מרחיק יתושים – כל מה שצריך לדעת לפני שבוחרים מרחיק

שלמו פחות ! קבלו יותר !

אם אתם סובלים מעקיצות יתושים בבית, בגינה, באופן זמני או לאורך הקיץ כולו, יש לכם אולי רצון עז לחסל את כל היתושים בסביבה, אבל בכל הקשור להדברה של יתושים, לא כך עובדים הדברים. כדי להבהיר את הדברים, רק נאמר כעת שלצורך הדברת יתושים בסביבת הבית, אתם לא אמורים לחפש מדביר יתושים, אלא דווקא מרחיק יתושים. מדוע יש כל כך הרבה יתושים בסביבת הבית שלכם? מהם האמצעים בהם אתם יכולים לנקוט בכדי להפחית את עוצמת המפגע? ומה יכול לעשות מרחיק יתושים כדי לנטרל את המכה הזאת בצורה יעילה ומן היסוד? האם יש צורך בשירות של הדברת יתושים? כל התשובות לכל השאלות, ממש כאן בשורות הבאות.

מרחיק יתושים

יתושים – מדוע הם מגיעים אליכם?

ובכן, כשאנחנו מדברים על עקיצות יתושים, אנחנו מדברים למעשה לא על יתושים זכרים, אלא דווקא על נקבות היתושים. יתושים זכרים הם אותם יתושים גדולי ממדים, שאותם אנו פוגשים בעיקר במהלך עונת האביב, אבל אלו שנשארות לאורך כל הקיץ כדי לעקוץ אותנו, הן דווקא נקבות היתושים הקטנות. אם שאלתם את עצמכם מדוע יתושים עוקצים אותנו, אז התשובה היא שבכדי להתרבות, זקוקה נקבת היתוש לברזל, אותו היא משיגה מדמם של בעלי חיים אחרים ובהם גם בני אדם. נקבת היתוש עוקצת אתכם בלילה, שואבת מכם כמות מזערית של דם ולאחר מספר עקיצות, היא משיגה את כל כמות הברזל הדרושה לה בכדי להשלים את תהליך ההתרבות, שבעקבותיו יופיעו עוד הרבה יתושים בסביבה.

אבל למה דווקא אתם? מה גורם ליתושים להגיע דווקא לבית שלכם? ובכן, כפי שיוכל לספר לכם כל מרחיק יתושים מקצועי, יתושים מגיעים תמיד למקומות בהם הם יכולים לשרוד ולשגשג ובמקרה של יתושים, מדובר במקורות מים. היכן שיש מים עומדים, יש גם יתושים ואתם יכולים לקבל זאת כנוסחה מתמטית בלתי ניתנת לערעור. זה אומר שאם יש לכם גינה ואתם נוהגים להשקות אותה בשעות הערב, יהיו לכם יתושים. אם יש לכם בריכה או אפילו בריכת גומי לילדים ואתם לא מכסים אותה בשעות הלילה, יהיו לכם יתושים. אפילו אם שכחתם את דלי שטיפת הרצפה במרפסת כשמים בתוכו, יהיו לכם יתושים. יתושים מגיעים לכל מקום בו יש מים עומדים ואם תבדקו היטב, תוכלו למצוא אותם בדרך כלל על דפנות המיכל שבו נמצאים המים.

איך תרחיקו מכם את היתושים?

בהתאם למה שאמרנו קודם לכן, הדרך הטובה ביותר להרחקת יתושים, וגם את זה יגיד לכם כל מרחיק יתושים מקצועי, היא לסלק כל מקור של מים עומדים בסביבת הבית ובכלל זה כל הדוגמאות שאותן הבאנו לעיל. יחד עם זאת, לא תמיד זה ניתן. אם יש לכם גינה ואתם צריכים להשקות אותה, אז אתם צריכים להשקות אותה ואין שום ברירה אחרת. אתם יכולים אמנם להשקות אותה בשעות היום, אבל לא תמיד זה נכון מבחינת הצמחייה ולא תמיד זה גם יועיל לכם, שכן מים עומדים יכולים לשרוד בין עלי הדשא ובגומות השיחים, גם עד שעות הלילה. כאן נכנסת שכבת ההגנה השנייה שלכם לפעולה ושכבת ההגנה הזאת היא רשתות נגד יתושים.

מרחיק יתושים

אם אתם חיים בבית מודרני, ולמעשה גם אם לא, סביר להניח שבביתכם מותקנות רשתות נגד יתושים ועדיין יתושים חודרים פנימה. הסיבה לכך היא שכאשר אתם יוצאים החוצה למרפסת או לגינה, הם נצמדים לגופכם ונכנסים יחד איתכם הבית. לרוב הם גם נכנסים דרך חרכים ברשתות שלא סגרתם עד הסוף, או ברשתות שגם כשהן סגורות, מאפשרות חדירה של יתושים דרך חרכים שונים מסביב למסגרת הרשת. אמנם בכל מקרה הרשת מפחיתה את כמות היתושים שיחדרו פנימה, אבל כפי שאתם בטח יודעים, מספיק יתוש אחד כדי להרוס לילה שלם למשפחה שלמה.

וישנה גם שכבת הגנה שלישית – מכשיר אולטרה סגול למשיכת יתושים וצלייתם במקום. אתם לבטח מכירים את המכשיר הזה, שתלוי במרפסות רבות ומשמיע אינספור צלילי צלייה של יתושים לאורך הערב והוא אכן יכול לסייע, אם כי הוא לא יכול לפתור לכם את הבעיה. כמו כן, מאוורר דולק בחדר לאורך הלילה, לא יכול אמנם למנוע כניסת יתושים לביתכם, אבל לבטח יכול למנוע את עקיצתכם, שכן היתושים יתרחקו מזרמי הרוח החזקים שמייצר המאוורר. אבל אם אתם באמת רוצים להתמודד עם בעיית יתושים, אתם צריכים להזמין מרחיק יתושים.

כיצד ניתן להרחיק יתושים?

ובכן, מרחיק יתושים יפעל בדיוק על פי כל הכללים שפירטנו לעיל, אבל הוא יעשה את זה בצורה הרבה יותר מקצועית ויסודית. מרחיק יתושים מקצועי יודע לאתר מקורות מים, שאתם אולי לא מייחסים להם חשיבות כמו למשל ברז מטפטף, או צינור השקיה שפשוט נותרו בו כמה טיפות אחרונות. מרחיק יתושים מקצועי גם ידע מהם האמצעים שיכולים לפעול בצורה הטובה ביותר בסביבה בה אתם מתגוררים לעומת אמצעים אחרים, שאולי יעשו הרבה רעש אך לא יועילו הרבה. גם בדיקת רשתות והמלצות על הוספת רשתות, סוג הרשתות ואופן הסגירה מיטבי שלהן, הוא סוג של שירות שיכול להציע לכם מרחיק יתושים.

ובכל זאת, מרחיק יתושים מקצועי יודע לעשות עוד כמה דברים ובכלל זה פיזור של חומרים דוחי יתושים בסביבת המגורים שלכם, חומרים שמיועדים לעורר רתיעה אצל היתושים ופשוט לגרום להם להעדיף מקום אחר לשרוץ בו. את החומרים האלה צריך לדעת היכן לפזר ואיך, וכן נדרש רישיון לפיזורם במרחב ולכן אך ורק מרחיק יתושים מורשה, רשאי לעבוד עימם. חומרים אלה ניתנים לפיזור או ריסוס על גבי וילונות, משטחים חוץ ופנים, בחצר ובכל סביבה בה נוהגים יתושים לשהות בתוך ומחוץ לבית. כמו כן, ישנם אמצעים שונים לדחיית יתושים, חלקם אלקטרוניים וחלקם מבוססים על טכנולוגיות חדשות של גלי קול. חלקם עובדים וחלקם פחות ורק מרחיק יתושים מנוסה, ידע להמליץ לכם בדיוק במה נכון מבחינתכם להשקיע כסף ותקווה.

מתי צריך להזמין מרחיק יתושים?

לא בכל מקרה בו אתם סובלים מעקיצות יתושים, צריך להזעיק מרחיק יתושים. במרבית המקרים תוכלו להתמודד עם העניין בעצמכם, בעיקר באמצעות הקפדה על סגירת הרשתות עד הסוף והרחקה של מקורות מים, הקדמה של השקיית הגינה לשעה מוקדמת יותר, כיסוי הבריכה בחצר וכן הלאה. מרחיק יתושים הוא איש מקצוע שאותו אתם רוצים להזמין כאשר אין לכם שום פתרון אחר ושום דבר לא עובד לכם. כך למשל, ייתכן שאתם מתגוררים ליד מקור מים גדול ואין לכם שום שליטה על עצם הימצאותו שם. במקרה כזה, בהכרח יהיו יתושים בסביבת המגורים שלכם ואתם רק צריכים לוודא שהם לא יתקרבו אל אזור המגורים שלכם ולא יחדרו לביתכם ובכך בדיוק יוכל לסייע לכם איש מקצוע.

מרחיק יתושים

אחרי שאמרנו את כל זה, חשוב להבין שהרחקת יתושים היא אינה משימה של שגר ושכח והיא אינה מבוצעת באותה צורה כמו הדברת מקקים למשל. במקרים רבים, תידרשנה מספר פעולות לביצוע לפני שניתן יהיה להכריז על הבית כבית נקי מיתושים. יש לכך השלכות גם על עלות השירות וגם על משכו, אז תהיו סבלניים עם המדביר ובתמורה, תוכלו ליהנות מלילות של שינה צלולה ועמוקה.

ראו גם: הדברת יתושים בבית

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
055-970-6831

אז מה היה לנו בכתבה:
מרכז ההדברה הישראלי
מרכז ההדברה הישראלי

אנחנו זמינים 24/6 לתת לכם מענה לשאלות ולבעיות , בנוסף אנחנו מתחייבים לתת לכם את השירות הטוב ביותר ולעמוד בזמנים,שומרים על מקצועיות ובטיחות ועובדים אך ורק באישור ובתיאום מול המשרד להגנת הסביבה.

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
חלק מהאזורים בהם אנחנו מספקים שירות:
  • ירושלים
  • תל-אביב
  • חיפה
  • פתח תקווה
  • רמת גן
  • באר שבע
  • אשדוד
  • ראשון לציון
  • חולון
  • נתניה
  • הרצליה
  • בני ברק 
  • אשקלון
  • רחובות
  • חדרה
  • באר שבע
התקשרו עכשיו

מרכז ההדברה הישראלי!

הדברת מכרסמים, נמלים, צרעות, פרעושים, קרציות וכל סוגי המזיקים!