותה שוב. תקופות היובש הללו יוודאו שהזבובים לא יישארו בעציץ. את הדברים האלה מומלץ ליישם לא רק בעציצים בתוך הבית, אלא גם באלו שמחוצה לו בגינה, במרפסת או בחצר.

אמצעי הדברה טבעיים – אמצעי הדברה טבעיים לזבובים כוללים בתוכם תערובות שונות, שהופכות למלכודת לזבובים. כך למשל, ערבוב של חומץ וסבון בתוך כוס יכול לסייע לכם במשיכת זבובים ולמעשה "הטבעתם" בתוך התערובת. פלפל קאיין ומים יוצרים גם הם תערובת נהדרת למטרה זו. ישנן עוד תערובות טבעיות שונות, שיכולות להשיג מטרה זו והעיקרון שלהן הוא פיתוי הזבוב למלכודת ממנה הוא כבר לא יוכל לצאת.

הדברה כימית – ישנם היום לא מעט פתרונות הדברה נגד זבובים עליהם יכול לספר לכם כל מרחיק זבובים. פתרונות אלה מבוססים על תרכובות כימיות הנתונות בדרך כלל בתוך שקיות, אותן ניתן לפזר בסביבה. כך למשל, תוכלו לתלות שקיות על ענפי העץ בגינתכם, בכניסה לבית ובאזורים "רגישים" בתוך הבית. שקיות אלה מפתות את הזבובים להיכנס פנימה דרך חורים קטנים ומרגע שנכנסו, הם כבר לא יודעים כיצד לצאת ופשוט מאבדים את חייהם בתוך השקית.

הדברה ביולוגיתהדברה ביולוגית של זבובים מבוססת על פיזור זבובים זכרים עקרים. הדברה זו שכיחה יותר באזורים כפריים וחקלאיים בהם יכול מטרד הזבובים להיות דרמטי. בסוג זה של הדברה מבוצעת פעולה המנוגדת לכאורה למטרה הסופית – פיזור של זבובים במקום הרחקה שלהם. אלא שהזבובים הללו הם עקרים, כך שבפועל, תהליך ההזדווגות עם הנקבות מתקיים כרגיל, אלא שאינו מוביל להטלת ביצים ולכן קוטע את שרשרת ההתרבות של הזבובים באזור. טכניקה זו כרוכה בתקופת ביניים בה כמות הזבובים באזור תגדל באופן משמעותי, אך כעבור זמן מה ניתן להבחין בירידה דרמטית בכמות הזבובים.

הדברה מכנית – הדברה מכנית היא אמנם לא טכניקת הדברה רשמית בה עושה שימוש מרחיק זבובים, אבל היא בהחלט יכולה לסייע לכם מאוד בהרחקת הזבובים מסביבתכם. המדובר בהפעלה של מאוורר, מפוח או אפילו מזגן, היוצרים זרמי אוויר שמפריעים מאוד לתעופת הזבובים. בסביבה כזאת, הזבובים פשוט לא ירגישו נוח לשהות ויעדיפו בעצמם להתרחק ממנה. הדברה זו יעילה במיוחד בסביבות חוץ כמו מרפסת או גינה, בה אתם יכולים לסבול ממתקפת זבובים בישיבה נינוחה בגינה. במקרה כזה, תוכלו להפעיל מאוורר שייצור זרמי אוויר ואלו כבר יבריחו את הזבובים בתוך דקות.

מרחיק זבובים

מרחיק זבובים – מתי קוראים לאיש מקצוע?

ככלל, אין נוסחה מתמטית שיכולה לספר לכם מתי אתם רוצים להזעיק איש מקצוע לטיפול במטרד הזבובים ממנו אתם סובלים, אבל אתם גם לא צריכים נוסחה כזאת. הכלל הוא מאוד פשוט – אם הזבובים מהווים עבורכם מטרד קבוע, אם המטרד הזה אינו חולף מעצמו ואם אתם לא מצליחים להתמודד איתו בעצמכם ובאמצעות אמצעי הדברה שונים שאפשר לקנות בסופר, זה השלב בו אתם רוצים להזמין מרחיק זבובים. כמו כן, איש מקצוע זה הוא הכתובת שלכם כאשר אתם רוצים לבצע הדברה סביבתית של זבובים, כלומר הרחקה של זבובים מאזור מגורים שלם או אפילו מישוב קהילתי קטן. במקרה כזה, נדרשת סדרה של פעולות הדברה, פיזור נכון של אמצעי ההדברה במרחב ולשם כך נדרש לכם איש מקצוע, שידע לבצע את העבודה בצורה הטובה והיעילה ביותר.

במשימת הרחקת הזבובים אתם אולי לא לגמרי מצליחים, אבל המשימה של מציאת מרחיק זבובים מקצועי לא צריכה לקחת מכם משאבים רבים. המלצות מחברים, בני משפחה או מכרים וכמובן חוות דעת מקצועיות מאנשי מקצוע אחרים בתחומים משיקים או אפילו מישובים קהילתיים כפריים שמתמודדים עם בעיה דומה, תוכלנה לכוון אתכם לאיש המקצוע המתאים לכם באזור מגוריכם. ישנם לא מעט אנשי הדברה המציעים גם את השירות של הרחקת זבובים ולכן גם לא יקשה עליכם לבצע השוואת מחירים בין כמה וכמה אנשי מקצוע ולבחון מי יודע להתחייב לכם לא רק על השגת התוצאות הנדרשות, אלא גם על השגתן במחיר האטרקטיבי ביותר.

ראו גם: הדברת זבובים בבית | הדברת זבובים טבעית

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
055-970-6831

אז מה היה לנו בכתבה:
מרכז ההדברה הישראלי
מרכז ההדברה הישראלי

אנחנו זמינים 24/6 לתת לכם מענה לשאלות ולבעיות , בנוסף אנחנו מתחייבים לתת לכם את השירות הטוב ביותר ולעמוד בזמנים,שומרים על מקצועיות ובטיחות ועובדים אך ורק באישור ובתיאום מול המשרד להגנת הסביבה.

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
חלק מהאזורים בהם אנחנו מספקים שירות:
  • ירושלים
  • תל-אביב
  • חיפה
  • פתח תקווה
  • רמת גן
  • באר שבע
  • אשדוד
  • ראשון לציון
  • חולון
  • נתניה
  • הרצליה
  • בני ברק 
  • אשקלון
  • רחובות
  • חדרה
  • באר שבע
התקשרו עכשיו

מרכז ההדברה הישראלי!

הדברת מכרסמים, נמלים, צרעות, פרעושים, קרציות וכל סוגי המזיקים!