מדביר צרעות – הדברת צרעות מקצועית ואמינה

שלמו פחות ! קבלו יותר !

הדברת צרעות והדברה של חרקים מעופפים בכלל, נראית לנו בדרך כלל כמו משימה בלתי אפשרית, שכן איך אפשר להדביר חרקים המעופפים באוויר לכל עבר? ובכן, הדברת חרקים מעופפים ובכלל זה צרעות, אינה מבוצעת באמצעות חיסול החרקים בזמן מעופם, אלא הדברה של מרכז החיים שלהן ובמקרה של צרעות, תנאי קיום הכרחי לקיומן הוא קן הצרעות שלהן. אבל עוד לפני שתוכלו להדביר את קן הצרעות בביתכם, תצטרכו תחילה לאמת שאכן קיים קן כזה ולאתר את מיקומו. אז איך עושים את כל זה ומדוע חשוב להשאיר את המשימה לידיו של מדביר צרעות מנוסה? על כך תוכלו לקרוא ממש כאן בשורות הבאות.

מדביר צרעות

מהן צרעות?

צרעות הן סוג של חרק מעופף, דומה מאוד לדבורה סטנדרטית, אבל שונה ממנה לחלוטין. כך למשל, דבורה ייעודה של הדבורה הוא לאסוף צוף מפרחים ולהפוך אותו לדבש, בעוד צרעות הן קרניבוריות (אוכלות בשר) לכל דבר ועניין. מנקודת מבטנו, בני האדם, עקיצת הצרעה נחשבת לכואבת יותר ומשמעותית יותר מאשר זו של הדבורה, אך בניגוד לתפיסה הרווחת, עקיצה זו אינה מסוכנת לרובם המכריע של בני האדם. ישנם אנשים, שבגין אלרגיות שונות, יכולות להגיב בצורה חריפה לעקיצת צרעה, אך רגישויות מעין אלה קיימות גם ביחס לעקיצת דבורה.

ככלל, ישנם סוגים רבים של צרעות בעולם, אך בישראל נפוצים בעיקר שניים מהם: הצרעה המזרחית והצרעה הגרמנית, שתיהן מגיעות לגודל של כ-18 מ"מ לכל היותר. הצרעה הגרמנית היא צהובה ברובה עם כתמים שחורים על גופה, בעוד הצרעה המזרחית היא בעיקרה חומה עם כתמים צהובים על גופה.

מדביר צרעות

איך תדעו האם יש לכם קן צרעות בבית?

עוד לפני שאתם מזמינים מדביר צרעות, כדאי לוודא שאכן יש סיבה טובה לכך. צרעות נמצאות בכל מקום וגם אם הן מגיעות מעת לעת לחצר ביתכם, זה לא אומר שיש קן צרעות באזור. הסממן המרכזי לקיומו של קן צרעות הוא נוכחות קבועה של מספר צרעות במקום קבוע. כך למשל, אם אתם רואים נוכחות קבועה של צרעות מעופפות בפינה מסוימת של הבית או באזור מסוים של הבית, אלו הן הצרעות שתפקידן הוא לשמור על הקן וזה אומר שישנו קן צרעות באותו אזור. במקרים רבים, הקן עצמו נסתר מן העין ולכן גם לא תוכלו לראות את הצרעות השומרות. סממן נוסף שיכול לסייע לכם לאמת את קיומו של קן כזה הוא מען צליל עמום של זמזום שאינו פוסק, בעיקר בשעות בין הערביים והערב, אז חוזרות הצרעות אל הקן.

איך אפשר להדביר צרעות באופן עצמאי וללא סיוע מדביר צרעות מקצועי?

ובכן, התשובה היא שאי אפשר. ישנם מוצרים שונים ופתרונות שונים הנמכרים בשווקים קמעונאיים ומבטיחים תוצאות מושלמות, אלא שבאמצעות פתרונות אלה לא תוכלו להדביר יותר ממספר בודד של צרעות במקרה הטוב. כדי לחסל קן צרעות שלם, צריכה ההדברה להתבצע באופן מקצועי ויסודי על ידי מדביר צרעות מוסמך. למעשה, סביר להניח שלא תוכלו בכלל להבדיל מלכתחילה האם מדובר בצרעות או בדבורים ויש לכך חשיבות רבה, שכן שיטת ההדברה בכל אחד מן המקרים היא שונה לגמרי. בהדברת צרעות, המטרה היא לחסל את הצרעות ואת הקן, בעוד שהדברת דבורים מבוססת על איסוף של הדבורים, פינוי שלהן מן המרחב והעברתן למרחב פתוח מרוחק. כמו כן, מאחר ודבורים צורכות צוף בעוד תזונת הצרעות היא קרניבורית לחלוטין, גם דרך הפיתוי והלכידה שלהן שונה לחלוטין. מכל הסיבות האלה, אם עולה אצלכם החשד לנוכחות קן צרעות בביתכם, הזעיקו מדביר צרעות מקצועי ואל תתעסקו עם זה בעצמכם. אם אינכם בטוחים האם מדובר אכן בצרעות, כדאי לשלוח תמונה למדביר בטרם יגיע לביתכם.

מדביר צרעות

אז איך מבצעים הדברה של צרעות?

כאמור, לצורך הדברת צרעות נדרשת מדביר צרעות מוסמך, שידע לבצע את ההדברה בכל אחת משלוש שיטות אפשריות, עליהן נפרט מיד. ככלל, הדברת צרעות מבוצעת בשעות בין הערביים עד הערב, אז קיים הסיכוי הגבוה ביותר ללכידת כל הצרעות בקן. כמו כן, לצורך ביצוע ההדברה, נדרש מדביר צרעות ללבוש לבוש מיגון מתאים בדומה ללבוש דבוראים, הכולל סרבל ארוך, כפפות ומסיכת רשת לפנים. שלוש השיטות בהן נהוג לבצע הדברת צרעות כוללות את הבאות:

הדברה בריסוס

הדברה בריסוס מבוצעת באמצעות קצף או נוזל, שניהם בעלי אותה רמה של אפקטיביות והבחירה ביניהם נתונה לשיקולו והעדפתו של המדביר. שיטה זו מתאימה להדברה במיקומים ממוקדים, כשידוע בדיוק היכן הקן ושישנה גישה יחסית קלה אליו. הדברה באיבוק הדברה באיבוק מבוצעת על ידי פיזור אבקת רעל, באמצעות מאבקת שנראית כמו מוט דק וארוך, המאפשר להגיע גם למקומות נסתרים. שיטה זו מתאימה למקרים בהם לא ידוע המיקום המדויק של הקן ונדרש כיסוי נרחב יותר של האזור המורעל וכן במקרים בהם הגישה אל הקן היא בעייתית. פיזור האבקה הוא גבוה ונרחב יותר מאשר זה של הריסוס ולכן מאפשר כיסוי של שטחי הרעלה גדולים יותר.

הדברה עם מלכודות

הדברה עם מלכודות מתבצעת כאשר ברור שיש באזור קן צרעות, אבל אין שום כיוון לגבי המיקום המקורב, ולבטח המדויק, של הקן. במקרה זה, נעשה שימוש בטכניקה מתוחכמת המבוססת על פיזור בשר מורעל אותו אוספת צרעה אחת ומביאה אל הקן. בקן, ייחשפו לרעל כל הצרעות לרבות המלכה, מה שיגרום לחיסול של הקן מבפנים.

כל החומרים בהם עושה שימוש מדביר צרעות הם חומרים רעילים, שהשימוש בהם מחייב רישוי מתאים וזאת סיבה טובה נוספת לא לנסות ולבצע את ההדברה באופן עצמאי.

כמה עולה הדברת צרעות?

הדברת צרעות יכולה לעלות לכם בין 250 שקלים ועד 600 שקלים בממוצע. פערי המחירים נובעים בעיקר מאופי הגישה אל הקן, שטח ההדברה שאותו יש לכסות ובהתאם לכך גם טכניקת ההדברה הנגזרת. ככל שהגישה מורכבת יותר, כך תהפוך המשימה למורכבת יותר ולעיתים גם למסוכנת ביותר (אם מדובר בהדברה בגובה) ובהתאם לכך יעלה גם המחיר. במקרי קיצון בהם נדרש מנוף לצורך הגעה אל קן הצרעות, עלות ההדברה יכולה כבר להגיע ולעבור את רף 1,000 השקלים, הכל בהתאם לנסיבות.

בהזמנת מדביר צרעות מקצועי, כדאי להציג בפניו את כל הידע הקיים, לספק לו תמונות של החרקים אותם אתם מזהים כצרעות ולהעריך בפניו את קלות הגישה אל האזורים החשודים (גם אם הוא עצמו לא מתעניין בכך). כמו כן, יש לבקש שיבסס את ההצעה שלו על סמך המידע שסיפקתם לו, כך שתוכלו לבצע השוואת מחירים בין כמה מדבירים בצורה יעילה ומתוך ידיעה שאתם משווים תפוח לתפוח. יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון שבהגעה למקום, המדביר יזהה דברים שאתם, ללא עין מקצועי, לא יכולתם לזהות, דברים שבהחלט עשויים להשפיע על מורכבות משימת ההדברה ובהמשך לכך גם על מחיר ההדברה. אם אתם יכולים למצוא מדביר צרעות באמצעות המלצות, ועדיף באמצעות חוות דעת מקצועיות, זאת האפשרות הטובה ביותר בכדי להבטיח שאל המשימה יגיע מישהו שגם יצליח בה וגם יגבה מכם את התמורה הראויה ביחס למאמץ הנדרש להשגת המטרה.

ראו גם: הדברת פרעושים | הדברת נמלים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
055-970-6831

אז מה היה לנו בכתבה:
מרכז ההדברה הישראלי
מרכז ההדברה הישראלי

אנחנו זמינים 24/6 לתת לכם מענה לשאלות ולבעיות , בנוסף אנחנו מתחייבים לתת לכם את השירות הטוב ביותר ולעמוד בזמנים,שומרים על מקצועיות ובטיחות ועובדים אך ורק באישור ובתיאום מול המשרד להגנת הסביבה.

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
חלק מהאזורים בהם אנחנו מספקים שירות:
  • ירושלים
  • תל-אביב
  • חיפה
  • פתח תקווה
  • רמת גן
  • באר שבע
  • אשדוד
  • ראשון לציון
  • חולון
  • נתניה
  • הרצליה
  • בני ברק 
  • אשקלון
  • רחובות
  • חדרה
  • באר שבע
התקשרו עכשיו

מרכז ההדברה הישראלי!

הדברת מכרסמים, נמלים, צרעות, פרעושים, קרציות וכל סוגי המזיקים!