מרחיק ציפורים – להיפטר מהמטרד בקלות וביעילות!

שלמו פחות ! קבלו יותר !

איני שומע ציפורים וזה סימן נורא. אם ציפורים אינן נראות המוות פה מולך – את הדברים האלה אמר יואל משה סלומון כשהגיע לאזור הביצות בפתח תקווה לפני קום המדינה. כולנו בהחלט יכולים להסכים עם סלומון וכולנו אוהבים את ציוץ הציפורים ואת הנוכחות שלהן בחיינו. יחד עם זאת ואחרי שאמרנו את זה, ציפורים יכולות להפוך לעיתים למטרד לא קטן וכשזה קורה, הדרך הטובה ביותר להתמודד איתן היא בסיוע איש מקצוע בדמותו של מרחיק ציפורים מקצועי.

מרחיק ציפורים

מה מחפשות אצלכם הציפורים?

בעלי חיים המגיעים לסביבת המחייה של בני אדם, עושים זאת בדרך כלל משתי סיבות מרכזיות: מזון ומקום מסתור. במקרה של ציפורים, סוגיית המזון היא פחות רלוונטית, שכן מדובר בבעלי חיים מעופפים המוצאים די בקלות את המזון הנדרש להם בטבע. יחד עם זאת, בכל הקשור למקום מסתור, ציפורים יכולות למצוא בכל בית, כמה וכמה מקומות מסתור בהם תוכלנה להקים את הקן שלהן. ואכן, במרבית המקרים בהם נדרש סיוע של מרחיק ציפורים, הם מקרים בהם "מתנחלות" הציפורים בשלל מקומות מסתור בשטח בנוי. מקומות מסתור אלה כוללים בעיקר את ארגזי התריס של חלונות, מתקני מזגנים חיצוניים וכמובן מסתורי כביסה. יחד עם זאת, ציפורים יכולות למצוא גם נקיקים וכוכים קטנים בקירות החוץ של המבנה ופעמים רבות הן מוצאות את המסתור המתאים להן גם על גג המבנה.

מתי צריך לקרוא למרחיק ציפורים?

השלב בו אתם מרגישים צורך להזעיק מרחיק ציפורים הוא סובייקטיבי לגמרי ונקבע על פי המידה בה אתם מוכנים ויכולים לסבול את הנוכחות שלהן בחייכם. יחד עם זאת, ישנם מקרים בהם הופכות הציפורים, במיוחד יונים, למטרד של ממש עד כדי יצירת מפגע תברואתי. בניינים משותפים ובתים פרטיים הסובלים מנוכחות מוגברת של יונים למשל, הם בדרך כלל הלקוחות הטובים ביותר של מרחיק ציפורים. היונים נוטות להתמקם באזור מסתור אופייניים, להטיל את צרכיהן בכל פינה אפשרית ולרוב גם ליצור מפגעי רעש וריח לא נעימים. כשזה קורה, מומלץ מאוד לקרוא לאיש מקצוע שירחיק את היונים, לפני שהדבר יתפתח למפגע תברואתי שיכול בסופו של דבר, להוביל גם להתגברות ברמת התחלואה בבניין. אחרי שאמרנו את זה, יונים הן לא הציפורים היחידות שיכולות להטריד אותנו. לרוב, בתקופת הסתיו, מחפשות ציפורים מכל הסוגים, מקומות מסתור בהם יוכלו להקים את הקן שלהן ולדגור על ביציהן. מקום המסתור המועדף עליהן במיוחד הוא ארגז התריס אליו הן חודרות מבחוץ. במקרה כזה, תוכלו לזהות תנועה ערה של ציפורים סביב החלון שלכם, בעיקר בשעות הבוקר, כשהן נושאות בפיהן עשבים וענפים דקיקים להקמת הקן. את הקן הן תקמנה בדרך כלל בצדי ארגז התריס, כך שתנועת גלגל התריס לא תפריע להן. לרוב מדובר בקן זמני בלבד וכעבור מספר שבועות הן צפויות לעזוב אותו, אלא שאחריהן הן משאירות קן צפוף מאוד של עשבים, שלרוב יכול לגרום נזק לתריס ולהפריע בתנועתו. במקרי קיצון יכול להתפתח גם מפגע תברואתי וריח חריף.

מרחיק ציפורים

איך מתבצעת הרחקת ציפורים?

המשימה של הרחקת ציפורים ממבנה היא משימה פשוטה שכל אחד יכול לבצע בעצמו. האתגר האמיתי הוא להבטיח שהן גם לא תוכלנה לחזור ולשם כך נדרש לכם כבר מרחיק ציפורים או מרחיק יונים מקצועי. בהיבט זה, האמצעי היעיל ביותר בהרחקת ציפורים הוא יישום של רשת יונים ולעניין זה ישנם שני סוגים מרכזיים של רשתות:

רשת פלסטיק צפופה – רשת צפופה יחסית עשויה פלסטיק דק וגמיש ממנה ניתן לחתוך פיסות בגודל הנדרש, ולתחוב בפתחי כוכים כמו למשל בפתח ארגז התריס. התקנת רשת מסוג זה לא דורשת קידוח או כל פעולה טכנית אחרת, אלא פשוט תחיבה של הרשת כך שתישאר במקומה באמצעות לחץ וחיכוך עם קירות המבנה. רשתות אלה מיועדות לסתום כוכים קטנים, אך הן אינן יכולות למנוע למשל, תופעה של להקות ציפורים המתנחלות במסתורי הכביסה של בניין שלם. במקרה כזה, נדרש הסוג השני של רשתות הרחקת יונים.

רשת מעוינים ממתכת – אתם בוודאי מכירים אותה כרשת המשמשת להקמת גדרות, אך רשתות מעוינים ממתכת משמשות גם לצורך הרחקת ציפורים. רשת מסוג זה משמשת בעיקר לצורך סגירה של אזורים נרחבים ומניעת חדירה של ציפורים אל המרחב. כך למשל, אם אתם סובלים מנוכחות גבוהה של יונים בחזית הבניין בה מותקנים מסתורי הכביסה, במקרים רבים הדרך היחידה להתמודד עם הבעיה היא התקנת רשת לגובה כל הבניין, באופן שיוצר מעין שטח סטרילי אליו לא יכולות הציפורים לחדור. אי אפשר כמובן להתעלם מכך שמדובר במפגע אסתטי, אבל עבור רבים, עדיין מדובר במפגע עדיף על פני מצב בו כל כביסה שנתלית בחוץ הופכת לספוגה בלשלשת ציפורים.

הרחקת יונים באמצעות מניעה

כפי שיגיד לכם כל מרחיק ציפורים וכפי שגם אמרנו קודם לכן, הסיבה המרכזית שבגינה מגיעות ציפורים אל מרחבי מחייב של בני אדם היא מציאת מקומות מסתור. יחד עם זאת, אם אתם נוטים להאכיל ציפורים על מרפסת הבית או בשטח חצר הבית, אם הבית שלכם מוקף בעצי פרי או שיש בקרבתכם פח אשפה שכונתי שתמיד מלוכלך מסביבו, אלו בהחלט יכולים להפוך למוקדי משיכה עבור ציפורים ואת כל אלה אתם רוצים בהחלט למנוע. כמו כן, אם מותקנים בבניין המגורים שלכם מסתורי כביסה, אתם רוצים לשקול כיסוי של המסתורים באופן שימנע מהציפורים לחדור אל חלל הפנים של המסתור ובמקרי קיצון, לשקול מחדש האם אתם בכלל צריכים את מסתורי הכביסה, שבמצבים מסוימים יכולים להפוך לנטל יותר מאשר לנכס.

מרחיק ציפורים מקצועי

בכל מקרה, אם אתם רוצים להבטיח שאתם מרחיקים את הציפורים מאזור המגורים שלכם ושהן גם לא תוכלנה לחזור, אתם רוצים תמיד לבצע את התהליך בסיוע גורם מקצועי בדמותו של מרחיק ציפורים מקצועי. מרחיק ציפורים יבצע תחילה הרחקה של הציפורים, לעיתים גם באמצעות פיזור עשן בחללים סגורים וזאת, על מנת לוודא שלא נותרו עוד ציפורים בכל שטח המבנה. לאחר מכן, תבוצע התקנה של רשתות יונים מפלסטיק בכדי לסתום כוכים קטנים ובמידת הצורך, תיפרש רשת מעוינים ליצירת שטח סטרילי מציפורים (השימוש באמצעי זה הוא נדיר למדי). לבסוף, ייעזר איש המקצוע באמצעים שונים, המיועדים להקשות מאוד על ציפורים המנסות למצוא נחת באזור המגורים שלכם. כך למשל, התקנת דוקרני יונים מפלסטיק על אדן הגג ואפילו על אדני החלונות. ישנם אמצעים נוספים בהם יכול מרחיק ציפורים להשתמש, לרבות פיזור רעל באזורים מאוד ספציפיים, אם כי פעולה זו כבר מחייבת רישוי והסמכה על ידי המשרד להגנת הסביבה ולא כל מרחיק ציפורים יכול לבצע אותה. מה שלא יהיה, גם אם העניין נראה לכם חסר תקווה, דעו שאין שום בעיית ציפורים שלא ניתן לפתור ולרוב גם בצורה מאוד הומנית, שאינה פוגעת כלל בציפורים. המטרה שלכם היא לא לאטום את הבניין שלכם בצורה הרמטית, אלא רק להפוך אותו להרבה פחות אטרקטיבי עבורן לעומת הבניינים הסמוכים וזהו בדיוק קו הטיפול המרכזי, שבו ינקטו מרבית אנשי המקצוע העוסקים בתחום של הרחקת ציפורים ויונים.

ראו גם: מרחיק יונים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
055-970-6831

אז מה היה לנו בכתבה:
מרכז ההדברה הישראלי
מרכז ההדברה הישראלי

אנחנו זמינים 24/6 לתת לכם מענה לשאלות ולבעיות , בנוסף אנחנו מתחייבים לתת לכם את השירות הטוב ביותר ולעמוד בזמנים,שומרים על מקצועיות ובטיחות ועובדים אך ורק באישור ובתיאום מול המשרד להגנת הסביבה.

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
חלק מהאזורים בהם אנחנו מספקים שירות:
  • ירושלים
  • תל-אביב
  • חיפה
  • פתח תקווה
  • רמת גן
  • באר שבע
  • אשדוד
  • ראשון לציון
  • חולון
  • נתניה
  • הרצליה
  • בני ברק 
  • אשקלון
  • רחובות
  • חדרה
  • באר שבע
רשתות יונים בחריש

מהי רשת יונים? רשתות יונים בחריש ובכל מקום אחר בישראל, היא הביטוי העממי לרשתות להרחקת יונים, אשר מטרתם היא מניעת הגישה וההגעה של יונים ובעלי

רשתות יונים בעומר

מהי רשת יונים? רשתות יונים בעומר ובכל מקום אחר בישראל, היא הביטוי העממי לרשתות להרחקת יונים, אשר מטרתם היא מניעת הגישה וההגעה של יונים ובעלי

רשתות יונים בתל-אביב

מהי רשת יונים? רשתות יונים בתל-אביב ובכל מקום אחר בישראל, היא הביטוי העממי לרשתות להרחקת יונים, אשר מטרתם היא מניעת הגישה וההגעה של יונים ובעלי

רשתות יונים ביפו

מהי רשת יונים? רשתות יונים ביפו ובכל מקום אחר בישראל, היא הביטוי העממי לרשתות להרחקת יונים, אשר מטרתם היא מניעת הגישה וההגעה של יונים ובעלי

רשתות יונים בקריות

מהי רשת יונים? רשתות יונים בקריות ובכל מקום אחר בישראל, היא הביטוי העממי לרשתות להרחקת יונים, אשר מטרתם היא מניעת הגישה וההגעה של יונים ובעלי

רשתות יונים בשוהם

מהי רשת יונים? רשתות יונים בשוהם ובכל מקום אחר בישראל, היא הביטוי העממי לרשתות להרחקת יונים, אשר מטרתם היא מניעת הגישה וההגעה של יונים ובעלי

התקשרו עכשיו

מרכז ההדברה הישראלי!

הדברת מכרסמים, נמלים, צרעות, פרעושים, קרציות וכל סוגי המזיקים!