הן מלחיצות ומפחידות, אבל האם חולדות באמת מסוכנות? התשובה אולי תפתיע אתכם

שלמו פחות ! קבלו יותר !

רוב האנשים חוטפים צמרמורת כשהם רק חושבים על חולדה. אותו מכרסם שעיר גדול, מעביר תחושה של חלחלה כשנתקלים בו או אפילו רק כשחושבים על עצם קיומו. לכן, הרבה אנשים מחפשים שירותי הדברה כדי לחסל את החולדות פעם אחת ולתמיד אבל אם אתם מהססים לגבי הנושא, חשוב שתדעו: חולדות לא רק יכולות להעלות בכם תחושה של גועל, הן יכולות להיות סכנה אמיתית.

ראשית – כך תזהו שיש לנו חולדות בבית

חולדות חיות במחילות, מהן הן יוצאות כדי לחפש מזון ושתיה או כדי לחפש מחילה חדשה שבה הן ימליטו חולדות נוספות. אלו חיות ליליות ולכן ייתכן שרוב היציאות שלהן מהמחילה יתרחשו כשאתם ישנים וייקח לכם זמן להבין שהבית וסביבתו נגועים בחולדות. הסימן הוויזואלי הראשון להימצאותן הוא נזק לרכוש: חולדות מכרסמות כבלים של חשמל, מערכות השקיה, מזון ועוד. חלק מהאנשים מאתרים גם את פתחי המחילות, גללי חולדות ברחבי הבית או ריח חריף של שתן חולדות. אם במקרה נתקלתם בחולדה בשעות היום, זה יכול להיות סימן רע מאוד. נראה שהמחילה מלאה בחולדות שחיות בצפיפות והן מנסות לחפש אוכל ושתיה כדי להתקיים בתנאים של צפיפות אוכלוסין. אם ראיתם חולדה, זה הזמן לקרוא ללוכד חולדות מוסמך. אחרת, הסכנות עבורכם ועבור משפחתכם יכולות להיות משמעותיות.

קרדיט תמונה: freepik

נזק כפול – בפרווה או בנשיכה

חולדות יכולות להזיק לבני האדם בשני אמצעים. האחד, הוא פרעושים, החיים על גבי הפרווה שלהן ועלולים לעבור לבני האדם ולעקוץ גם אותם. מדובר בעקיצות מרובות ומגרדות מאוד ואם כבר יש לכם פרעושים בבית בשל חולדות, יתכן ותצטרכו לבצע הדברה כפולה – גם לחסל את החולדות וגם את הפרעושים שהן הביאו. הפרעושים יכולים גם להעביר מחלות שונות מהחולדות, מה שמוביל אותנו לאמצעי השני שגורם לחולדות להיות מסוכנות – שריטה או נשיכה. אם תתקלו בחולדה מבוהלת ותנסו לגרש אותה, היא עלולה להתנפל עליכם ולפצוע אתכם. זה כואב, זה מסוכן ופשוט לא כדאי לקחת את הסיכון – יש לדאוג להדברה בהקדם.

מחלות שמועברות מחולדות

סלמונלה

הרבה פארודיות נעשו על שם המחלה הזו, בעיקר בליווי חיקוי של רפי גינת האלמותי, אבל צחוק בצד – סלמונלה זו מחלה קשה מאוד. במקרים הקלים שלה, היא גורמת לשלשולים החולפים מעצמם אך במקרים קשים, היא עלולה לחדור לדם ולגרום לסכנת מוות. סלמונלה יכולה לעבור בקלות דרך גללי חולדות המזהמים את המזון ולכן לא כדאי להתמהמה ואם יש חולדות בבית להזמין הדברה שיכולה למנוע את החשיפה לצואה ואת הופעת המחלה.

מחלת הדבר

אנחנו רגילים לחשוב על דבר בהקשר של 10 מכות מצרים, אבל רק במאה הקודמת המחלה המסוכנת הזו חיסלה רבע מאוכלוסיית אירופה. המחלה עוברת ממכרסמי בר המתרועעים עם החולדות ומשם לבני האדם דרך הפרעושים שעל גבי פרוות החולדות. הדבר נחלק לשלושה סוגים: דבר בריאות, בדם או בבלוטות ולכל מחלה יש תסמינים מחרידים משלה. לכן, בכל חשש להימצאות פרעושי החולדה, מזעיקים לוכד חולדות ומבצעים הדברה מיד.

עכברת ונטאוירוס

השם של המחלה אולי משעשע, אבל התסמינים שלה לא משעשעים בכלל. בתור התחלה, גורמת העכברת לכאבי ראש קשים, חום גבוה, כאבי שרירים, שברי הליכה, דלקות, שיעול, פריחה ועוד. בשלב השני שלה, עכברת עלולה לגרום לדלקת קרום המוח, פגיעה בכבד המובילה לצהבת, פגיעה חריפה בריאות, דלקת בכלי הדם, אי ספיקת כליות ועוד השלכות נוראיות, כולן יכולות להסתיים גם במוות. המחלה מועברת גם דרך חשיפה לשתן חולדות המטיילות בבית וגם דרך מערכת הנשימה ומי שחולה בא נזקק לטיפול אנטיביוטי חריף כדי להחלים. מחלת נטאוירוס גם היא מחלה קשה המועברת על-ידי חשיפה להפרשות החולדות. הטיפול המיקרוסקופיות המופרשות מהן נכנסות לגוף דרך מערכת הנשימה וגורמות לתסמינים קשים ובמקרים מסוימים לתמותה.

טיפוס מוריני

טיפוס מוריני מועברת לבני האדם על-ידי הפרעושים הנמצאים בפרווה שלהן. היא לרוב גורמת לחום גבוה עד כדי פרכוסים, דלקות באף ובגרון, הקאות, כאבי ראש ותסמינים קשים נוספים. הסיבוכים שלה כוללים בעיות בכליות, דלקת בלב, דלקת בריאות ובמקרים חריפים אף מוות. הטיפול בטיפוס מוריני הוא טיפול אנטיביוטי אינטנסיבי אך מובן שכדי להימנע לגמרי מפרעושי חולדות יש להדביר את החולדות מיד כשמגלים את הימצאותן.

שימרו על עצמכם ועל בני המשפחה

לרוב, חולדות לא יתקפו אם הן לא מרגישות מותקפות אבל חשוב לזכור שמדובר בחיה אינטליגנטית באופן מיוחד וגם בעלת יכולות אתלטיות מרשימות. חולדה ממוצעת יכולה לקפוץ לגובה של כ-70 ס"מ באוויר, כלומר יכולה לתקוף ילדים ומבוגרים הרבה מעבר לאזור הרגליים, באיברים חיוניים. כמו כן, היא יכולה בקלות לטפס על קיר ולקפוץ עליכם, או על ילדים/מיטות ילדים ועריסות. שיני החולדה חדות מאוד ונשיכה שלהן כואבת מאוד ויכולה כשלעצמה לגרום לדימום קשה, מעבר למחלות עצמן שעלולות להיות מועברות.

לכן, בכל מקרה שבו אתם חוששים שיש בבית חולדות, אל תהססו והזמינו מיד לוכד חולדות, לפני שיהיה מאוחר מדי. בהרבה מקרים מדביר מקצועי ישתמש בהדברה אקולוגית איכותית כדי לחסל את החולדות ולהגן עליכם מפניהן ומפני המחלות שהן עלולות להעביר. הדברת חולדות רלוונטית גם עבור אלו המתגוררים בבית קרקע וגם עבור מי שמתגורר בבניין דירות והחולדות עלולות להגיע לדירתו דרך הביוב, המדרגות, מרזבי הבניין ועוד. אם אתם לא בטוחים כי יש לכם חולדות בבית, הזעיקו מדביר מקצועי שיודע לאתר את המחילות שלהן ולחוות דעתו האם יש חולדות באזור. כמו כן, אתם יכולים להשתמש בשירותי ההדברה כדי להדביר גם מזיקים נוספים וכך לשמור על סביבת הבית בטוחה עבורכם, עבור בעלי החיים ובני המשפחה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
055-970-6831

אז מה היה לנו בכתבה:
מרכז ההדברה הישראלי
מרכז ההדברה הישראלי

אנחנו זמינים 24/6 לתת לכם מענה לשאלות ולבעיות , בנוסף אנחנו מתחייבים לתת לכם את השירות הטוב ביותר ולעמוד בזמנים,שומרים על מקצועיות ובטיחות ועובדים אך ורק באישור ובתיאום מול המשרד להגנת הסביבה.

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
חלק מהאזורים בהם אנחנו מספקים שירות:
  • ירושלים
  • תל-אביב
  • חיפה
  • פתח תקווה
  • רמת גן
  • באר שבע
  • אשדוד
  • ראשון לציון
  • חולון
  • נתניה
  • הרצליה
  • בני ברק 
  • אשקלון
  • רחובות
  • חדרה
  • באר שבע
הדברת פשפש המיטה
כיצד הדברת פשפש יכולה לשפר את שנת הלילה שלך

הדברת פשפש המיטה היא פעולה פשוטה ואפקטיבית שיכולה לשפר באופן משמעותי את איכות השינה שלך. בעזרת הדברת פשפשי המיטה, אפשר להרגיע את הרוח ולהכניס רוגע לערב לפני השינה. במאמר זה, נסקור את יתרונות הדברת פשפש, ונלמד כיצד להשתמש בה בצורה יעילה כדי ליהנות משנת לילה מרגיעה ומשדרגת.

אילוף כלב
תפקיד העקביות באילוף כלבים: עקרונות מפתח לתוצאות שנמשכות לזמן רב

עקביות נחשבת לרוב כאחת מאבני היסוד של תהליך אילוף כלבים מוצלח. זו לא רק הצעה אלא עיקרון בסיסי שעומד בבסיס כל תהליך עיצוב ההתנהגות של הכלב. בין אם אתם מלמדים פקודות ציות בסיסיות, מנסים לתקן התנהגויות לא רצויות או לעבוד על פקודות ותרגילים מתקדמים, עקביות היא המפתח להשגת תוצאות עם הכלב לטווח רחוק.

ביטוח לעסק
פוליסות ביטוח לעסק – מה היא כוללת ולמה זה חשוב?

אנחנו משקיעים לא זמן בתכנון, בנייה ופיתוח של העסק שלנו. לא משנה במה אנחנו מתעסקים ולמה משנה כמה גדול או קטן הוא, מי קהל היעד שלנו ומה המטרות שלנו, בסופו של דבר העסק שלנו הוא הגורם העיקרי אם לא היחידי שמייצר לנו פרנסה ומאפשר לנו לייצר הכנסות. אנחנו משקיעים את מיטב זמננו וכספנו בשביל לפתח אותו, בשביל שיכול לייצר עבורנו ביטחון כלכלי באופן עקבי.

וטרינר
למה כדאי לכם ללמוד קורס אח וטרינרי?

אח וטרינרי מספק טיפול מקצועי מלא חמלה לחיות המחמד שלנו מדי יום על ידי שילוב ההבנה התיאורטית מדעית עם ניסיון מעשי. כל מי שמחפש מקצוע מספק שבו הוא יכול להשפיע באופן מוחשי על חייהם של בעלי חיים ימצא את התפקיד של עוזר וטרינר כאידיאלי עבורו.

קוטל יתושים חשמלי – איזה לבחור כדי שיעשה את העבודה?

ככל שהטמפרטורות עולות, מספר הזבובים, היתושים ושאר החרקים המעופפים עולה בהתאם, ואתם בוודאי מחפשים את הדרך היעילה ביותר להיפטר מהם ולהרחיק אותם מהחצר שלכם. אחת השיטות היעילות ביותר שעומדות לרשותכם, היא קוטל היתושים החשמלי.

התקשרו עכשיו

מרכז ההדברה הישראלי!

הדברת מכרסמים, נמלים, צרעות, פרעושים, קרציות וכל סוגי המזיקים!