הרחקת יונים באופן עצמאי – כל מה שצריך לדעת

שלמו פחות ! קבלו יותר !

אתם קמים בבוקר, רוצים לשבת במרפסת, ולפתע אתם מגלים שכל המרפסת שלכם מלוכלכת בצואה? הרחקת יונים באופן עצמאי יכולה להיות מטלה מאוד פשוטה, אך גם מורכבת עבור אנשים מסוימים. כדי להרחיק יונים באופן עצמאי צריך לדעת איך לעבוד עם הידיים, ולדעת את כל הטריקים הרלוונטים לנושא על יונים. הרחקת יונים באופן עצמאי נעשית במקומות מסוימים אשר מוגדרים למקומות בטוחים. יש לא מעט אנשים אשר מרחיקים יונים מחדר הכביסה שלהם או שהכניסה לבית היא הבעייתית. עליכם למצוא את המקום הבעייתי ולדעת איך לטפל בו בהתאם למקום אותו בחרתם. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על הרחקת יונים באופן עצמאי.

הרחקת יונים באופן עצמאי

טריקים להרחקת יונים

ריכזנו לפניכם מספר טריקים אשר יוכלו להועיל לכם להרחיק יונים באופן עצמאי. כמובן, לא תמיד כל טריק עובד ולכן שווה לנסות יותר מטריק אחד כדי לקבל את התוצאה הטובה ביותר. לפניכם הרשימה הטובה ביותר שאפשר לאלתר בבית:

מחזירי אור – מחזירי אור וחפצים נוצצים כמו דיסקים, פחיות או כל דבר אשר יוצר השתקפות של אור יכול לעזור לכם לצורך הרחקת יונים באופן עצמאי. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לתלות את מחזירי האור במקום בו היונים מקננות. ברוב המקרים, תוכלו לראות שתוך פרק זמן קצר הן כבר לא יחזרו למקום. עם זאת, יש מקרים רבים בהן היונים כן חוזרות וזה בגלל שיש משהו שגורם להם לחזור כמו אוכל, דגירה וכן הלאה.

כדורים – יש לכולנו כדורים בבית. כל מה שאנחנו צריכים הם כדורים צבעוניים אשר אותם נחבר לחוט. ההשפעה של הכדור העגול על היונים יכול להיות ממש מצחיק. אנחנו מניחים את הכדור על הקן או תולים אותו במקום סמוך. היונים יחששו מהכדור ופשוט ימנעו מלהיות בקרבתו.

דוקרנים – תוכלו למצוא דוקרים ייעודיים בכל חנות לאביזרי בית. אפשר לומר, דוקרנים היא הדרך הפופולרית ביותר להימנע מיונים. עליכם למקום את הדוקרנים במקום בו היונה יושבת. המטרה היא פשוטה, לא לאפשר ליונה להתקרב לשטח מסוים שהגדרנו. חשוב להדגיש, לא מדובר על דוקרנים שיכולים לפגוע ביונה אלא רק להציק לה ולגרום לה לאי נוחות אשר תגרום לה להימנע מישיבה בשטח הזה. יש דוקרנים עשויים פלסטיק, חלק אלומיניום ונירוסטה. הבחירה היא בהתאם למקום בו אתם נמצאים ותנאי מזג האוויר.

חומרי דחייה – היום תוכלו למצוא מוצרים עבור הרחקת יונים באופן עצמאי בסופרים ובחנויות הדברה שונות. מדובר על תרסיס לדחיית יונים אשר מעורבב עם חומרים טבעיים שמרתיעים את היונה ולא פוגעים בה כמובן. אפשר להכין מצד שני תרסיס בבית באמצעות חומרים טבעיים כמו צ'ילי חריף, תערובת של חומץ ולאחר מכן לחכות להתססה ולהשתמש במוצר.

טורפים טבעיים – יש היררכיה בטבע, ובטוח שיש מישהו שנמצא מעל היונים בהיררכיה. שימוש בטורפים טבעיים נועד למקומות גדולים ותעשייתיים ולא לבית. למעט מקרים מסוימים, כאשר אנחנו מדברים על טורפים שיכול להוות איום וסכנה על היונה, אבל לא עלינו בשום צורה. לדוגמא, אם יש לכם חתול בבית הוא יכול להוות איום על היונה אם הוא נוכח במקום בו היא נמצאת, כמו כן גם כלב. אם אתם חוששים להשאיר את הבעל חיים שלכם בחוץ, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא ליצור מעין דחליל אשר יעשה את העבודה שהטורף אמור לעשות.

מהי רשת נגד יונים?

יש לכם את האפשרות לרכוש היום רשת נגד יונים. רשת נגד יונים נועדה למקומות בהם היונה כל פעם נכנס ודוגרת. יש לא מעט מקרים בהם היונה רוצה להתמודד עם תנאי מזג האוויר החיצוניים ובכך היא מוצאת לה מקום אצלכם, בדרך כלל בחדר הכביסה הוא במרפסת. הבעיה העיקרית היא כאשר היונה מתחילה להתרבות, לעשות רעש ולכלוך. לשם כך, אתם תוכלו למגן את המקום אליה היונה נכנסת ולמנוע ממנה את הכניסה. יש היום שיטות שונות של פריסות רשת. יש להתייחס לכל רשת באופן שונה בהתאם לחומר ממנו היא עשויה, ובהתאם לתנאי מזג האוויר. אפשר להתקין את הרשת באופן עצמאי, עם זאת אנחנו פחות ממליצים על כך. יש מקרים בהם התקנת הרשת אינה מסובכת, יש מקרים בהם מדובר על התקנה אשר כוללת עבודה בגובה. כאשר מדובר על עבודה בגובה, תנו לאנשי המקצוע לעשות את העבודה עבורכם. כל עבודה אשר כוללת בתוכה סיכון אינה רלוונטית לכם, אין לכם ביטוח ואתם מסכנים את עצמכם, במיוחד כאשר אתם עובדים לבד הסכנה אפילו כפולה.

אם אתם רואים שניתן יהיה לפרוס באופן טבעי רשת הרחקת יונים באופן עצמאי, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לדאוג לכך שהרשת תהיה מתוחה מקצה לקצה כדי למנוע את החדירה של היונים ואפשרות שהן ישבו על הרשת. ברגע שהרשת רופפת, היונים ימצאו מקום לשבת על הרשת. הרשתות מתאימות בעיקר לחדרי הכביסה, אבל גם אם המקום בו אתם רוצים להתקין את הרשת הוא מקום מאוד בולט, יש רשתות היום שבקושי ניתן יהיה לשים לב אליהן.

הרחקה טכנולוגית – אם כבר ניסיתם הכל, יש לכם עוד פיתרון שהוא יחסית חדש בשוק. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לרכוש מכשיר אלקטרוני אשר יוצא גלי קול גבוהים שאנחנו לא מסוגלים לשמוע בתור בני אדם. עם זאת, עבור היונים מדובר על מטרד שהן לא יכולות לשאת. לכן, במקרים כאלה היונה תעדיף לעבור למקום שקט יותר. מדובר על התקנה פשוטה, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להעמיד את המכשיר שקניתם ליד המקום בו היונה שוכבת ולהפעיל אותו. תוכלו לבחור בין הסוגים השונים של המכשירים, כאלה שעובדים על סוללות וכאלה שעובדים על חיבור לחשמל.

הרחקת יונים באופן עצמאי

כללי זהירות

אם החלטתם על הרחקת יונים באופן עצמאי, חשוב שתדעו את כללי הזהירות אשר יבטיחו לכם את הבטיחות שלכם. תחילה, כאשר מדובר על חדרי כביסה, עליות גג וכד', הבחירה שלכם צריכה להיות רשת נגד יונים. במקרה בו היונה נמצאת בחלונות, מרזבים, קצה הגג, מזגנים וכד', עליכם יהיה להתקין דחליל, דוקרנים או חיה טורפת שתשהה במקום. במקום בו אתם לא רוצים לפגוע באסתטיקה יהיה עליכם להתקין חוטי רטט או להשתמש בגלי קול גבוהים. בכל מצב בו אתם מתקינים בגובה, חשוב תמיד לדאוג לכך שיהיה איתכם עוד אדם אשר ישמור על היציבות שלכם ויפקח עליכם. אנחנו כמובן לא ממליצים לבצע אף עבודה בגובה אם לא הוסמכתם לכך.

מה צריך לקרוא לבעל מקצוע?

במקרה בו אתם רואים שאתם מסתבכים עם ההתקנה או עם בחירת החומר הרצוי עבור הרחקת יונים באופן עצמאי, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא ליצור קשר עם בעל מקצוע אשר יוכל להעניק לכם את כל המידע והשירות הנדרש. חשוב להדגיש, עצם העובדה שאתם נעזרים בבעל מקצוע לאו דווקא מייקרת לכם את המחיר באופן משמעותי. בדרך כלל כאשר מדובר על מרחיק יונים מקצועי, המחיר אותו תשלמו יכלול גם את עלות הציוד, והוא רוכש ציוד באופן זול יותר ממה שאתם רוכשים על ידי רכישה סיטונאית. בכל אופן, עבור סכום כזה או אחר לא שווה לסכן את עצמכם, זכרו זאת.

ראו גם: מרחיק יונים | לוכד יונים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
055-970-6831

אז מה היה לנו בכתבה:
מרכז ההדברה הישראלי
מרכז ההדברה הישראלי

אנחנו זמינים 24/6 לתת לכם מענה לשאלות ולבעיות , בנוסף אנחנו מתחייבים לתת לכם את השירות הטוב ביותר ולעמוד בזמנים,שומרים על מקצועיות ובטיחות ועובדים אך ורק באישור ובתיאום מול המשרד להגנת הסביבה.

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
חלק מהאזורים בהם אנחנו מספקים שירות:
  • ירושלים
  • תל-אביב
  • חיפה
  • פתח תקווה
  • רמת גן
  • באר שבע
  • אשדוד
  • ראשון לציון
  • חולון
  • נתניה
  • הרצליה
  • בני ברק 
  • אשקלון
  • רחובות
  • חדרה
  • באר שבע
רשתות יונים בחריש

מהי רשת יונים? רשתות יונים בחריש ובכל מקום אחר בישראל, היא הביטוי העממי לרשתות להרחקת יונים, אשר מטרתם היא מניעת הגישה וההגעה של יונים ובעלי

רשתות יונים בעומר

מהי רשת יונים? רשתות יונים בעומר ובכל מקום אחר בישראל, היא הביטוי העממי לרשתות להרחקת יונים, אשר מטרתם היא מניעת הגישה וההגעה של יונים ובעלי

רשתות יונים בתל-אביב

מהי רשת יונים? רשתות יונים בתל-אביב ובכל מקום אחר בישראל, היא הביטוי העממי לרשתות להרחקת יונים, אשר מטרתם היא מניעת הגישה וההגעה של יונים ובעלי

רשתות יונים ביפו

מהי רשת יונים? רשתות יונים ביפו ובכל מקום אחר בישראל, היא הביטוי העממי לרשתות להרחקת יונים, אשר מטרתם היא מניעת הגישה וההגעה של יונים ובעלי

רשתות יונים בקריות

מהי רשת יונים? רשתות יונים בקריות ובכל מקום אחר בישראל, היא הביטוי העממי לרשתות להרחקת יונים, אשר מטרתם היא מניעת הגישה וההגעה של יונים ובעלי

רשתות יונים בשוהם

מהי רשת יונים? רשתות יונים בשוהם ובכל מקום אחר בישראל, היא הביטוי העממי לרשתות להרחקת יונים, אשר מטרתם היא מניעת הגישה וההגעה של יונים ובעלי

התקשרו עכשיו

מרכז ההדברה הישראלי!

הדברת מכרסמים, נמלים, צרעות, פרעושים, קרציות וכל סוגי המזיקים!