מדביר עקרבים – איך מבצעים הדברת עקרבים בבית?

שלמו פחות ! קבלו יותר !

נמלים או ג'וקים בבית יכולים לגרום לנו לא מעט אי נוחות, אבל אף אחד מהם לא משתווה ברמת הפחד שיכול להחדיר בנו עקרב אחד שזיהינו בתוך הבית. במקרים בהם זיהינו עקרב כזה, נרצה מן הסתם להזמין מדביר עקרבים שיעקור את הבעיה מן השורש עם כמה ריסוסים טובים במיקומים אסטרטגיים, אלא שהדברת עקרבים מבוצעת בצורה שונה לחלוטין מהדברת ג'וקים או נמלים. אז האם אפשר בכלל להדביר עקרבים ואיך עושים את זה? על כך זה תוכלו לקרוא ממש כאן בשורות הבאות.

מדביר עקרבים

עקרבים – עד כמה הם מסוכנים לנו?

ישנם בעולם, כ-2,400 מינים של עקרבים, מתוכם רק 25 מינים מסוכנים לאדם. בישראל ישנם 21 מינים שונים של עקרבים, מתוכם רק 4 נחשבים למסוכנים לאדם: קטלן דו גוני, קטלן עב זנב, קטלן עברי ועקצן צהוב. מבין ארבעת המינים הללו, רק אחד הוא צהוב, מה ששולל במקום את המיתוס, שעקרב שחור אינו מסוכן. עקרב צהוב הוא אכן המסוכן ביותר והשפעת הארס שלו יכולה להיות הקטלנית ביותר, אך גם הקטלן עב הזנב נחשב למסוכן לא פחות. למעשה, ישנם גם זנים של עקרבים צהובים שכלל אינם מסוכנים לאדם. זה המקום להרגיע ולספר שכיום יודעת הרפואה המודרנית להתמודד עם כל עקיצת עקרב, לרבות עם עקיצות של עקרב צהוב, הידוע כעקרב המסוכן ביותר בישראל. זה רק אומר שאם נעקצתם על ידי עקרב, לפני שאתם מזעיקים מדביר עקרבים, כדאי להזעיק אמבולנס ולנהוג על פי הוראות המוקדן.

היכן הם מסתתרים ומה הם מחפשים אצלנו בבית?

לעקרב 8 רגליים ו-2 צבתות קדמיות, באמצעותם הוא מנהל את חייו כטורף לכל דבר ועניין. עיקר תזונתו של העקרב כוללת חרקים, שממיות, עכברים, פרוקי רגליים למיניהם וכדומה. מקומות המסתור של העקרב כוללים מחילות תת קרקעיות באדמות חוליות כבדות, או במקומות מסתור שננטשו על ידי בעלי חיים אחרים. כמו כן, עקרב ימצא לעצמו מסתור מתחת לכל פרט במרחב שיכול להסתיר אותו ובכלל זה סלע, אבן, קליפת עץ ובמרחבים אורבניים גם גרוטאות. בהתאם לכך, בבית שלנו יכול עקרב למצוא לא מעט מקומות מסתור בטוחים, שגם מקרבים אותו לשלל אפשרויות הזנה. ככלל, לעקרבים אין מטרה כלשהי לחדור לבתים פרטיים כמקום מסתור מועדף, אך הם בהחלט יכולים להימשך לבתים פרטיים ממניעים מסוימים (זיהוי של מוקד חרקים או מקורות תזונה אחרים) ומרגע שנכנסו, ימצאו בבית מקום מסתור די מענג עבורם.

מדביר עקרבים

אז איך מדבירים עקרבים?

התפיסה האוטומטית שלנו ביחס לביטוי הדברה סובבת סביב הפעולה של ריסוס חומר רעיל, בהמתנה ותקווה שהמזיק ייחשף לאותו חומר רעיל, שיהרוג אותו. עם עקרבים זה עובד פחות טוב, הרבה פחות טוב. בכל מקרה, הפירוש המילולי של הדברה הוא לאו דווקא גרימת מוות, אלא חיסול של תופעה. כאשר אתם מזמינים מדביר עקרבים, אתם לא אמורים לצפות שהוא יהרוג את העקרבים בביתכם, אלא שפשוט יסלק אותם ממנו וכפי שתגלו בהמשך, מדובר במשימה קצת יותר מורכבת מהדברת ג'וקים.

אז איך מבצע מדביר עקרבים הדברה של עקרבים בבית? ובכן, אם מצאתם עקרב בבית, אתם לחלוטין לא אמורים להניח שכעת כל הבית שורץ עקרבים. בדרך כלל, אם מצאתם עקרב אחד בבית, זהו כנראה העקרב היחיד שחדר אליו, אם כי לא בהכרח. עיקר פעולת ההדברה של עקרבים מבוצעת דווקא בסביבת הבית, אבל לפני שמבצעים את פעולת ההדברה עצמה, הדבר החשוב ביותר לבצע הוא מניעה. בניגוד להדברת מזיקים אחרים, מדביר עקרבים לא באמת יכול לבצע פעולה מסוימת, שתגן על הבית שלכם מעקרבים, אפילו לא לשנה הקרובה בלבד. הוא רק יכול לסלק את המפגע בנקודת הזמן הספציפית ומחר זה יום אחר לגמרי. על כן, כדי להבטיח שלא תיתקלו בעקרב בתוך ביתכם, חשוב מאוד לבצע פעולות מניעה שונות הכוללות את הבאות:

סדר גם בתוך הבית וגם בגינה – זה לא שעקרבים נמשכים לאי סדר, אבל הם בהחלט יכולים למצוא לא מעט מקומות מסתור במקומות מבולגנים. בעיקר בגינה, הקפידו על ניקיון עשבים, הרמת חפצים שמקומם לא שם ובמיוחד הימנעו מהשארת ארונות, תאים ומגירות פתוחים, אליהם יכולים העקרבים להגיע בקלות ולמצוא בהם מקום מסתור מושלם.

ניקיון – עקרבים ניזונים כאמור מחרקים וממזיקים אחרים ואם יש לכם כאלה ברחבי הבית, אתם עלולים להפוך למסעדה המועדפת על העקרבים באזור. על כן, הקפידו לנקות את ביתכם, לנקות את חיבורי התקרה עם הקירות, את הפינות מקורי עכביש וכן הלאה. כמו כן, מומלץ לבצע הדברה של מזיקים בכדי להבטיח שהם לא מתרוצצים בביתכם וגם כדאי לפנות כל גופת חרק שנשארה בבית. כל אלה, נכונים במיוחד עבור אנשים המתגוררים במרחב כפרי בעל רגישות לנוכחות עקרבים באזור.

איטום הבית – איטום הבית הוא למעשה הצעד החשוב ביותר והיעיל ביותר שאתם יכולים לעשות בכדי למנוע את הצורך בהזמנת מדביר עקרבים. המטרה שלכם היא למנוע מכל עקרב פוטנציאלי את היכולת להיכנס לביתכם ואת זה תוכלו לעשות באמצעות איטום סדקים וחורים בשלד המבנה, התקנת רשתות בחלונות ובדלתות, התקנת מברשת בתחתית דלתות כניסה לבית ולמעשה סגירה ומניעת מעבר בכל פתח אפשרי במעטפת הבית. זה המקום לומר שהתקנת האמצעים הללו לא תועיל לכם, אם לא תקפידו לסגור אותם. רבים מתקינים למשל רשתות אך אינם מקפידים לסגור אותן בכל עת. רשתות לדלת הכניסה גם הן יכולות לאבד מיעילותן אם בסגירה מלאה של הרשת, עדיין נותר מרווח דרכו יכול לחדור עקרב פנימה. שימו לב, שעקרב לא צריך יותר ממספר שניות כדי לחדור לביתכם. מספיק להשאיר את הדלת פתוחה לכמה דקות לצורך אוורור הבית, בכדי לאפשר לעקרב תאב בצע, לחדור לביתכם. אם אתם מתגוררים במרחב כפרי או באזור "רגיש", בהחלט כדאי להקפיד על סוגיית איטום הבית בכל עת וללא יוצאים מן הכלל.

ואיך מבוצעת ההדברה בפועל?

ישנן לא מעט "הבטחות" לגבי שיטות הדברה של עקרבים, אלא שלאף אחת מהן אין באמת כיסוי. מדביר עקרבים מקצועי לעולם לא יציע לכם להסתמך על פיזור חומר רעל כימי, שכן היעילות של טכניקות אלה היא כמעט אפסית. הדרך היחידה בה ניתן להיפטר מעקרבים באזור הבית היא באמצעות מציאתם, איסופם וסילוקם. כדי לעשות זאת, יגיע לביתכם מדביר עקרבים בשעות החשיכה, אז יוכל להפעיל מנורה אולטרה סגולה, שלאורה בוהק גופו של העקרב בגוון כחול יפהפה. עם המנורה, יסרוק המדביר את כל השטח המקיף את הבית וכן את הבית עצמו, יזהה את גופם הזוהר של העקרבים, יאסוף אותם וירחיק אותם מן המקום. אם קיים חשש לנוכחות עקרבים בתוך הבית, תהליך ההדברה יכול להתבצע לאורך כל שעות היום בתנאי חשיכה בתוך הבית, אך הוא יכול לארוך זמן רב לסריקת כל הארונות ומקומות המסתור האפשריים.

מדביר עקרבים

זכרו, שלאחר השלמת משימתו של מדביר עקרבים, המשימה עוברת לידיכם. עכשיו אתם תצטרכו להקפיד על הכללים שאותם פירטנו לעיל על מנת לוודא שאף עקרב לא יוכל וגם לא ירצה לחדור לביתכם. במידה רבה, הדברת עקרבים תלויה יותר בכם מאשר בכל מדביר עקרבים שהוא.

ראו גם: מדביר עכברים | הדברת פרעושים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
055-970-6831

אז מה היה לנו בכתבה:
מרכז ההדברה הישראלי
מרכז ההדברה הישראלי

אנחנו זמינים 24/6 לתת לכם מענה לשאלות ולבעיות , בנוסף אנחנו מתחייבים לתת לכם את השירות הטוב ביותר ולעמוד בזמנים,שומרים על מקצועיות ובטיחות ועובדים אך ורק באישור ובתיאום מול המשרד להגנת הסביבה.

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
חלק מהאזורים בהם אנחנו מספקים שירות:
  • ירושלים
  • תל-אביב
  • חיפה
  • פתח תקווה
  • רמת גן
  • באר שבע
  • אשדוד
  • ראשון לציון
  • חולון
  • נתניה
  • הרצליה
  • בני ברק 
  • אשקלון
  • רחובות
  • חדרה
  • באר שבע
הדברת פשפש המיטה
כיצד הדברת פשפש יכולה לשפר את שנת הלילה שלך

הדברת פשפש המיטה היא פעולה פשוטה ואפקטיבית שיכולה לשפר באופן משמעותי את איכות השינה שלך. בעזרת הדברת פשפשי המיטה, אפשר להרגיע את הרוח ולהכניס רוגע לערב לפני השינה. במאמר זה, נסקור את יתרונות הדברת פשפש, ונלמד כיצד להשתמש בה בצורה יעילה כדי ליהנות משנת לילה מרגיעה ומשדרגת.

אילוף כלב
תפקיד העקביות באילוף כלבים: עקרונות מפתח לתוצאות שנמשכות לזמן רב

עקביות נחשבת לרוב כאחת מאבני היסוד של תהליך אילוף כלבים מוצלח. זו לא רק הצעה אלא עיקרון בסיסי שעומד בבסיס כל תהליך עיצוב ההתנהגות של הכלב. בין אם אתם מלמדים פקודות ציות בסיסיות, מנסים לתקן התנהגויות לא רצויות או לעבוד על פקודות ותרגילים מתקדמים, עקביות היא המפתח להשגת תוצאות עם הכלב לטווח רחוק.

ביטוח לעסק
פוליסות ביטוח לעסק – מה היא כוללת ולמה זה חשוב?

אנחנו משקיעים לא זמן בתכנון, בנייה ופיתוח של העסק שלנו. לא משנה במה אנחנו מתעסקים ולמה משנה כמה גדול או קטן הוא, מי קהל היעד שלנו ומה המטרות שלנו, בסופו של דבר העסק שלנו הוא הגורם העיקרי אם לא היחידי שמייצר לנו פרנסה ומאפשר לנו לייצר הכנסות. אנחנו משקיעים את מיטב זמננו וכספנו בשביל לפתח אותו, בשביל שיכול לייצר עבורנו ביטחון כלכלי באופן עקבי.

וטרינר
למה כדאי לכם ללמוד קורס אח וטרינרי?

אח וטרינרי מספק טיפול מקצועי מלא חמלה לחיות המחמד שלנו מדי יום על ידי שילוב ההבנה התיאורטית מדעית עם ניסיון מעשי. כל מי שמחפש מקצוע מספק שבו הוא יכול להשפיע באופן מוחשי על חייהם של בעלי חיים ימצא את התפקיד של עוזר וטרינר כאידיאלי עבורו.

קוטל יתושים חשמלי – איזה לבחור כדי שיעשה את העבודה?

ככל שהטמפרטורות עולות, מספר הזבובים, היתושים ושאר החרקים המעופפים עולה בהתאם, ואתם בוודאי מחפשים את הדרך היעילה ביותר להיפטר מהם ולהרחיק אותם מהחצר שלכם. אחת השיטות היעילות ביותר שעומדות לרשותכם, היא קוטל היתושים החשמלי.

התקשרו עכשיו

מרכז ההדברה הישראלי!

הדברת מכרסמים, נמלים, צרעות, פרעושים, קרציות וכל סוגי המזיקים!