לוכד ציפורים – איך בוחרים את איש המקצוע הנכון

שלמו פחות ! קבלו יותר !

ציפורים הוא סוג של בעל חיים שלא רק שאין לנו שום בעיה איתו, אלא דווקא מעשיר את יומנו ואת חיינו. כולנו אוהבים לשמוע ציוץ ציפורים בבוקר ובכל שעה של היום וכולנו יכולים, ברגע של שלוות נפש, ליהנות ממראה של ציפורים דואות, מתעופפות או משתעשעות. יחד עם זאת, ציפורים יכולות להפוך גם למפגע תברואתי ולמטרד, אם הן חודרות למרחב המחייה שלנו בצורה אגרסיבית מדי. מקרים אלה אופייניים בעיקר ליונים, אבל יכולים להתרחש גם עם ציפורי דרור שארצנו כל כך התברכה בהן. אז מה עושים כשהציפורים הופכות מנכס לנטל והאם יש מקום להזמין לוכד ציפורים? על כך תוכלו לקרוא ממש כאן בשורות הבאות.

לוכד ציפורים

ציפורים – מה הן מחפשות אצלנו?

ציפורים, בניגוד לבעלי חיים רבים אחרים, מסוגלות להגיע בקלות לכל מקום ולכן, לרוב, הן לא מתעניינות בבתינו, לא למציאת מזון ולא למציאת מקום מסתור. יחד עם זאת, בתקופות מסוימות של השנה, הן יכולות פשוט להתנחל בכל פינה שתאפשר להן זאת במרחב המגורים שלנו ובמידה רבה למרר מאוד את חיינו. שתי תופעות ידועות בהקשר זה כוללות את התופעה של ציפורים המקננות בארגזי התריסים עם בוא הסתיו ואת התופעה של יונים המקננות במסתורי כביסה. בשני המקרים, יכולות תופעות אלה לגרום למטרד לא קטן, לפגוע ברכוש ובמקרי קיצון גם להוביל למפגע תברואתי ועלייה ברמת התחלואה במקום. על כן, לא כל להקת ציפורים צריכה להדליק אצלכם אור אדום, אבל כשהן הופכות למטרד, אתם כבר תרגישו בכך וזה אולי הזמן להזעיק לוכד ציפורים.

לוכד ציפורים – איך הוא יכול לסייע לכם? 

ובכן, האמת היא שכדי להרחיק ציפורים ממרחב המחייה שלנו, אנחנו לא צריכים ללכוד אותן ואנחנו גם לא עושים זאת. הפעולה שמבוצעת בפועל על ידי לוכד ציפורים היא פעולה של הרחקה – סילוק של כל הציפורים מהסביבה אותה אנחנו רוצים "לנקות" מהן וביצוע פעולות נוספות, שיבטיחו את זה שהציפורים לא תחזורנה. סילוק הציפורים הוא כמובן החלק הקל של התהליך. הציפורים מפחדות מאוד מבני אדם ולכן פעולת הפחדה קלה יכולה לגרום לסילוק של כל ציפור, גם מהקן בו היא דוגרת על ביציה. במקרים בהם "מתחפרת" הציפור בתוך כוך נסתר וממאנת לצאת ממנו, ניתן להשתמש בפיזור עשן על מנת לגרום לה לעזוב את המקום בלית ברירה. סילוק הציפורים יכול להיראות כמו מהלך אכזרי, אבל הוא נועד להבטיח את זה שאף ציפור לא תיכלא בתוך המרחב בו היא שוהה, לאחר שמרחב זה יאטם.

לאחר סילוק הציפורים מן המרחב, מגיע השלב של איטום כל הכוכים והנקיקים בהם מוצאות הציפורים את מקום המסתור שלהן. לשם כך עושה לוכד ציפורים שימוש במה שנקרא רשת יונים. רשת יונים סטנדרטית היא למעשה רשת פלסטיק דקה וצפופה יחסית, ממנה ניתן לגזור פיסות מדודות ופשוט לדחוס אותה בכוכים באופן כזה שהיא סותמת את פתח הכניסה שלהם. הצבת רשת כזאת לא דורשת כל פעולת קידוח או עיגון לקירות המבנה והיא יכולה להתבצע בקלות. שימוש ברשת יונים מסוג זה מתאים בעיקר לאיטום של כוכי ארגזי תריס וכוכים קטנים על פני מעטפת הבניין.

ישנו סוג נוסף של רשת יונים, בו יכול לעשות שימוש לוכד ציפורים במקרים בהם יש צורך ליצור מרחב סטרילי נרחב באחת מחזיתות הבניין. כך למשל, אחת החזיתות הרגישות ביותר בכל בניין היא זו שבה מותקנים מסתורי הכביסה והמזגנים. התקנים חיצוניים אלה מהווים מקום מסתור מעולה עבור ציפורים ובמיוחד עבור יונים, ולכן יכולים ליצור מטרד לא קטן של יונים בבניין – היונים מקננות בתוך מסתורי הכביסה, עושות את צרכיהן על הכביסה הנקייה, מרעישות בשעות בוקר מוקדמות וממלאות את כל המרחב בלשלשת. הזנחה לאורך זמן יכולה להוביל גם להתפתחות של מפגע תברואתי ועליית רמת התחלואה במבנה ולכן, חשוב לטפל במפגע כזה כבר כשהוא מופיע.

במקרה זה, נעשה שימוש ברשת מעוינים ממתכת אותה מתקינים לאורך גובה הבניין לצורך יצירת שטח סטרילי שמונע מהציפורים לחדור אל אזור חזית הבניין. התקנת הרשת יכולה להיות מאוד מורכבת, בעיקר במבנים משותפים גבוהים ובהתאם לכך גם העלות. יחד עם זאת, ישנם מקרים בהם פשוט אין ברירה ויש צורך להגן על חזית הבניין מפני ציפורים שרק מעוניינות למצוא מקום מסתור לקנן בו.

לוכד ציפורים

פגיעה באיכות חייהן של הציפורים במבנה

המטרה המרכזית של כל לוכד ציפורים היא פשוט מאוד לפגוע באיכות החיים שלהן במבנה הספציפי. לשם כך כאמור, נעשה שימוש ברשתות יונים על מנת למנוע גישה למקומות מסתור אטרקטיביים וכן נעשה שימוש באמצעים שונים שמיועדים להפריע לציפורים, אפילו לעמוד על אדני החלונות. האמצעי המשמעותי ביותר בקטגוריה זו הוא דוקרני פלסטיק המוצבים על מזגנים התלויים על קירות הבניין החיצוניים, על אדני החלונות, על אדן הגג ועל כל מרחב בו אוהבים הציפורים לעמוד. מרגע שחסמנו בפניהן את הגישה למקומות המסתור ומנענו מהן אפילו את האפשרות לעמוד על משטחי הבניין, לציפורים לא תישאר כל ברירה אלא לחפש בניין אחר להתנחל בו. זה אולי נשמע קצת אנוכי לסלק את הציפורים מהבניין שלכם במטרה שתעבורנה לבניין הסמוך, אבל זה המקסימום שניתן לעשות כל עוד לא נערך טיפול סביבתי יסודי בבעיה.

טיפולי סביבתי יסודי

בכדי להפחית את האטרקטיביות של אזור שלם בפני הציפורים, יש צורך לבצע מהלכים מורכבים יותר שדורשים שיתוף פעולה של כלל המבנים באזור. כך למשל, ניקיון הרחובות וחצרות הבניינים, הקפדה על ניקיון סביבת פחי האשפה השכונתיים, הימנעות מהאכלת יונים על ידי דיירי המבנים ויישום רשתות יונים בכל המבנים. ככל שתפגעו יותר באותן תועלות אליהן נמשכות היונים והציפורים מלכתחילה, כך תוכלו להרחיק אותן רחוק יותר ולהפוך את אזור המגורים שלכם לאזור שפשוט לא מתאים לקינון ציפורים. זה לא אומר שלא תוכלו לראות עוד ציפורים ממרפסת ביתכם, זה רק אומר שתראו אותן כפי שאתם אוהבים לראות אותן – חופשיות, מצייצות ומתעופפות, ולא מקננות על מסתורי הכביסה שלכם.

לוכד ציפורים מקצועי אמור לדעת לספק לכם גם את הפתרון האזורי ואף לבצע תיאום בין כלל המבנים באזור על מנת להשיג את המטרה. יחד עם זאת, היקף הטיפול בבעיה תלוי כמובן בהעדפות שלכם וזה לגמרי לגיטימי לדאוג בראש ובראשונה לבניין שלכם ולבעיה שמטרידה אתכם באופן ישיר. במקרה כזה, כל לוכד ציפורים מקצועי ידע לבצע עבורכם את המשימה מבלי להרוג ולהדביר את הציפורים, אלא רק באמצעות סילוקן מן האזור וחסימת היכולת שלהן לחזור אליו.

בבחירת לוכד ציפורים כדאי לוודא שמדובר במדביר מורשה (בדקו במאגר המדבירים באתר האינטרנט של המשרד להגנת הסביבה) וכדאי גם לערוך השוואת מחירים בין מספר הצעות של לוכדים שונים. השוואה יעילה תסייע לכם גם להשיג מחיר טוב וגם לוודא שאתם יודעים בדיוק מה מובטח לכם ולמה מתחייב איש המקצוע שבו תבחרו. שימו לב, שלעיתים עדיף ונכון לבחור באיש מקצוע שגובה מעט יותר כסף מהאחרים, אבל יודע להתחייב לתוצאות טובות יותר שבאמת תסייענה לכם להיפטר ממטרד הציפורים והיונים באזור המגורים שלכם.

ראו גם: מרחיק יונים | מרחיק ציפורים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
055-970-6831

אז מה היה לנו בכתבה:
מרכז ההדברה הישראלי
מרכז ההדברה הישראלי

אנחנו זמינים 24/6 לתת לכם מענה לשאלות ולבעיות , בנוסף אנחנו מתחייבים לתת לכם את השירות הטוב ביותר ולעמוד בזמנים,שומרים על מקצועיות ובטיחות ועובדים אך ורק באישור ובתיאום מול המשרד להגנת הסביבה.

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
חלק מהאזורים בהם אנחנו מספקים שירות:
  • ירושלים
  • תל-אביב
  • חיפה
  • פתח תקווה
  • רמת גן
  • באר שבע
  • אשדוד
  • ראשון לציון
  • חולון
  • נתניה
  • הרצליה
  • בני ברק 
  • אשקלון
  • רחובות
  • חדרה
  • באר שבע
רשתות יונים בחריש

מהי רשת יונים? רשתות יונים בחריש ובכל מקום אחר בישראל, היא הביטוי העממי לרשתות להרחקת יונים, אשר מטרתם היא מניעת הגישה וההגעה של יונים ובעלי

רשתות יונים בעומר

מהי רשת יונים? רשתות יונים בעומר ובכל מקום אחר בישראל, היא הביטוי העממי לרשתות להרחקת יונים, אשר מטרתם היא מניעת הגישה וההגעה של יונים ובעלי

רשתות יונים בתל-אביב

מהי רשת יונים? רשתות יונים בתל-אביב ובכל מקום אחר בישראל, היא הביטוי העממי לרשתות להרחקת יונים, אשר מטרתם היא מניעת הגישה וההגעה של יונים ובעלי

רשתות יונים ביפו

מהי רשת יונים? רשתות יונים ביפו ובכל מקום אחר בישראל, היא הביטוי העממי לרשתות להרחקת יונים, אשר מטרתם היא מניעת הגישה וההגעה של יונים ובעלי

רשתות יונים בקריות

מהי רשת יונים? רשתות יונים בקריות ובכל מקום אחר בישראל, היא הביטוי העממי לרשתות להרחקת יונים, אשר מטרתם היא מניעת הגישה וההגעה של יונים ובעלי

רשתות יונים בשוהם

מהי רשת יונים? רשתות יונים בשוהם ובכל מקום אחר בישראל, היא הביטוי העממי לרשתות להרחקת יונים, אשר מטרתם היא מניעת הגישה וההגעה של יונים ובעלי

התקשרו עכשיו

מרכז ההדברה הישראלי!

הדברת מכרסמים, נמלים, צרעות, פרעושים, קרציות וכל סוגי המזיקים!