מרחיק חולדות – לטפל בבעית החולדות כמו שצריך

שלמו פחות ! קבלו יותר !

אם עכבר יכול להקפיץ אתכם אל הכיסא במטבח, חולדה יכולה לשלוח אתכם היישר אל השנדליר ואם נתקלתם באחת כזאת בביתכם, הדבר הבא שאתם רוצים לעשות הוא להזמין מרחיק חולדות מקצועי. החולדה היא מכרסם חכם מאוד, ערמומי, חשדן וכזה שיודע לקרוא את הסביבה שלו, להבין בדיוק מה קורה סביבו ולשמור על עצמו. אם יש לכם חולדה בבית ואתם בונים על זה שתוכלו לסלק אותה בעצמכם, אתם רוצים לחשוב שוב. אנחנו לא רוצים לומר שזה בלתי אפשרי, אבל כמעט בלתי אפשרי תהיה הגדרה די טובה לסיטואציה שעומדת בפניכם.

מרחיק חולדות

אז איך תדעו שיש לכם בכלל חולדה בבית?

ובכן, לפני שאתם מזעיקים מרחיק חולדות, אתם רוצים קודם כל לוודא שאכן יש לכם חולדה בבית ואת זה תוכלו לוודא באחת משלוש הצורות הבאות:

  1. ראיתם אותה – זה אמנם לא המבחן האולטימטיבי מפני שלרוב, החולדות תדענה להתנהל בצורה חשאית ולא לחשוף את עצמן בפניכם, אבל אם ראיתם אותן אז יש לכם אישור ודאי לכך שעליכם להזעיק מרחיק חולדות. שימו לב שחולדות גדולות לפחות פי שתיים מעכברים, הזנב שלהן ארוך יותר באופן משמעותי. במרבית המקרים, סביר להניח שלא תוכלו להניח את עיניכם לדי זמן על המכרסם הספציפי כדי להחליט האם מדובר בעכבר או חולדה, אבל אם התמזל מזלכם, כדאי בהחלט לנסות לברר את הסוגיה, שכן התמודדות עם חולדות אינה זהה להתמודדות עם עכבר.
  2. ראיתם את הגללים שלה – הדרך היותר שכיחה ויותר סבירה בה תגלו שיש לכם חולדה בביתכם היא דרך זיהוי הגללים שלה, בדרך כלל באזור המטבח, בדרך כלל השיש ואפילו בתוך המגירות וארונות המטבח. גללי עכבר הם שחורים ועגלגלים בדרך כלל בגודל של גרגר אורז לכל היותר, בעוד גללים של חולדה כפולים בגודלם. אם אתם מזהים מצבורים של גללים שחורים בגודל מעט גדול יותר מגרגר אורז, יש לכם לפחות חולדה אחת בבית.
  3. ראיתם את תוצאות הכרסום שלה – חולדה זקוקה לשיניים חדות בכדי לעשות את מה שהיא יודעת לעשות הכי טוב – לכרסם. לשם כך, נוהגת החולדה לשייף את שיניה בכל דבר שיכול לשייף אותן, לרבות חוטי חשמל, רהיטים, חפצי פלסטיק, צנרת, עץ וכמובן דברי מזון. אם אתם מזהים סימני כרסום על רהיטי הבית, על המשקופים, על שיירי מזון או בחוטי החשמל, ובמיוחד אם זיהיתם גם גללים כאמור, יש לכם חולדה בבית.

הדברת חולדות – איך עושים את זה?

לפני שאתם מזמינים מרחיק חולדות, אתם יכולים בהחלט לנסות להתמודד עם הבעיה בעצמכם, אבל קחו בחשבון שזה יכול לקחת קצת זמן. כמו כן, לפני שאתם מתחילים, כדאי להחליט עד כמה אתם רוצים לבצע את ההדברה בצורה הומנית. האם אתם רוצים לחסל את החולדה או שאתם רוצים פשוט ללכוד אותה ולהרחיק אותה מביתכם? בהתאם להחלטה זו, תוכלו לבחור בשיטת ההדברה המתאימה ביותר וללא התערבות של מרחיק חולדות מוסמך, עומדות בפניכם שתי אפשרויות מרכזיות:

  • מלכודת כלוב/ דלת – מלכודת כלוב, או דלת, היא למעשה תיבת רשת בעלת דלת, המחוברת למנגנון סגירה פנימי. על גבי המנגנון אתם מניחים פיתיון בדמות במבה, חתיכת גבינה או חתיכת נקניק ומשאירים את המלכודת באזור אסטרטגי בו צפויה החולדה לעבור. כאשר החולדה תיכנס לכלוב ותנגוס בפיתיון, תיסגר הדלת ותלכוד אותה בפנים. כעת, תוכלו לאסוף את החולדה ולהרחיק אותה מביתכם (רצוי להשאיר אותה בשדה פתוח כמה שיותר רחוק מהבית).
  • מלכודת קפיץ – מלכודת קפיץ מבוססת גם היא על מנגנון המופעל באופן אוטומטי עם נגיסה בפיתיון, אלא שבמקרה הזה מדובר בקפיץ שנסגר בחוזקה על גופה של החולדה. מלכודת זו תגרום למותה של החולדה או לפציעתה.
  • תיבת האכלה – תיבת האכלה היא טכניקת הדברה שמחייבת שימוש בחומרי הדברה ולכן מחייבת מעורבות של מרחיק חולדות מוסמך בעל רישיון הדברה מתאים. תיבת האכלה היא למעשה תיבת פלסטיק אטומה עם פתח כניסה עגול, דרכו יכולה החולדה להיכנס פנימה. ולמה לה להיכנס? מפני שבתוך התיבה מונח פיתיון חזק במיוחד, המכיל גם רעל. כאשר החולדה תנגוס בפיתיון, היא תספוג גם מנה משמעותית של רעל. יחד עם זאת, הרעל לא פועל באופן מיידי והחולדה תמשיך לחיות למשך מספר ימים לאחר מכן. מדוע? מכיוון שאם החולדה תמות באופן מיידי ובבית ישנן חולדות נוספות, החולדות האחרות תדענה להיזהר יותר ולהימנע מתיבות ההאכלה ומכל מלכודת אחרת. בכדי לאפשר מצב בו כל חולדה אפשרית תנגוס ברעל כזה, מעכבים למעשה את השפעת הרעל במספר ימים ורק לאחר מכן, יתחיל תהליך הגסיסה של החולדה.

טכניקת תיבת ההאכלה אינה מומלצת, כמו כל טכניקת הרעלה אחרת. הסיבה לכך היא שבהרעלת החולדה, אתם מסכנים את עצמכם בהרעלה של כל שרשרת המזון המסתובבת בביתכם, המה גם שלאחר שהחולדה הורעלה, לא תוכלו לדעת היכן היא תקרוס. במקרים רבים בהם נעשה שימוש בטכניקת הדברה זו, החולדה מאבדת את חייה במקום מסתור, מה שייצור עבורם מפגע חדש של ריח נבלה מבלי שתדעו מהיכן הוא נובע.

מרחיק חולדות

מלכודות דבק והדברה אלקטרונית – לא מומלץ

כפי שיסביר לכם כל מרחיק חולדות מקצועי, השימוש במלכודות דבק להדברת חולדות אינו יעיל וגם נחשב למאוד אכזרי. מלכודות אלה גורמות להדבקות רגלי החולדה למשטח הדבק במלכודת, אלא שבמצב כזה, החולדה פשוט תכרסם את רגליה על מנת להשתחרר. בכך, גם נגרם המון סבל וגם לא השגתם את מטרתם והחולדה תשתחרר אל המרחב. הדברה אלקטרונית מבוססת על שידור גלי רדיו המרתיעים את החולדות, אם כי לרוב מדובר במלכודות חד כיווניות שפשוט מונעות נוכחות של החולדות בכיוון מסוים, אך אינן מונעות את נוכחותן בכלל. כמו כן, ישנה סברה שלאורך זמן, מתרגלות החולדות לרחש האלקטרוני המשודר על ידי מכשירי הדברה אלה, ואלו מאבדים מיעילותם.

מניעה – ההדברה הטובה ביותר

אם כבר זיהיתם נוכחות של חולדה או חולדות בביתכם, אתם בהחלט רוצים להשתמש באחת הטכניקות אותן פירטנו לעיל, בעדיפות למלכודת הדלת. יחד עם זאת, גם בטכניקת הדברה זו, כדאי להיעזר באיש מקצוע בדמותו של מרחיק חולדות מקצועי. הסיבה לכך היא שחולדות הן כאמור חיות חכמות במיוחד, שיודעות כיצד להיזהר ולשמור על עצמן. מדביר מקצועי יודע בדיוק היכן צריך להציב את המלכודות, איך להציב אותן ומהו ההרכב המדויק של הפיתיון שיבטיח את התוצאה הטובה ביותר. לעיתים, שינוי מיקום המלכודת במספר ס"מ לצד זה או אחר, יכול להכריע את מידת ההצלחה של התהליך כולו וזאת סיבה מספיק טובה להסתמך על מרחיק חולדות מקצועי, לפחות אחרי שלא הצלחתם בעצמכם.

אם ידוע לכם שבאזור המגורים שלכם ישנה מכת חולדות, אך למיטב ידיעתכם הן טרם הגיעו אליכם, זה הזמן לסגל לעצמכם שגרה של מניעה, שתסייע לכם גם עם הרחקת מזיקים אחרים. מניעה זו מבוססת בעיקרה על ניקיון. אתם רוצים להשאיר את מרחב הבית נקי ככל שניתן בכל עת – לא להשאיר שיירי מזון על השיש או בכיור, לסגור היטב את כל קופסאות אחסון המזון שלכם, להימנע מהשארת מקורות מים עומדים ולבצע איטום של כל כוך או חרך שיכול לשמש כמעבר או כמקום מסתור לחולדות.

ראו גם: הדברת חולדות | הדברת חולדות בבית

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
055-970-6831

אז מה היה לנו בכתבה:
מרכז ההדברה הישראלי
מרכז ההדברה הישראלי

אנחנו זמינים 24/6 לתת לכם מענה לשאלות ולבעיות , בנוסף אנחנו מתחייבים לתת לכם את השירות הטוב ביותר ולעמוד בזמנים,שומרים על מקצועיות ובטיחות ועובדים אך ורק באישור ובתיאום מול המשרד להגנת הסביבה.

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
חלק מהאזורים בהם אנחנו מספקים שירות:
  • ירושלים
  • תל-אביב
  • חיפה
  • פתח תקווה
  • רמת גן
  • באר שבע
  • אשדוד
  • ראשון לציון
  • חולון
  • נתניה
  • הרצליה
  • בני ברק 
  • אשקלון
  • רחובות
  • חדרה
  • באר שבע
התקשרו עכשיו

מרכז ההדברה הישראלי!

הדברת מכרסמים, נמלים, צרעות, פרעושים, קרציות וכל סוגי המזיקים!