הדברת עשבים- כדי שגם הדשא שלכם יהיה ירוק יותר

שלמו פחות ! קבלו יותר !

עשבי הפרא או 'עשבים שוטים', אומנם נראים תמימים אבל הנזק שלהם גדול מאוד. הבעיה אינה נחלתם של חקלאים בלבד, אשר היבול שלהם נפגע אלא גם של אנשים המגדילם דברים בבוסתן הפרטי, למטפחים גינות ופינות נוי בביתם וכן, גם לאלו בלי גינה ירוקה כלל- שעה שהעשבים נובטים מבין המרצפות וסמוך לקירות או מכסים שטחי אדמה חשופים סמוך לבית ובחצר.

freepik

 למה עשבים שוטים הם בעיה?

ישנם כמה סיבות להפיכתם לבעיה רצינית המכריחה הדברת עשבים. הבולטים שבהם הם:

תחרות על משאבים. כל צמח, זקוק למספר משאבים כדי לצמוח: מים, אור שמש, חומרי מזון ודשן וקרקע ושטח בהם יוכל להתפתח. אך אלו מוגבלים בהיקפם. במידה וצמח נוסף, מבקש לחלוק או להשתלט על המשאבים של הצמח הקיים, הוא בעצם פוגע אנושות בהתפתחותו.

העשבים השוטים, משתלטים באלימות על מקומו, מזונו ומקורות האנרגיה והצמיחה של הצמח החשוב ובכך מחסלים אותו. חקלאי או אדם פרטי יכולים להשקיע ממון וזמן רבים בגידולים או בפרחים ולראות את כל עמלם וכספם יורדים לטמיון במהירות.

מקום מסתור. עשבייה, במיוחד עם היא צומחת פרא וללא שליטה, היא מקום מסתור מצוין ומועדף לזוחלים ומזיקים אחרים, במיוחד נחשים, עכברים וחולדות. שם הם מוצאים שקט מנוחה וצל ויוצאים בגיחות לכיוון הבית.

מצע למחלות. לא רק תנועה מזיקה מסתתרת בעשביה. גם חיידקים ומחלות. המחלות יכולות לפגוע גם בבני אדם אך גם בצמחיה שכנה.

אסתטיקה. כולנו אוהבים את החצר שלנו ירוקה, נאה ומטופחת. העשבים הגודלים פרא, מפירים תחושה זו. למשל, פגיעת עשבים בדשא קשה במיוחד, ותורמת לכך העובדה שאלו עשבים חזקים ועקשניים במיוחד.

סוגים וחוזקות.

העשבים נחלק לסוגים רבים, אולם ניתן לחלקם לכמה קטגוריות עיקריות, בהם: עשבים עונתיים, חלקם עשבי קיץ ועונות חמות וחלקם המתעוררים לאחר הגשמים, עשבים שנתיים, המתים מידי עונה ועשבים רב שנתיים החוזרים ושבים וכן עשבים בעלי עלים דקים ולעומתם בעלי העלים הרחבים והגדולים.

חשוב לדעת, עקירת עשב אינה מחסלת אותו. הוא נשאר פעיל ויחזור במוקדם או במאוחר. גם הדברת עשבים מקצועית, שהיא יעילה ואפקטיבית בהרבה, אינה מחסלת את התופעה כליל ויתכן והעשב ישוב ויצמח בעתיד.

תזמון ומניעה.

בחיים, התרופה הכי טובה היא מניעה. וכאשר מדברים על הדברת עשבים, זה תופס שבעתיים, מפני שקשה מאוד להתמודד עם עשבים שכבר נבטו. ניתן למנוע צמיחתם ע"י ריסוס מקדים של מגוון חומרים המונעים נביטה, לשים על פני הקרקע כיסויים, המונעים אור מן העשב ולעקור עשבים בעודם צעירים, תוך הקפדה לעקור אותם מן השורש. ככלל, ככל שתקדימו ותטפלו בבעיה כשהיא קטנה, התוצאות יהיו טובות יותר.

שיטות הדברת עשבים.

ישנם שיטות רבות של הדברת עשבים. ניתן לבצע ריסוס מיוחד עוד לפני הצצתם של העשבים מעל פני האדמה אך גם אם הם כבר נבטו. ישנם ריסוסים המתמקדים בשטח כללי וישנם ריסוסים הפועלים במגע עם הצמח, לעיתים ממש ע"י "ליטוף" העשב בחומר. ישנם ריסוסים הפועלים על כל הצמחים בסביבה וישנם ריסוסים הפועלים באופן בררני רק על העשבים ואינם מזיקים לצמחים "רצויים", הנמצאים בסמוך.

כיום ניתן לרכוש תכשירים רבים של הדברת עשבים עצמית. רובם אפקטיביים אך הם יעילים בעיקר למקרים נקודתיים. כאשר מדובר בהיקף רב או בשטחים גדולים, למדביר מקצועי מגוון כלים משוכלל יותר (למשל, מרססים חשמליים) ויכולות ויעילות מרובה יותר. יתרון זה בא לידי ביטוי גם בריסוס מונע נביטה, שכן מדביר מנוסה יודע לקרוא מהיכן תבוא הסכנה, טרם בקיעתה.

יתרון חשוב לא פחות, הוא ההיכרות והידע הבוטני של מדביר מנוסה, היכול להבדיל בין עשב מזיק לצמח המקורי שלנו. לא תאמינו עד כמה לעיתים הם דומים, עד כמה זה מבלבל ועד כמה לעיתים הם סבוכים זה בזה. הדברת עשבים מקצועית, תחל מ-200 ₪ וכמובן תשתנה לפי גודל השטח, היקף העבודה וחומרים הנדרשים להדברה.

'מרכז ההדברה' הינה חברה מקצועית ומנוסה בתחום הדברת העשבים. מומחי החברה ישמחו לעמוד לרשותך בכל שאלה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
055-970-6831

אז מה היה לנו בכתבה:
מרכז ההדברה הישראלי
מרכז ההדברה הישראלי

אנחנו זמינים 24/6 לתת לכם מענה לשאלות ולבעיות , בנוסף אנחנו מתחייבים לתת לכם את השירות הטוב ביותר ולעמוד בזמנים,שומרים על מקצועיות ובטיחות ועובדים אך ורק באישור ובתיאום מול המשרד להגנת הסביבה.

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
חלק מהאזורים בהם אנחנו מספקים שירות:
  • ירושלים
  • תל-אביב
  • חיפה
  • פתח תקווה
  • רמת גן
  • באר שבע
  • אשדוד
  • ראשון לציון
  • חולון
  • נתניה
  • הרצליה
  • בני ברק 
  • אשקלון
  • רחובות
  • חדרה
  • באר שבע
אילוף כלב
תפקיד העקביות באילוף כלבים: עקרונות מפתח לתוצאות שנמשכות לזמן רב

עקביות נחשבת לרוב כאחת מאבני היסוד של תהליך אילוף כלבים מוצלח. זו לא רק הצעה אלא עיקרון בסיסי שעומד בבסיס כל תהליך עיצוב ההתנהגות של הכלב. בין אם אתם מלמדים פקודות ציות בסיסיות, מנסים לתקן התנהגויות לא רצויות או לעבוד על פקודות ותרגילים מתקדמים, עקביות היא המפתח להשגת תוצאות עם הכלב לטווח רחוק.

ביטוח לעסק
פוליסות ביטוח לעסק – מה היא כוללת ולמה זה חשוב?

אנחנו משקיעים לא זמן בתכנון, בנייה ופיתוח של העסק שלנו. לא משנה במה אנחנו מתעסקים ולמה משנה כמה גדול או קטן הוא, מי קהל היעד שלנו ומה המטרות שלנו, בסופו של דבר העסק שלנו הוא הגורם העיקרי אם לא היחידי שמייצר לנו פרנסה ומאפשר לנו לייצר הכנסות. אנחנו משקיעים את מיטב זמננו וכספנו בשביל לפתח אותו, בשביל שיכול לייצר עבורנו ביטחון כלכלי באופן עקבי.

וטרינר
למה כדאי לכם ללמוד קורס אח וטרינרי?

אח וטרינרי מספק טיפול מקצועי מלא חמלה לחיות המחמד שלנו מדי יום על ידי שילוב ההבנה התיאורטית מדעית עם ניסיון מעשי. כל מי שמחפש מקצוע מספק שבו הוא יכול להשפיע באופן מוחשי על חייהם של בעלי חיים ימצא את התפקיד של עוזר וטרינר כאידיאלי עבורו.

קוטל יתושים חשמלי – איזה לבחור כדי שיעשה את העבודה?

ככל שהטמפרטורות עולות, מספר הזבובים, היתושים ושאר החרקים המעופפים עולה בהתאם, ואתם בוודאי מחפשים את הדרך היעילה ביותר להיפטר מהם ולהרחיק אותם מהחצר שלכם. אחת השיטות היעילות ביותר שעומדות לרשותכם, היא קוטל היתושים החשמלי.

חצר
3 טיפים לטיפוח חצר נקייה ממזיקים

בית עם חצר מעניק חיים עם איכות גבוהה מאוד. ליתר דיוק, כשיש חצר יש פוטנציאל לבילויים כיפיים, לבד או עם חברים, אבל כדי לממש את הפוטנציאל חשוב להתנהל בחוכמה. במיוחד חובה לוודא שהחצר נקייה מחרקים שונים שעלולים לפגוע במידה ניכרת בהנאה שלכם. באופן דומה יש חרקים שפוגעים בצמחייה, וגם מהם חשוב להיפטר, ומהר. כאן בעמוד תמצאו 3 טיפים שימושיים שיעזרו לכם להרחיק את המזיקים ולמצות את השטח הפתוח.

מה קובע חוק ההדברה החדש שכל אחד חייב לדעת?

השיטות בהן נעשה שימוש והתקנות המסדירות את שירותי ההדברה יכולות להשפיע מאוד הן על נותני השירות והן על מבקשי השירות. עם כניסתו של חוק ההדברה החדש, חיוני שכולם יבינו את השלכותיו ואת השינויים שהוא מביא. מאמר זה נועד לשפוך אור על ההיבטים המרכזיים של החקיקה החדשה.

התקשרו עכשיו

מרכז ההדברה הישראלי!

הדברת מכרסמים, נמלים, צרעות, פרעושים, קרציות וכל סוגי המזיקים!