מדביר מורשה – איך מוצאים מדביר מורשה מקצועי

שלמו פחות ! קבלו יותר !

על פי החוק במדינת ישראל, כל אדם המספק שירותי הדברה המבוססים על שימוש בחומרים רעילים, חייב ברישיון מדביר מורשה. כל התחום של רישוי ופיקוח מדבירים נמצא באחריותו של המשרד להגנת הסביבה, שגם מנהל את מאגר המדבירים המורשים בישראל, מאגר שנכון להיום כולל מעל 2,200 מדבירים מורשים. אבל מדוע כל זה צריך לעניין אתכם אם אתם בסך הכל רוצים להיפטר מהג'וקים בבית? ובכן, זה צריך לעניין אתכם כי כך אומר החוק ויש לו סיבות טובות לכך. אבל עוד מעבר לכך, עבודה עם מדביר מורשה היא תמיד יותר בטוחה, יותר יעילה וגם כרוכה בחוויית שירות טובה יותר. מדוע? על כך תוכלו לקרוא ממש כאן בשורות הבאות.

מדביר מורשה

מדביר מורשה – מה זה אומר?

ובכן, בישראל קיימות שלוש דרגות רישוי מדבירים ועבור כל אחת מהן, ישנן מספר השתלמויות מקצועיות שעל המדביר לעבור, על מנת שיוכל לקבל את הרישיון ועל מנת שיוכל גם לחדש אותו. רישיון מדביר מורשה ניתן בדרך כלל לתקופה של 5 שנים, כשבכל תקופת רישוי על המדביר להשתתף בהשתלמויות כפי שנקבע על ידי הגורם הרגולטורי האחראי שהוא למעשה הרשום לענייני מדבירים של המשרד להגנת הסביבה. מדביר מורשה הוא למעשה מדביר שיש לו את הרישיון לבצע פעולות הדברה, אבל לא כל מדביר כזה יכול לבצע כל פעולת הדברה. פעולות ההדברה שמותר למדביר לבצע תלויות בדרגת הרישוי שלו מבין שלוש דרגות אפשריות כאמור:

  • מדביר בדירות – רישיון ההדברה הבסיסי ביותר, מוגבל להדברה במיקומים מאוד ספציפיים המוגדרים בחוק, בדגש על בתים פרטיים. בגדול מדובר ברישיון הדברה למדבירי דירות ומדבירים עבור המגזר הפרטי בלבד.
  • מדביר במבנים ובשטח פתוח – רישיון ההדברה השני בדרגתו, המאפשר למדביר להרחיב את מיקומי ההדברה וסוגי ההדברה שהוא יכול לבצע גם לשטחים פתוחים וגם למבנים מעבר למבנים פרטיים ובכלל זה מבני ציבור, מבני תעשייה וכן הלאה.
  • מדביר באיוד – זהו למעשה רישיון ההדברה בעל הדרגה הגבוהה ביותר וכולל בתוכו את כל הרישויים המוענקים לשתי הדרגות הנמוכות יותר ומעבר לכך, ביצוע הדברות בכל טכניקה וחומר מאושרים ובכל מרחב או מתחם.

במאגר המדבירים של המשרד להגנת הסביבה תוכלו למצוא את כל הפרטים אודות כל מדביר מורשה ובכלל זה גם את דרגת הרישוי שלו.

מתי דרגת הרישוי של המדביר צריכה לעניין אתכם?

אם אתם מחפשים מדביר מורשה להדברה ביתית, כל מה שצריך לעניין אתכם הוא שמדובר במדביר בעל רישיון של המשרד להגנת הסביבה. סוג הרישיון לא אמור לשנות לכם, שכן הדברת דירות היא דרגת הרישוי הנמוכה ביותר ולכן כל מדביר בעל רישיון מכל סוג שהוא, רשאי לבצע הדברה מסוג זה. יחד עם זאת, אם אתם מבקשים להדביר מפעל מזון, בית עסק בתחום המזון, מבנה ציבור וכן הלאה, יהיה עליכם לבחון את דרגת הרישוי של המדביר ולוודא שהיא תואמת למשימת ההדברה אותה אתם מבקשים לבצע. ככלל, מדביר בדירות רשאי לבצע הדברה אך ורק בדירות המשמשות למגורים או במשרדים ששטחם אינו עולה על 500 מ"ר וכן בחצרים הצמודים למבנים אלה. כמו כן, למדביר בדירות מותר לבצע הדברה במבנה משותף בעל 16 דירות מגורים או משרדים לכל היותר. בכל מקרה אחר, יידרש מדביר במבנים ובשטח פתוח ובמקרים בהם נדרשת גם הדברה באיוד, יהיה עליכם להזמין מדביר מורשה בעל דרגת הרישוי הגבוהה ביותר.

מדביר מורשה

מדוע חשוב לעבוד אך ורק עם מדביר מורשה?

בכל הקשור להדברות במרחבים עסקיים ומבני ציבור, די ברור שישנה חשיבות מכרעת לעבודה אך ורק עם מדביר מורשה. מבנים אלה כפופים לרגולציות מחמירות, שכן יש להם השפעה על בריאות הציבור. כך למשל, לא הייתם רוצים לקנות משקה מחברה שמבצעת הדברה במפעליה באמצעות מדביר חובבן שלא מחזיק כלל ברישיון. במקרה כזה, יכול להיגרם נזק בריאותי ישיר לציבור ולכן, אם אתם מעוניינים לבצע הדברה במבנה מסוג זה, אתם לבטח חייבים לוודא שהמדביר אותו אתם מזמינים הוא מדביר מורשה ואתם גם חייבים לוודא שהוא בעל דרגת הרישוי המתאימה למשימת ההדברה שאתם רוצים לבצע.

במרחב הביתי, הדברים הם מעט יותר פשוטים, שכן אתם עצמכם לא כפופים לרגולציות כלשהן ובכל זאת, גם במקרים אלה, ישנה חשיבות מכרעת לעבוד עם מדביר מורשה וזאת, מכמה סיבות:

  1. אחריות משפטית – למרבה הצער, בהיסטוריה המודרנית של מדינת ישראל נרשמו כמה וכמה אירועים של אנשים, בדרך כלל ילדים, שנפגעו ואף איבדו את חייהם בגלל חשיפה לחומרי הדברה בגין רשלנות של המדביר. על אף שהחזקת רישיון מדביר היא לא ערובה לאי רשלנות, בפועל, רשלנות כזאת אופיינית בעיקר למדבירים שאינם מורשים כלל וכלל. מדביר מורשה מחויב בעמידה סטנדרטים שונים ובכלל זה ביטוח מקצועי, כך שאם אכן נגרם נזק כלשהו לצד שלישי בגין טעויות מקצועיות של אותו מדביר, הרי שהנזק יכוסה על ידי הביטוח. בעבודה עם מדביר שאינו מורשה, אתם למעשה מכניסים לביתכם אדם מן השורה, ללא כל כיסוי ביטוחי, פיקוח או מערכת חוקים שעומדת מאחוריו ולשם אתם לא רוצים להגיע.
  2. אחריות מקצועית – מדביר מורשה הוא איש מקצוע, שבראש ובראשונה, לוקח את העבודה שלו ואת התפקיד שלו ברצינות רבה. בהיבט זה, חשוב יותר לראות את הדברים מהזווית ההפוכה כלומר, אם כל מדביר יכול להיות מדביר מורשה או לא מורשה, הרי שבמקרה של מדביר שבוחר להיות לא מורשה, תבוא בחירה זו לידי ביטוי גם ברמת השירות שהוא מספק, בתוצאות המקצועיות של עבודתו וכנראה גם בהוגנות המחיר שהוא גובה. בעבודה עם מדביר מורשה אתם יכולים לפחות להיות בטוחים שמדובר באיש מקצוע שצריך לתת דין וחשבון לרשויות, מה שיעודד אותו תמיד לתת לכם את השירות הטוב ביותר ולבטח לנהוג בצורה הבטוחה והבטיחותית ביותר.
  3. כי כך אומר החוק – הסיבה השלישית והטריוויאלית, יש לומר, היא שפשוט מדובר בחוק. על פי החוק, אך ורק מדביר מורשה יכול לבצע פעולות הדברה ואם אתם אזרחים שומרי חוק, אתם בהחלט רוצים לוודא שאתם לא מעודדים אנשים שבוחרים לבצע עבירה.
  4. מדביר מורשה

האם יש לכך ביטוי גם במחיר?

ההנחה הרווחת היא שאם אתם בוחרים מדביר מורשה, אתם בהכרח תצטרכו גם לשלם על כך סכום גבוה יותר. בפועל, הדברים אינם עובדים כך. תמחור שירותי הדברה מבוסס על היקף המאמץ שיש לבצע, החומרים בהם יש להשתמש וכמובן המוניטין ורמת המקצועיות והשירות שמציע איש המקצוע. מן הסתם, מדביר מורשה תמיד יספק לכם את כל אלה ברמה גבוהה יותר ולכן התמחור שלו עשוי להיות גבוה יותר. יחד עם זאת, מדבירים שאינם מורשים לא צריכים כאמור לדווח שום דבר לאף אחד ולכן יכולים גם לגבות מחירים מופקעים על פי "שיטת מצליח", מה שקורה לא מעט. מן הצד השני, בניסיון שלהם להתמודד עם המדבירים המורשים, מדבירים בלתי מורשים עשויים להציע לכם את השירות במחיר רצפה, מה שאולי ייראה לכם אטרקטיבי במבט ראשון, אבל יבטיח כמעט בוודאות תוצאות לא מספקות ואולי גם נזקים שונים שייגרמו לכם בבית. איך שלא תסובבו את זה, בכל פעולת הדברה שאתם רוצים לבצע, תמיד עדיף ונכון להזמין מדביר מורשה.

ראו גם: מדביר נמלים | מרחיק זבובים | מרחיק יתושים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
055-970-6831

אז מה היה לנו בכתבה:
מרכז ההדברה הישראלי
מרכז ההדברה הישראלי

אנחנו זמינים 24/6 לתת לכם מענה לשאלות ולבעיות , בנוסף אנחנו מתחייבים לתת לכם את השירות הטוב ביותר ולעמוד בזמנים,שומרים על מקצועיות ובטיחות ועובדים אך ורק באישור ובתיאום מול המשרד להגנת הסביבה.

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
חלק מהאזורים בהם אנחנו מספקים שירות:
  • ירושלים
  • תל-אביב
  • חיפה
  • פתח תקווה
  • רמת גן
  • באר שבע
  • אשדוד
  • ראשון לציון
  • חולון
  • נתניה
  • הרצליה
  • בני ברק 
  • אשקלון
  • רחובות
  • חדרה
  • באר שבע
הדברה בחריש

  זקוקים להדברה בחריש? הגעתם בדיוק למקום הנכון המדריך הבא יסביר לכם על סוגי ההדברות השונות ועל איך ניתן למנוע היתקלות וכניסה של מזיקים לתוך

הדברה בעומר

  זקוקים להדברה בעומר? הגעתם בדיוק למקום הנכון המדריך הבא יסביר לכם על סוגי ההדברות השונות ועל איך ניתן למנוע היתקלות וכניסה של מזיקים לתוך

הדברה בתל-אביב

  זקוקים להדברה בתל-אביב? הגעתם בדיוק למקום הנכון המדריך הבא יסביר לכם על סוגי ההדברות השונות ועל איך ניתן למנוע היתקלות וכניסה של מזיקים לתוך

הדברה ביפו

  זקוקים להדברה ביפו? הגעתם בדיוק למקום הנכון המדריך הבא יסביר לכם על סוגי ההדברות השונות ועל איך ניתן למנוע היתקלות וכניסה של מזיקים לתוך

הדברה בקריות

  זקוקים להדברה בקריות? הגעתם בדיוק למקום הנכון המדריך הבא יסביר לכם על סוגי ההדברות השונות ועל איך ניתן למנוע היתקלות וכניסה של מזיקים לתוך

הדברה בשוהם

  זקוקים להדברה בשוהם? הגעתם בדיוק למקום הנכון המדריך הבא יסביר לכם על סוגי ההדברות השונות ועל איך ניתן למנוע היתקלות וכניסה של מזיקים לתוך

התקשרו עכשיו

מרכז ההדברה הישראלי!

הדברת מכרסמים, נמלים, צרעות, פרעושים, קרציות וכל סוגי המזיקים!