מרחיק עכברים – כל מה שצריך לדעת לפני שבוחרים מרחיק

שלמו פחות ! קבלו יותר !

התפיסה הרווחת היא שעכברים יכולים אמנם להבהיל אותנו ואפילו להפחיד את חלקנו, אבל הם אינם מסוכנים לאדם. ובכן, זוהי כמובן תפיסה נכונה בכל הקשור ליכולת של העכבר לתקוף אותנו באופן ישיר, אך שגויה לחלוטין בכל הקשור ליכולת של העכבר לפגוע בבריאותנו. נוכחות של עכברים בבית יכולה לאורך זמן, להפוך למפגע תברואתי, שגם יגרום לעלייה ברמת התחלואה ועל כן, אם יש לכם אפילו חשד לנוכחות של עכבר בבית, ייתכן שהוא לא לבד ואתם רוצים להזעיק מרחיק עכברים שיטפל בבעיה.

מרחיק עכברים

עכברים – מה הם מחפשים אצלכם?

עכברים מגיעים לסביבת המחייה של האדם משתי סיבות מרכזיות: מסתור ומזון. כידוע, עכברים נמצאים בסכנה תמידית מצד טורפים המשקיפים עליהם מן השמים או אורבים להם על האדמה ואם הם יכולים למצוא מקום מסתור טוב בו לא יוכל אף אחד מהטורפים הללו להגיע אליהם, הם עשויים לבחור ולהישאר בו לאורך כל חייהם. יחד עם זאת, תנאי הכרחי נוסף להישארותם הוא שהמסתור הזה יספק להם גם מזון, בלעדיו לא יוכלו להתקיים. אז, מן הסתם, אין צורך להרוס את הבית כדי להרוס לעכבר את מקום המסתור שלו, אבל בהחלט יש מקום לשמור על ניקיון הבית ולהבטיח שהגישה של העכבר למקורות מזון תהיה כל כך מוגבלת, שהוא יבחר בעצמו שלא להישאר במקום.

הרחקת עכברים – איך היא מתבצעת?

מרחיק עכברים

ובכן, כפי שיאמר לכם כל מרחיק עכברים מקצועי, הדרך הטובה ביותר להרחיק מביתכם עכברים היא לוודא שאין להם מה לחפש אצלכם. במקרים מסוימים זה יכול להיות מאוד מורכב, שכן העכבר הוא בעל חיים קטן שיכול להיכנס למקומות, שמבחינתכם סגורים מבחינתו. כך למשל, עכבר יכול להיכנס מאחורי ארונות המטבח ולטפס למגירות במטבח מצידן האחורי. בתוך המגירות הללו יש רק סכו"ם וכוסות עד כמה שאתם יודעים, אבל העכבר יודע שיש בהן גם פירורי לחם ושיירי מזון זעירים, שיכולים לשרת אותו היטב. על כן, בשמירה על ניקיון הכוונה היא כמובן גם לשמירה על שיש נקי, כיור נקי ובית נקי באופן כללי, אבל גם על ניקיון של המקומות היותר נסתרים עם תשומת לב גם לרמת פירורי הלחם. כמו כן, אם אתם מאחסנים למשל קופסאות דבש, ריבה, סוכר וכן הלאה בארונות המטבח, אתם רוצים לאטום אותם בתוך קופסה או שקית ניילון, שכן מבחינת העכבר, נזילות הריבה או הדבש על הדופן החיצונית של הצנצנת, הן מקור מזון מצוין.

אבל בהנחה שהעכברים כבר אצלכם, מה תוכלו לעשות? ובכן, ישנם שלושה סוגי מלכודות עכברים בהן תוכלו להשתמש. מלכודת קופסא, מלכודת קפיץ או מלכודת דבק. מלכודות הדבק נחשבות אמנם ליעילות אך למאוד אכזריות. במדינות מסוימות בעולם נאסר בהן השימוש מכל וכל וגם במקרה שלכם, אם אתם רוצים להיות הומניים, כדאי לוותר על האופציה הזאת. מלכודות קפיץ נחשבות גם הן למעט אכזריות שכן הן מיועדות לתפוס את העכבר בחוזקה, לעיתים תוך פגיעה חריפה בגופו ובאיבריו, באופן שלא יהרוג אותו אך יפצע אותו מאוד. המלכודות יעילות והומניות מאוד הן מלכודות הקופסא. מלכודות אלה מבוססות על פיתוי העכבר אל תוך קופסא וסגירת הקופסא כשהעכבר בפנים. במצב זה, ניתן לקחת את העכבר ולשחרר אותו במקום פתוח. אם אתם שואלים את עצמכם מהו הפיתיון הטוב ביותר לתפיסת עכבר, כל מרחיק עכברים יוכל לומר לכם שפיסת במבה עובדת מצוין, וכמובן גם פיסת גבינה או אפילו בשר.

מתי מזעיקים מרחיק עכברים?

אם אתם מנסים דרכים שונות ללכוד עכבר בביתכם ולא מצליחים, או שאתם חוששים שבביתכם "שורצים" לא מעט עכברים, אתם רוצים להשאיר את משימת ההרחקה שלהם לאיש מקצוע בדמותו של מרחיק עכברים. איש המקצוע ישתמש בדרך כלל בכל אחד מסוגי המלכודות אותן פירטנו לעיל או בתיבת האכלה. תיבת האכלה היא מלכודת פלסטיק עם פתח כניסה קטן, דרכה נכנסה העכבר ובפנים הוא פוגש פיסת מזון מורעלת. עם נגיסה בפיסת המזון הוא למעשה מורעל ומת כעבור מה, אז ניתן לפנות אותו מן המקום. כמובן, שאם נושא ההומניות מטריד אתכם, אתם יכולים בהחלט לבקש מאיש המקצוע להשתמש אך ורק בפתרונות הומניים. מרחיק עכברים מקצועי ידע להציע לכם כל פתרון אפשרי בהתאם להעדפותיכם ומבלי לפגוע ביעילות ביצוע המשימה.

לפני שאתם מזעיקים את איש המקצוע, כדאי לבדוק האם אכן מדובר בעכברים או אולי דווקא בחולדות. במילים פשוטות, אולי מדי, חולדות הן עכברים גדולים יותר. הזנב שלהם גדול יותר וגופם גדול יותר, לעיתים פי שלושה וארבעה מגופו של עכבר, אם כי לרוב מדובר בדרך כלל בגודל כפול. הסיבה לצורך בהבחנה ביניהם היא שטכניקת ההדברה בשני המקרים היא שונה. חולדות הן חכמות יותר וזהירות יותר ודורשות גם אמצעי הדברה שונים ולכן כדאי לברר תחילה עם איזה מזיק אתם מתמודדים ולאחר מכן להזעיק מרחיק עכברים, שידע כמובן להתמודד עם כל אחד מסוגי המזיקים הללו.

בחירת איש מקצוע

ככלל, כאשר אתם מזמינים שירותי הדברה ולא משנה עבור איזה סוג של מזיק, אתם רוצים לוודא שהשירות שיינתן לכם יהיה יעיל, שהוא ישיג את מטרתו ושהוא יהיה בטוח לבני הבית, זאת כמובן, מעבר לשיקולים של מחיר וזמינות. כדי להבטיח שאתם מקבלים את המרב בכל הפרמטרים הללו, אתם רוצים לוודא שאתם עובדים אך ורק עם מדביר מורשה ואת זה תוכלו לברר באתר האינטרנט של המשרד להגנת הסביבה. באתר ישנה רשימה המפרטת את כל המדבירים המורשים הפועלים בישראל ומפרטת גם את רמת הרישוי שלהם. נושא רמת הרישוי לא צריך להטריד אתכם אם אתם זקוקים לשירות מרחיק עכברים בבית או בבניין משותף, אבל אם נדרש לכם שירות זה למפעל מזון או חנות ממכר מזון למשל, או אולי למבנה ציבור כמו קניון, אתם בהחלט רוצים לוודא שאתם מזמינים מדביר מורשה בעל רמת הרישוי הנדרשת לבצע פעולות הדברה במרחבים אלה.

ואחרי שאמרנו את זה, המשימה של בחירת מרחיק עכברים לא אמורה להפוך למסע כומתה מבחינתכם. אם אתם מצליחים להשיג המלצה מחבר, שכן, בן משפחה או בית עסק קרוב, תוכלו בהחלט להסתמך על המלצה זו בכדי לכל הפחות לבקש הצעת מחיר מאותו מדביר. אם יש לכם גם את האפשרות להשיג חוות דעת מקצועית מאנשים העובדים עם אנשי הדברה על בסיס קבוע (למשל בעלי בתי עסק בתחום האוכל, בעלי מפעלי מזון או אפילו מדבירים אחרים שאינם מספקים את השירות של מרחיק עכברים), חוות דעת כזאת יכולה להיות ההפניה הטובה ביותר מבחינתכם.

משימת ההרחקה יכולה לעלות לכם בטווח של מאות שקלים ובכל זאת, תמיד כדאי לפנות למספר אנשי מקצוע, לבקש הצעות מחיר ולבצע השוואת מחירים בין אנשי המקצוע השונים. כל זאת, רק לאחר שווידאתם כמובן את סוגיית הרישוי ולאחר שווידאתם שאתם מרגישים בנוח עם איש המקצוע וסומכים על שיקול דעתו. זה אולי נשמע קצת מופרז, אבל אם אתם באמת רוצים לוודא שלא יישארו עכברים בביתכם ואם אתם רוצים שהתהליך יעבור בצורה בטוחה, לרמת המקצועית של המדביר יש בהחלט חשיבות.

ראו גם: הדברת מכרסמים | מדביר עכברים | הדברה אלקטרונית

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
055-970-6831

אז מה היה לנו בכתבה:
מרכז ההדברה הישראלי
מרכז ההדברה הישראלי

אנחנו זמינים 24/6 לתת לכם מענה לשאלות ולבעיות , בנוסף אנחנו מתחייבים לתת לכם את השירות הטוב ביותר ולעמוד בזמנים,שומרים על מקצועיות ובטיחות ועובדים אך ורק באישור ובתיאום מול המשרד להגנת הסביבה.

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
חלק מהאזורים בהם אנחנו מספקים שירות:
  • ירושלים
  • תל-אביב
  • חיפה
  • פתח תקווה
  • רמת גן
  • באר שבע
  • אשדוד
  • ראשון לציון
  • חולון
  • נתניה
  • הרצליה
  • בני ברק 
  • אשקלון
  • רחובות
  • חדרה
  • באר שבע
מדביר עכברים בחריש

  האם אפשר בכלל להדביר עכברים? האם אפשר להיפטר מהם פעם אחת ולתמיד? האם אפשר להדביר עכברים מבלי להרוג אותם ומבלי לגרום להם סבל? מדוע

מדביר עכברים בעומר

  האם אפשר בכלל להדביר עכברים? האם אפשר להיפטר מהם פעם אחת ולתמיד? האם אפשר להדביר עכברים מבלי להרוג אותם ומבלי לגרום להם סבל? מדוע

מדביר עכברים בתל-אביב

  האם אפשר בכלל להדביר עכברים? האם אפשר להיפטר מהם פעם אחת ולתמיד? האם אפשר להדביר עכברים מבלי להרוג אותם ומבלי לגרום להם סבל? מדוע

מדביר עכברים ביפו

  האם אפשר בכלל להדביר עכברים? האם אפשר להיפטר מהם פעם אחת ולתמיד? האם אפשר להדביר עכברים מבלי להרוג אותם ומבלי לגרום להם סבל? מדוע

מדביר עכברים בקריות

  האם אפשר בכלל להדביר עכברים? האם אפשר להיפטר מהם פעם אחת ולתמיד? האם אפשר להדביר עכברים מבלי להרוג אותם ומבלי לגרום להם סבל? מדוע

מדביר עכברים בשוהם

  האם אפשר בכלל להדביר עכברים? האם אפשר להיפטר מהם פעם אחת ולתמיד? האם אפשר להדביר עכברים מבלי להרוג אותם ומבלי לגרום להם סבל? מדוע

התקשרו עכשיו

מרכז ההדברה הישראלי!

הדברת מכרסמים, נמלים, צרעות, פרעושים, קרציות וכל סוגי המזיקים!