הדברת נחיל דבורים – כיצד מבצעים הדברה זאת?

שלמו פחות ! קבלו יותר !

הבחנתם בנחיל דבורים על המרפסת שלכם או ליד החלון? קודם כל חשוב לא להיכנס לפאניקה ולהבין כי דבורים עוקצות רק במצב שהן מרגישות סכנה ממשית. על מנת להתמודד עם נחיל הדבורים יש להדביר אותו, אך בחוק חל איסור על הדברת דבורים, אז כיצד נעשה זאת? על כך במאמר הבא.

הדברת נחיל דבורים

מתי מבצעים הדברת נחיל דבורים?

כפי שציינו, בחוק חל איסור על הדברת דבורים. הדברת דבורים למעשה מתבצעת כמוצא אחרון ורק במקרים בודדים בהם אין ברירה אחרת חוץ מלבצע הדברה. מצבים אלה יהיו מצבים בהם הדבורים מהוות סכנה לחיי אדם וכאשר אין שום דרך אפשרית לפנות את הדבורים ולהעביר אותן למקום אחר. לדוגמא, במצב בו תהיה כוורת דבורים באזור בו מתגורר אדם אלרגי. אם לא תהיה אפשרות לפנות את הדבורים יהיה צורך להדביר אותן, כיוון שמהוות סכנה לחיי אדם. בשאר המקרים הדברת דבורים לא תהיה חוקית ובמקום זה יפנו את הדבורים למקום אחר.

כיצד מבצעים הדברת נחיל דבורים?

במידה ואנחנו מגיעים למצב בו אנחנו צריכים לבצע הדברת נחיל דבורים ניתן לעשות זאת רק על ידי מדביר מקצועי. המדביר יבצע ריסוס על ידי חומרים מתאימים מבוססים על דלתאמתרין, ביניהם קשת, פרותאוס ודלתא גרין. חומרי ריסוס אלה מאושרים לריסוס על דבורים על ידי המשרד להגנת הסביבה ורק על ידי מדביר עם רישיון. שימוש עצמאי בחומרי ריסוס על דבורים נחשב לעבירה על החוק. כיצד זה עובד? חומרי הריסוס פוגעים במערכת העצבים של הדבורים ומשתקים אותן. על ידי כך תוכלו להדביר קן דבורים שלם במהירות ובקלות. במקרים שלא חייב לבצע הדברה, נפנה את נחיל הדבורים ונעביר אותו למקום אחר.

הדברת נחיל דבורים

הדברת נחיל דבורים לא אפשרית? כיצד נבצע פינוי?

על מנת לפנות דבורים צריך בראש ובראשונה למצוא את מלכת הדבורים. המלכה היא הדבורה הגדולה ביותר בקן ועל ידי כך נצליח לזהות אותה. לאחר שהמלכה נמצאה יש להעביר אותה למיכל גדול. שאר הדבורים פשוט יתעופפו אחרי המלכה שלהן למיכל וכך יהיה ניתן להעביר אותן ממקום למקום. פינוי הדבורים מתבצע עם ציוד מגן מתאים, לכן אל תנסו את זה בבית. יש מקרים בהם הדבורים מתמקמות בתוך הקיר בבית, אז איך נצליח להרחיק אותן? על מנת להרחיק את הדבורים מתוך הקיר צריך לעבוד במספר שלבים. השלב הראשון יהיה פירוק של הקיר וחשיפה של הקן שלהן. נמשיך לפרק את הקיר על מנת להצליח לחשוף את כל הקן. לאחר חשיפת הקן יש לשאוב את הדבורים על ידי שואב מיוחד לתוך תיבת לכידה. בסיום השאיבה נוכל להעביר את הדבורים למקום חדש. בדרך כלל ירחיקו את הדבורים מהאזור וישחררו אותן בטבע. במידה ומדובר בפינוי של דבורת דבש, הפינוי יתבצע לכוורות דבוראים ברחבי הארץ. הדבורים יגדלו את הדבורים וישתמשו בהן לייצור דבש. אל תנסו לבצע את השאיבה עם שואב אבק רגיל. קודם כל שואב אבק רגיל עלול לפגוע בדבורים ברגע שהן יילכדו ברשת או בחלקיו הפנימיים במהלך השאיבה. בנוסף, לאחר שתכבו את השואב אין דבר שימנע מהדבורים לעוף בחזרה החוצה. כך לא תוכלו לשלוט עליהן אלא אם השואב יפעל ללא הפסקה. שואב הדבורים לעומת זאת, הוא שואב מיוחד עם פתח שאיבה בצורת קונוס המאפשר לדבורים להישאב אך לא לצאת. שאיבת הדבורים נעשית לתוך תיבת לכידה ייחודית או ישירות לתוך כוורת של דבוראי במידה ומדובר בדבורת דבש.

כמה עולה הדברת נחיל דבורים?

קשה לענות על השאלה באופן חד משמעי כיוון שהמחיר מושפע מגורמים שונים. בראש ובראשונה המחיר יושפע מהשאלה האם ניתן לבצע פינוי של הדבורים או שיש לבצע הדברה. תחילה המדביר יגיע אליכם הביתה על מנת לזהות את סוג הדבורים ולהבין מה הדרך היעילה ביותר להתמודד איתן. במידה ומדובר בצרעות המחיר יכול לעלות מעט ויהיה צורך בהדברתן (לגבי הדברת צרעות אין איסור בחוק ולכן ניתן להדביר אותן). המחיר ההתחלתי נע סביב 250 שקלים ויכול להגיע גם ל-550 שקלים בהתאם למורכבות ההדברה. ריכזנו לכם ממוצע מחירים למספר אפשרויות- המחיר להדברת דבורים ינוע בין 250 ל-650 שקלים. המחיר לריסוס דבורים ינוע בין 250 ל-650 שקלים. המחיר להדברת קן דבורים ינוע בין 300 ל-400 שקלים.

ראו גם: מדביר דבורים | מרחיק דבורים 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
055-970-6831

אז מה היה לנו בכתבה:
מרכז ההדברה הישראלי
מרכז ההדברה הישראלי

אנחנו זמינים 24/6 לתת לכם מענה לשאלות ולבעיות , בנוסף אנחנו מתחייבים לתת לכם את השירות הטוב ביותר ולעמוד בזמנים,שומרים על מקצועיות ובטיחות ועובדים אך ורק באישור ובתיאום מול המשרד להגנת הסביבה.

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
חלק מהאזורים בהם אנחנו מספקים שירות:
  • ירושלים
  • תל-אביב
  • חיפה
  • פתח תקווה
  • רמת גן
  • באר שבע
  • אשדוד
  • ראשון לציון
  • חולון
  • נתניה
  • הרצליה
  • בני ברק 
  • אשקלון
  • רחובות
  • חדרה
  • באר שבע
הרחקת דבורים בצורה יעילה

"על הדבש ועל העוקץ" כבר שרו המשוררים והתכוונו בעיקר לדבורים. מצד אחד בעל חיים בעל תרומה אדירה לטבע, כמו האבקת צמחים, וכזה הנותן לנו את

התקשרו עכשיו

מרכז ההדברה הישראלי!

הדברת מכרסמים, נמלים, צרעות, פרעושים, קרציות וכל סוגי המזיקים!