לוכד חולדות – האם ללכוד בעצמך או עם איש מקצוע?

שלמו פחות ! קבלו יותר !

לוכד חולדות למצוא עכבר בבית זה דבר אחד ולמצוא חולדה בבית זה דבר לגמרי אחר. עכברים הם מכרסמים קטנים וחכמים. חולדות הם מכרסמים גדולים וחכמים עוד יותר. טעות אחת עם חולדה, ולא תוכלו למצוא אותה לעולם. אז קודם כל איך תדעו שיש לכם חולדה בבית? האם יש איזושהי שגרה שתוכלו לאמץ בכדי להפחית את האטרקטיביות של הבית שלכם בעיני חולדות? באם יש טכניקות ללכידת החולדות מבלי להרוג אותן? מתי אתם רוצים להפסיק עם הניסיונות העצמיים ולהזעיק לוכד חולדות? כל התשובות לכל השאלות, ממש כאן בשורות הבאות.

לוכד חולדות

איך תדעו שיש לכם חולדה בבית?

לפני שאתם מזעיקים לוכד חולדות, כדאי לוודא שאכן יש לכם חולדות בבית. מן הסתם, הדרך הטובה ביותר לוודא זאת היא לראות חולדה בעין, אלא שזוהי דרך הזיהוי הכי פחות סבירה מבין כלל האפשרויות העומדות בפניכם. החולדה היא מכרסם חכם מאוד, שיודע לזהות איומים, יודע לזהות תבניות וסכנות ויודע גם מאוד להיזהר מהם. מהלך הזהירות שמנחה את החולדות בכל עת הוא, לעולם לא לחשוף את עצמן. זה אומר שאת הפעילות שלהן הן יקיימו במהלך שעות הלילה כאשר אתם ישנם, או בשעות היום כאשר אין אף אחד בבית. רק אז תצאנה החולדות ממחבואן ולבטח לא כאשר ישנה תנועה בבית. ובכל זאת, גם חולדות יכולות לעשות טעויות ואם הן תעשנה אחת כזאת, תוכלו גם לראות את החולדה, בדרך כלל נסה על נפשה במהירות.

הדרך היותר סבירה בה תגלו שיש לכם חולדה בבית היא באמצעות זיהוי העקבות שלה – גללים, כתמי שתן וסימני כרסום. גללי החולדה הם בגודל של כשניים שלושה גרגרי אורז, עגלגלים ושחורים. הם יופיעו בדרך כלל באזור המטבח, על השיש, על שולחן האוכל, בכיור או בארונות ומגירות המטבח. האם יהיו פזורים כמו פירורי לחם וסביר להניח שתוכלו למצוא אותם במספר מוקדים. המיקום של הגללים יכולים לסייע לכם גם להבין היכן מוצאות החולדות את המזון ואולי תרצו להשקיע כמה דקות של ניקיון יסודי באזורים אלה. יחד עם זאת, לפני שאתם מנקים הכל, כדאי לצלם כדי שתוכלו להציג את הממצאים בפני לוכד חולדות מקצועי, שידע להעריך על פי זה גם את מספר החולדות בבית וגם האם אכן מדובר בחולדות ולא בעכברים. בנוסף לכך, לגללי החולדה יתלוו בדרך כלל כתמים רטובים של שתן, אם כי לא תמיד תוכלו להבחין בהם. סממן בולט יותר הוא סימני כרסום המופיעים לא רק על פריטי מזון כמו פירות או שיירי מזון, אלא גם על חפצים ופריטי ריהוט – משקופי דלתות, רגלי ספות ושולחנות, חוטי חשמל וכן הלאה – כל אלה משמשים את החולדה לצורך שיוף שיניה, פעולה שהיא מרבה לעסוק בה ולכן סביר להניח שתוכלו לזהות סממנים אלה ולהיעזר בהם גם בכדי להבדיל בין חולדה ועכבר (עכבר יכרסם דברי מזון, אך לא יכרסם פריטי ריהוט).

אמצו שגרה של ניקיון

בעלי חיים מגיעים למרחבי המחייה של בני אדם לטובת שתי מטרות מרכזיות: מקום מסתור ומזון. עכבר וחולדה לא יתקשו למצוא יופי של מקומות מסתור בכל בית, אבל לא די בכך. אם החולדה לא תמצא באותו בית גם את מקורות המזון הנדרשים לה, היא לא תישאר שם. זאת אומרת, שאם תקפידו על שגרת ניקיון קבועה ומוקפדת, סביר להניח שתוכלו למנוע הגעה, ולבטח התנחלות, של חולדה בביתכם. בכלל זה הקפידו תמיד לנקות את השיש והכיור, את רצפת המטבח ולא פחות חשוב את ארונות ומגירות המטבח. אם יש מזון שמור בצנצנות (דבש, ריבה, סוכר), הכניסו הכל למקרר או איטמו עם שקית. על כל אלה חשוב במיוחד להקפיד לפני שאתם נכנסים לישון ולפני שאתם יוצאים מהבית. לאחר מספר "טיולים" במטבח, בהם תזהה החולדה שאין מזון זמין עבורה, היא בדרך כלל תבחר שלא להישאר במקום. בהיבט זה, כדאי לשים לב בעיקר לארונות המטבח והמגירות, בהם יכולה החולדה למצוא שפע של מזון יבש ולאכול אותו בסתר. כמו כן, הקפידו לנקות מאחורי המקרר והתנור, שם בדרך כלל מצטברים לא מעט שיירי מזון שיכולים לשרת יפה מאוד את החולדה לאורך זמן.

בנוסף, מומלץ לשלב קצת חומץ בכל פעולות הניקיון באזור המטבח והבית בכלל. מהלו מעט חומץ במים ומרחו על משטחי האוכל, השיש, השולחן, הכיור וכן הלאה. כמו כן, מהלו מעט חומץ בדלי שטיפת הרצפה, מה שיסייע למלא את הבית בניחוח של חומץ, שירתיע את החולדות. אל חשש – בכמות החומץ המדוברת, אתם לא תריחו את החומץ, אבל החולדות כן.

לוכד חולדות

לכידת החולדה

אחרי שאמרנו את כל זה, לעיתים אין מוצא אלא להזעיק לוכד חולדות, שילכוד את החולדות ויפנה אותן מהבית.לשם כך, ניתן לעשות שימוש בארבעה סוגים של אמצעי לכידה:

  • מלכודת דלת – תיבת רשת עם דלת המחוברת למנגנון קפיצי הנמתח לפנים התיבה. בקצה המנגנון, בתוך התיבה מניחים פיתיון בדמות במבה, נקניק או גבינה וכאשר החולדה נוגסת בפיתיון, הדלת נסגרת עליה ולוכדת אותה בתוך התיבה. בצורה זו תוכלו לפנות את המלכודת ולשחרר את החולדה בשטח פתוח מרוחק מן הבית.
  • מלכודת קפיץ – עובדת בצורה דומה למלכודת הדלת, אך מבוססת על סגירת קפיץ על גופה של החולדה. זוהי מלכודת אכזרית למדי שיכולה לגרום למותה של החולדה או לפציעתה.
  • מלכודת דבק – מלכודת דבק היא המלכודת האכזרית ביותר במשפחת מלכודות המכרסמים ובמדינות מסוימות אף נאסר השימוש בה. כמו כן, היא כלל לא יעילה ללכידת חולדות שכן חולדה שתיתפס בדבק המלכודת פשוט תכרסם את רגליה כדי להשתחרר. כפי שימליץ לכם כל לוכד חולדות, מומלץ שלא להשתמש במלכודות אלה, לבטח לא ללכידת חולדות ובכלל, ולו מטעמים הומניים.
  • תיבת האכלה – תיבת האכלה היא תיבת פלסטיק בעלת פתח עגול קטן, דרכה יכולה החולדה לחדור פנימה, שם יחכה לה פיתיון מורעל. לאחר הנגיסה בפיתיון, יחדור הרעל לגופה של החולדה אך לא יהרוג אותה מייד. השפעת הרעל באה לידי ביטוי בדרך כלל כעבור מספר ימים ויש לכך סיבה טובה מאוד: אם יש בבית יותר מחולדה אחת, מותה של חולדה תגרום לכל יתר החולדות להיזהר הרבה יותר ולזהות את תיבות ההאכלה כמקור הסכנה. על כן, הרעל מיועד להשפיע לאחר מספר ימים, בתקווה שבמהלכם תילכדנה כל החולדות.


ואחרי שאמרנו את כל זה, כפי שיסביר לכם כל לוכד חולדות, חולדות הן מכרסמים חכמים במיוחד ולכן לא תמיד תוכלו ללכוד אותן בעצמכם, לבטח לא את כולן. אם יש לכם חשד סביר שאכן מדובר בחולדות המשוטטות בביתכם, מומלץ להזעיק לוכד חולדות כבר מההתחלה. הלוכד יודע בדיוק היכן להניח את המלכודות וכיצד להערים על החולדות, המה גם שהוא האדם המורשה היחיד שיכול להשתמש בפיתיון מורעל, במידה ותבחרו לעשות שימוש בתיבות ההאכלה. שימו לב, שתהליך הלכידה של החולדות יכול לארוך מספר שבועות ולכן לא מדובר במהלך של זבנג וגמרנו. לוכד חולדות מקצועי, יציב את תיבות ההאכלה במיקומים המתאימים בביתכם וישוב לאחר כשבועיים שלושה, בכדי לבחון את המשך הצעדים.

ראו גם: מרחיק חולדות | הדברת חולדות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
055-970-6831

אז מה היה לנו בכתבה:
מרכז ההדברה הישראלי
מרכז ההדברה הישראלי

אנחנו זמינים 24/6 לתת לכם מענה לשאלות ולבעיות , בנוסף אנחנו מתחייבים לתת לכם את השירות הטוב ביותר ולעמוד בזמנים,שומרים על מקצועיות ובטיחות ועובדים אך ורק באישור ובתיאום מול המשרד להגנת הסביבה.

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
חלק מהאזורים בהם אנחנו מספקים שירות:
  • ירושלים
  • תל-אביב
  • חיפה
  • פתח תקווה
  • רמת גן
  • באר שבע
  • אשדוד
  • ראשון לציון
  • חולון
  • נתניה
  • הרצליה
  • בני ברק 
  • אשקלון
  • רחובות
  • חדרה
  • באר שבע
התקשרו עכשיו

מרכז ההדברה הישראלי!

הדברת מכרסמים, נמלים, צרעות, פרעושים, קרציות וכל סוגי המזיקים!