לוכד עכברים – מה עושים ואיך מטפלים עוד היום

שלמו פחות ! קבלו יותר !

עכברים הם יצורים חמודים ולא מסוכנים, אבל אי אפשר לומר עליהם שהם גם לא מזיקים. למעשה, עכברים יכולים לגרום ללא מעט נזק כאשר הם חודרים למרחב הפרטי שלנו כשהנזק המרכזי הוא תברואתי ובריאותי. אבל למה מגיעים אליכם מלכתחילה העכברים? איך תדעו שיש לכם עכבר בבית? באיזה סוג של מלכודת הכי מומלץ להשתמש? מתי נכון להזעיק לוכד עכברים ואיך נכון לבחור אותו? את כל התשובות על כל השאלות, תוכלו למצוא ממש כאן בשורות הבאות.

לוכד עכברים

עכברים – מה הם עושים אצלכם?

ובכן, כמו כל בעלי החיים המגיעים לאזורי מחייה של בני אדם, גם עכברים מחפשים שני דברים מרכזיים: מזון ומקום מסתור. יחד עם זאת, את הגעתם של העכברים לביתכם ניתן למנוע בקלות רבה יחסית, באמצעות התנהלות מניעתית נכונה בשגרה. ייתכן מאוד שהבית שלכם, המשרד שלכם או בית העסק שלכם מספק לא מעט מקומות מסתור לעכברים, אבל מקום מסתור לעולם לא יהיה הדבר היחיד שבגינה יבחר עכבר להתנחל בביתכם. תנאי הכרחי לכך הוא זמינות של מזון ופה כבר יש לכם הרבה יותר שליטה, שאותה אתם רוצים לנצל עד תום בכדי להימנע מהצורך להזעיק לוכד עכברים.

איך תדעו שיש עכבר בביתכם?

ובכן, הדרך הטובה ביותר לדעת שיש עכבר בביתכם היא פשוט לראות אותו בעיניכם. העניין הוא שגם אם יש חיה אצלכם קהילה של עכברים, סביר להניח שלא תוכלו לראות אפילו עכבר אחד. העכבר הוא מכרסם חכם מאוד וזהיר מאוד. הוא יודע בדיוק מתי נכון מבחינתו לצאת מהמסתור ומתי הוא חייב לחזור אליו, כך שהוא יודע בדיוק מתי להתרחק מאור הזרקורים, רגע לפני שהם נדלקים. יחד עם זאת, גם אם לא ממש ראיתם את העכבר, תוכלו די בקלות לדעת שהוא נמצא בביתכם וזאת באמצעות העקבות שהוא משאיר.

אם אתם מזהים גרגרים שחורים ועגלגלים בגודל של גרגיר אורז, יש לכם עכבר בבית. גללי עכברים ילוו בדרך כלל גם בכתמים רטובים קטנים של סימני שתן והם יופיעו בדרך כלל באזור המטבח, על השיש, על הרצפה, בתוך ארונות המטבח ובתוך מגירות הסכו"ם והמטבח בכלל. אם זיהיתם גללים של עכברים תוכלו לדעת שיש אצלכם עכבר בבית, אבל לפני שאתם אוספים את הגללים, מומלץ מאוד לצלם את כל הגללים שמצאתם. הסיבה לכך היא שאיש מקצוע בדמותו של לוכד עכברים, ידע להעריך כמה עכברים מתרוצצים אצלכם בבית, על פי כמות הגללים שמצאתם. חשוב מאוד כמובן לנקות את הגללים כמה שיותר מהר, שכן מדובר בחומר שאתם ממש לא רוצים לערבב אותו עם המזון שלכם ועם כלי האוכל, אבל לפני כן כאמור, צלמו את הגללים על מנת שתוכלו להציג אותם בפני לוכד עכברים מקצועי.

כמו כן, אם אתם מזהים סימני כרסום על פריטי מזון שמונחים בחוץ, אתם בהחלט יכולים להעריך שמדובר בעכבר. תפוחים ופירות בקערה, שיירי מזון שהשארתם על שולחן האוכל, בכיור או על השיש למשך הלילה – אם אתם מוצאים עליהם סימני כרסום, כנראה שמדובר בעכבר, אם כי סימנים כאלה תמיד יופיעו בליווי גללים.

ואולי זאת בכלל חולדה?

חולדה הוא בעל חיים נוסף ממשפחת המכרסמים וגם חולדות אוהבות למצוא מקום מסתור ומזון בסביבת המחייה של בני אדם. יחד עם זאת, חולדה תשאיר סימנים אחרים ובראשם: גללים גדולים יותר, כתמי שתן גדולים יותר וסימני כרסום שמופיעים לא רק על פריטי מזון, אלא גם על חפצים – משקופי דלתות, רהיטים, חוטי חשמל – כל אלה משמשים את החולדה לצורך שיוף שיניה, בעוד עכבר יכרסם אך ורק במזון. למקרה שגם ראיתם את המכרסם בעיניכם, אז חולדה תהיה בדרך כלל גדולה פי שתיים מעכבר והזנב שלה יהיה ארוך יותר ועבה יותר משמעותית.

אז מה עושים?

לפני שאתם מזעיקים לוכד עכברים מקצועי, ישנן מספר פעולות שתוכלו לבצע בעצמכם על מנת להתמודד עם בעיית העכברים בביתכם. הדבר הראשון שאתם רוצים לעשות הוא לאמץ לעצמכם שגרת ניקיון מוקפדת מאוד ואם אכן תקפידו עליה לאורך זמן, לא יישארו עכברים בביתכם גם אם לא תעשו אף פעולת הדברה נוספת. העכברים יצאו לחפש את המזון בביתכם אך ורק בשעות הלילה ובשעות בהן אינכם שוהים בבית. על כן, הקפידו תמיד להשאיר את המטבח נקי לחלוטין בזמנים אלה – נקו היטב את השיש, הכיור והשולחן וטאטאו את הרצפה, כך שלא יישאר אף פירור של משטחים אלה. כמו כן, הקפידו לנקות את ארונות המטבח והמגירות, שכן אלה מהווים מוקדי משיכה אפילו משמעותי יותר עבור עכברים, בהם יכולים העכברים גם ליהנות משיירי מזון קטנים וגם לעשות זאת בסתר. מזון שמור בצנצנות, כמו למשל דבש, ריבה או סוכר – הכניסו למקרר או לשקית ניילון אטומה. אם תקפידו כאמור על כללים אלה, לא תצטרכו לבצע אף פעולת הדברה נוספת וגם לא תזדקקו לשירותיו של לוכד עכברים. יחד עם זאת, בפניכם עומדות אפשרויות נוספות להתמודדות עם הבעיה והמרכזית שבהן היא כמובן הצבת מלכודות. בהיבט זה ישנם שלושה סוגי מלכודות אפשריים:

  • מלכודת דלת – מלכודת רשת סגורה עם דלת קפיצית. בתוך המלכודת אתם מניחים פיתיון בדמות במבה, פיסת גבינה או נקניק ומשאירים את הדלת פתוחה. כאשר העכבר נוגס בפיתיון, דלת המלכודת נסגרת והוא נלכד בפנים. זוהי המלכודת ההומנית ביותר והיא מאפשרת לכם ללכוד את העכבר ולהרחיק אותו מביתכם בצורה הומנית ומבלי לפגוע בו.
  • מלכודת קפיץ – פועלת בצורה דומה למלכודת דלת, אך במקום דלת שנסגרת, ישנו קפיץ שנסגר בחוזקה על גופו של העכבר ולמעשה הורג אותו במקום.
  • מלכודת דבק – מלכודת המבוססת על משטח דביק מאוד עליו מניחים פיתיון. כאשר העכבר עולה על משטח הדבק, רגליו נדבקות למשטח והוא לא יכול להשתחרר, מה שמוביל ללכידתו ולבסוף גם למותו ברעב. זוהי גרסת המלכודת האכזרית ביותר ובמדינות מסוימות גם חל איסור מוחלט להשתמש בה.

לוכד עכברים

אם כלום לא עובד – הזעיקו לוכד עכברים

לוכד עכברים הוא למעשה איש מקצוע בתחום ההדברה וככזה, הוא חייב להחזיק ברישיון מטעם משרד הגנת הסביבה. את הרישוי של כל לוכד עכברים תוכלו לבדוק במאגר המדבירים הרשומים של המשרד להגנת הסביבה, מאגר המופיע באתר האינטרנט של המשרד. לוכד עכברים ישתמש גם הוא במלכודת, אך מסוג שונה לגמרי – תיבת האכלה. תיבת האכלה היא למעשה קופסת פלסטיק בעלת פתח עגול קטן, דרכו יכול העכבר להיכנס פנימה. בתוך התיבה הוא ימצא פיתיון מורעל ועם הנגיסה בפיתיון, יורעל העכבר וימות. כדי למנוע מצב של זיהוי תיבות ההאכלה כמלכודות, הרעל ישפיע בדרך כלל רק כעבור מספר ימים בתקווה שעד אז, כל העכברים בבית ייתפסו. אם אתם רוצים לטפל בבעיה מן היסוד ולא רוצים להתעסק בכלל בלכידת העכברים, תוכלו להזמין לוכד עכברים כבר עם הסימנים הראשונים שאתם מזהים לנוכחות של עכבר בביתכם. שימו לב, שבאפשרותכם לדרוש מהלוכד להשתמש אך ורק באמצעים הומניים ולא להרוג את העכברים. כמו כן, שימו לב, שתהליך הלכידה יכול להימשך מספר שבועות, עד שהלוכד יזהה סימנים לכך שלא נותרו עוד עכברים בביתכם.

ראו גם: מרחיק עכברים | מדביר עכברים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
055-970-6831

אז מה היה לנו בכתבה:
מרכז ההדברה הישראלי
מרכז ההדברה הישראלי

אנחנו זמינים 24/6 לתת לכם מענה לשאלות ולבעיות , בנוסף אנחנו מתחייבים לתת לכם את השירות הטוב ביותר ולעמוד בזמנים,שומרים על מקצועיות ובטיחות ועובדים אך ורק באישור ובתיאום מול המשרד להגנת הסביבה.

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
חלק מהאזורים בהם אנחנו מספקים שירות:
  • ירושלים
  • תל-אביב
  • חיפה
  • פתח תקווה
  • רמת גן
  • באר שבע
  • אשדוד
  • ראשון לציון
  • חולון
  • נתניה
  • הרצליה
  • בני ברק 
  • אשקלון
  • רחובות
  • חדרה
  • באר שבע
מדביר עכברים בחריש

  האם אפשר בכלל להדביר עכברים? האם אפשר להיפטר מהם פעם אחת ולתמיד? האם אפשר להדביר עכברים מבלי להרוג אותם ומבלי לגרום להם סבל? מדוע

מדביר עכברים בעומר

  האם אפשר בכלל להדביר עכברים? האם אפשר להיפטר מהם פעם אחת ולתמיד? האם אפשר להדביר עכברים מבלי להרוג אותם ומבלי לגרום להם סבל? מדוע

מדביר עכברים בתל-אביב

  האם אפשר בכלל להדביר עכברים? האם אפשר להיפטר מהם פעם אחת ולתמיד? האם אפשר להדביר עכברים מבלי להרוג אותם ומבלי לגרום להם סבל? מדוע

מדביר עכברים ביפו

  האם אפשר בכלל להדביר עכברים? האם אפשר להיפטר מהם פעם אחת ולתמיד? האם אפשר להדביר עכברים מבלי להרוג אותם ומבלי לגרום להם סבל? מדוע

מדביר עכברים בקריות

  האם אפשר בכלל להדביר עכברים? האם אפשר להיפטר מהם פעם אחת ולתמיד? האם אפשר להדביר עכברים מבלי להרוג אותם ומבלי לגרום להם סבל? מדוע

מדביר עכברים בשוהם

  האם אפשר בכלל להדביר עכברים? האם אפשר להיפטר מהם פעם אחת ולתמיד? האם אפשר להדביר עכברים מבלי להרוג אותם ומבלי לגרום להם סבל? מדוע

התקשרו עכשיו

מרכז ההדברה הישראלי!

הדברת מכרסמים, נמלים, צרעות, פרעושים, קרציות וכל סוגי המזיקים!